Trixie Bjork Blokhut voor knaagdieren

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

yvonne1987

Trixie Bjork Blokhut voor knaagdieren

Bericht door yvonne1987 »

Heeft iemand ervaring met dit huisje:
Trixie Bjork Blokhut voor knaagdieren (verkrijgbaar bij zooplus)
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... sjes/26801
Er staan wel reacties van andere mensen bij op de site maar ik vraag me of het niet gevaarlijk kan zijn voor de hamster als er flinke splinters aan het huisje zitten?? Als hij er aan knaagt bijvoorbeeld?
Als dat niet zo is dan lijkt het me een heel leuk huisje :)
Bedankt alvast.
Groetjes yvonne

Sanne

Bericht door Sanne »

Het is echt geen punt om die te gebruiken. Als je een syrtje hebt zou ik wel voor de cavia-maat gaan, de hamstermaat is aan de kleine kant, vooral de opening.
Als ze eraan knagen is het goed voor de tandjes, de mondjes van hamsters kunnen daar wel tegen.
yvonne1987

Ja denk je dat die hamstermaat te klein is. Ik kreeg namelijk van een fokker de maat 15 bij 15 door voor een syrtje??
En dat is dit huisje.
Verder wilde ik een houten karlie loopwiel bestellen maar die kan pas eind januari geleverd worden. Kan een hamster 2 weken in een te klein radje lopen, beter geen radje?? Of moet ik echt wachten met de hamster tot ik het wieltje in huis heb??
Groetjes Yvonne
Sanne

Bericht door Sanne »

Nou... als die blokhut echt 15x15 is, dan is de opening waarschijnlijk al te klein voor een syrtje om doorheen te kruipen. Je kunt er dan veilig vanuit gaan dat je syrtje vanzelf een grotere opening maakt ;-)
Wilde je trouwens de houten Karlie bestellen? Want volgens de zooplus site is die er gewoon. Of ik kijk verkeerd, dat kan ook natuurlijk ;-)
Hoe klein is het kleine radje? Op zich kan twee weken geen kwaad, maar als het heel klein is zou ik het zelf niet doen. Heel klein is in mijn ogen 15 cm of kleiner.
Dit is een behoorlijk kleine, volwassen syr in een 15 cm radje:
Afbeelding

Nou hebben de meeste radjes een asje in het midden, je kunt je vast wel voorstellen hoe krom het ruggetje van de hamster dan wordt :(
yvonne1987

Ik kijk verkeerd ;)
Het is inderdaad wel gewoon te bestellen.
Ik weet alleen niet hoe lang de leverdatum is van die site. Anders heb ik alleen het radje wat bij de kooi zit en dat is te klein neem ik aan. Ga het gewoon zo snel mogelijk bestellen.

Maar dat huisje...raad je aan dat grote huisje te kopen (want dat is dus niet leverbaar) of dat kleine huisje waar ze dan zelf een deur in moeten maken :S Of gewoon beter wachten en tijdelijk een ander groter huisje kopen. Heb je toevallig ervaring met een huisje van die site (voor een syrtje dus).
Sanne

Bericht door Sanne »

Heb je ING of postbank? Dan is het dag 1 voor 17:00 betalen en dag 2 in huis. Anders betalen en na twee dagen in huis. Zooplus is echt supersnel met dat soort dingen.
Ik ben zelf erg blij met deze huisjes: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... sjes/67352 (cavia-variant)
Je hebt er meteen een verdieping bij en ze staan erg stabiel. Zowel de hamsters als de gerbils hier gebruiken ze graag. Dus als je toch die blokhut wilt zou ik zelf wachten tot de grotere er is. Maar bovenstaande is dus ook erg fijn :D

EDIT: als je dat "houten" erg mooi vindt, dan is deze ook erg fijn én groot genoeg: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... sjes/67345
Hij neemt alleen wel vrij veel ruimte in.
yvonne1987

Ok bedankt voor de tips.
Ik wil ook deze bestellen: Trixie schommeltunnel
Ervaring mee???

Ik vind inderdaad dat hout erg leuk. Er is alleen best veel uitverkocht dus wacht misschien nog even af. Van die bak met gaatjes kan ik niet zo goed een voorstelling maken en zou het ook jammer vinden als de halve bak meteen vol staat.
Ik ga de CRICETI 15 van ferplast kopen dus moet op zich voldoende ruimte zijn toch? We hadden de duna fun maar die ga ik ruilen omdat ik op het forum las dat hij toch te klein is.
En dat grote wiel dus. Zag dat je op mijn andere post gereageerd had en ga inderdaad de grote bestellen. Beter in een keer goed dan achteraf merken dat hij niet goed is.
Nogmaals bedankt :)
winnie10
Leeftijd: 28

Bericht door winnie10 »

Sannepan schreef:http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... sjes/67345
Hij neemt alleen wel vrij veel ruimte in.
die heb ik men hamster is er dol op hij heeft alles bij de hand het ene kamertje is zen voorraadkamer het andere zijn plashoekje en dan nog een andere zijn bedje :lol: nu zie ik hem nooit meer overdag om een plasje te doen lekker lui :P
Paarden <3 hamsters <3
yvonne1987

Maar eigenlijk zijn die kamertjes te klein om als huisje te dienen toch? Voor een syrische hamster. Groetjes
winnie10
Leeftijd: 28

Bericht door winnie10 »

kwenie ik vind ze toch niet zo klein hij anders ook niet
Paarden <3 hamsters <3
Sandra-D
Hamsters: Babbel
Leeftijd: 38

Bericht door Sandra-D »

Sannepan schreef: Dit is een behoorlijk kleine, volwassen syr in een 15 cm radje:
Afbeelding
Dit vind ik zo zielig voor de hamster :cry:
Neems ook eens een bezoekje op mijn beautyblog www.shinylicious.nl
† 30-01-2012 Mickey
† 14-11-2011 Minnie
† Jos, Bitchie en Ukkie
Sanne

Bericht door Sanne »

@ Sandra: is het ook, dit is echt niet fijn voor hamsters. Gelukkig wilde deze knappe vent wel even voordoen HOE klein dat precies is. Hij heeft er verder niet in hoeven lopen. Deze foto is wel érg geschikt om mensen duidelijk te maken dat 15cm voor syren grenst aan dierenmishandeling.
yvonne1987 schreef:Ok bedankt voor de tips.
Ik wil ook deze bestellen: Trixie schommeltunnel
Ervaring mee???
Ik niet, maar ik geloof dat Kelly (Sheena) die heeft...
yvonne1987 schreef:Ik ga de CRICETI 15 van ferplast kopen dus moet op zich voldoende ruimte zijn toch? We hadden de duna fun maar die ga ik ruilen omdat ik op het forum las dat hij toch te klein is.
En dat grote wiel dus. Zag dat je op mijn andere post gereageerd had en ga inderdaad de grote bestellen. Beter in een keer goed dan achteraf merken dat hij niet goed is.
Nogmaals bedankt :)
De Criceti 15 is heel fijn :D Je hebt er super veel ruimte in. Maar als je er ook een 30cm Karlie radje inzet, zou ik niet voor dat huisje met 4 kamers gaan. Dan houdt je hamster niet zoveel loopruimte meer over.
Dat hoekhuisje is dan wel leuk. Maar... als je de verdieping die je erbij krijgt erin wilt houden dan wordt het super vol.
Als ik mocht kiezen, zou ik in de kooi wel de verdieping + rad doen en je beestje zelf een lekker hol onder de verdieping laten maken. Dat doe ik tenminste altijd met die kooi.
summerstars
Leeftijd: 33

Bericht door summerstars »

Ik geloof dat je er zo onderhand al uit bent, maar wou toch even laten weten dat ik ook dat blokhutje heb. Voor mijn rusje dan.
Ze vind hem erg leuk ik verstop bovenin altijd wat eten maar daar maakt ze haar nest niet van onderin wel, en ze poept er en maakt er haar voorraadkamer van dus erg leuk, soms zit ze ook op het dak.
Bij het commentaar staat een vrouw die splinters had gekregen toen ze hem bij haar dier neerzette, maar ik heb nog geen splinter gezien. En de hamster ook niet!
fooks
Leeftijd: 53

Bericht door fooks »

Ik heb deze blokhut in caviamaat voor mijn syrtje.
Heb de houtjes die in de ronde raampje zitten er wel uitgehaald, dit vond ik gevaarlijk.
Ik heb 'm overigens gekocht bij de Intratuin en hij bevalt heel goed.
Lola mijn vorige hamster heeft er wel wat aan geknaagd, maar het is me verder niet opgevallen dat er nu splinters zitten ofzo...
Hier zie je 'm in een Mary
Afbeelding
Ik heb nu een meterkooi dus ruimte genoeg.
yvonnuh
Hamsters: Bailey, reggae
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door yvonnuh »

fooks schreef:Ik heb deze blokhut in caviamaat voor mijn syrtje.
Heb de houtjes die in de ronde raampje zitten er wel uitgehaald, dit vond ik gevaarlijk.
Ik heb 'm overigens gekocht bij de Intratuin en hij bevalt heel goed.
Lola mijn vorige hamster heeft er wel wat aan geknaagd, maar het is me verder niet opgevallen dat er nu splinters zitten ofzo...
Hier zie je 'm in een Mary
Afbeelding
Ik heb nu een meterkooi dus ruimte genoeg.
Hoe duur is die bij de intratuin? Vind het wel mooi staan in het hok namelijk!
Plaats reactie