Stukjes wc papier 'voeren' ?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
nickhguitar

Stukjes wc papier 'voeren' ?

Bericht door nickhguitar »

Hallo mensen!

Sinds een week of 2 heb ik mijn nieuwe russische dwerghamster: Alvin!
Alvin is echt heel lief en groeit als kool. niet normaal, ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik 'm voor het eerst oppakte uit 't nest..

Nou komt dus mijn 'probleem'. Op internet stond dat hamster het leuk vinden als je stukjes wc papier in het hok legt. Nou heb ik dat gedaan, en tot mijn grote schrik eet hij dat op, althans hij stopt het in z'n wangetjes.. Ik weet niet zeker of dit een goed of fout teken is? Brengt hij het naar z'n hol? of ziet hij het als eten?..

En punt 2, wat eigenlijk van minder belang is:P Hoe ver moet ik inmiddels zijn met het tam maken? Hij gaat af en toe vanzelf op mijn hand zitten, vaak moet ik hem erop lokken met m'n andere hand.. Als hij eenmaal op m'n hand zit is hij heel even rustig, en vervolgens rent hij als een gek heen en weer, echt zo snel dat ik m'n handen bijna niet zo snel kan verplaatsen. Wat hierbij opvalt is dat hij 90% van de tijd via m'n schouder omhoog wil klimmen..

Dit 2de punt is niet echt een probleem, maar ik had graag wat tips/ervaringen gehoord ofzo!

Bedankt en een fijn weekend!
Nick

PS: Ik zal kijken of ik binnenkort wat leuke fotootjes kan plaatsen!

Janneke G
Hamsters: 2
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Janneke G »

Ze "hamsteren" het wc papier om het vervolgens mee te nemen naar hun nest. ;) Wees niet bang, ze zullen het echt niet op eten. :)
Groetjes van Janneke en alle hamsters.
Campbelli dwerghamster
kudatje

Bericht door kudatje »

Hamsters staan bekend om het hamsteren.
Hun wangen lopen tot over hun wangen heen.
Hierin verzamelen ze spullen en kunnen ze het makkelijk verplaatsen.
Wanneer ze een plek hebben gevonden die voor hen goed lijkt spugen ze het dan weer uit.
Wc papier is een goed nest materiaal;)
www.dierenhuis.webs.com opvang dronten.
nickhguitar

Bericht door nickhguitar »

oké bedankt, dan zal ik me geen zorgen maken! :D is het ook een leuk idee om 1x in de week zo'n velletje erin te leggen? of gewoon 1x per schoonmaak v.h. hok?..

En iemand nog tips/ideeën over het tammer krijgen?..

Heb trouwens nog wat apparte dingen over deze hamster.. Zo slaapt hij soms met de ogen open, de eerste keer dat hij dat deed dacht ik dat hij dood was ofzo, ik tikte hem aan, toen schrok hij en rende hij weg. En vanavond wilde ik hem op m'n hand nemen, eerst was hij natuurlijk harstikke ADHD, maar na een poosje werd hij iets rustiger. Vervolgens kietelde ik hem tussen z'n oortjes (dus op z'n hoofd) en toen bleef hij heel rustig liggen, dit deed ik zo'n 3/4/5 minuten en hij bleef maar liggen. Vervolgens wilde ik 'm terug in 't hok leggen en bleek hij gewoon op m'n hand liggen, pas toen ik rustig iets schudde, ging hij ineens wee heel snel naar z'n hokje..
punkie
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door punkie »

Hier geef ik zo 8-9 vellen wc papier om een nest mee te bouwen, oke ik geef geen andere nestmateriaal omdat ze het wc of keukenpapier veel fijner vinden.
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Ina H
Leeftijd: 28

Bericht door Ina H »

ik geef ze vaak een paar velletjes, dat slepen ze zelf naar hun nest ( de ene x in hun wangzakken, als die al vol zijn, don ze het net zo makkelijk gewoon met hun bekje hoor ;) ), het is dus wel een goed teken! :)
Plaats reactie