Algemene enquete

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Christy
Hamsters: Pixie Dust!
Leeftijd: 30

Algemene enquete

Bericht door Christy »

Ik ben heel nieuwsgierig naar andere forummers.
Dus heb ik een enquete gemaakt.

1.Hoeveel hamsters heb je?
2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.)
3.Fok je met hamsters?
4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten)
5. Hoe groot is/zijn jou kooi(en) (gemiddeld)?
6. Aan welke minimale grootte houd je je?
7. Houd je je meer met syren of meer met dwergjes bezig?
8. Waar staa(n)t je hamster(s)?
9. Hoeveel uur ben je gemiddeld per dag bij je hamster(s)?
10. Wat doe je met een overleden hamster :( ? (begraven, iets anders)

Groetjes van mij en Pixie Dust! (en de ratjes Vanacee en Warcee!)
RIP Nikito, Star, Celeia, Ravage, Addaneye, Destiny, Skippy, Aiyana, Shadow en Angel.. Rust zacht :(
Clover
Hamsters: Hamsterloos
Leeftijd: 41

Re: Algemene enquete

Bericht door Clover »

1.Hoeveel hamsters heb je? Momenteel in huis 11 stuks, maar volgende week komt nummer 12, en hopelijk vinden er twee nog een nieuw baasje. Dus 9 (binnenkort 10) die blijven: 6 (7) syren, 1 rus en 2 robo's.

2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.)Ik zit nu al over mn limiet. Mijn limiet is eigenlijk 10, al is iets van 6 fijner. Maarja als beesies langer blijven leven dan verwacht, dan heb je er vanzelf meer... Maar kom nu wel flink tijd te kort naar mn fulltime baan.

3.Fok je met hamsters? Ja met de syren

4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten) Mijn limiet is 3 per jaar, maar zelfs twee per jaar vindt ik meer als voldoende, voornamelijk vanwege de tijd en het aantal hamsters.Edit: oh tegelijk, ik las verkeerd, maar 1 nest per keer vind ik genoeg, ik denk bij 2 nesten tegelijk helemaal geen tijd meer zou hebben.

5. Hoe groot is/zijn jou kooi(en) (gemiddeld)? Die van de syren zijn allemaal 80x50, die van de dwergen zijn 60x30.

6. Aan welke minimale grootte houd je je? 70 x 40 voor syren en 60x30 voor dwergen

7. Houd je je meer met syren of meer met dwergjes bezig? Met de syren, ik heb toch niet zoveel met dwergjes

8. Waar staa(n)t je hamster(s)? In een aparte slaapkamer, de hamsterkamer, helemaal speciaal voor hun

9. Hoeveel uur ben je gemiddeld per dag bij je hamster(s)? Ehh geen uur, eerder een kwartier tot een half uur. Sommige dagen wel een paar uur, met schoonmaken enzo

10. Wat doe je met een overleden hamster :( ? (begraven, iets anders) Die stop in in een doosje met nestmatteriaal en die begraaf ik in de tuin
Laatst gewijzigd door Clover op 07 jul 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi
Michellee.
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Michellee. »

1.Hoeveel hamsters heb je? 1
2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.) ik vind 2 kooien, dus max. 4. maar mijn ouders vinden 1.
3.Fok je met hamsters? nee
4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten)-
5. Hoe groot is/zijn jou kooi(en) (gemiddeld)? mary, 80x50?
6. Aan welke minimale grootte houd je je? alle hamsters minimaal 60x40
7. Houd je je meer met syren of meer met dwergjes bezig? Dwergjes, ik heb betere ervaring met rusjes. Ik vind syren wel heel leuk.
8. Waar staa(n)t je hamster(s)? op mijn kamer, in de nacht op een andere kamer.
9. Hoeveel uur ben je gemiddeld per dag bij je hamster(s)? halfuurtje\uur.
10. Wat doe je met een overleden hamster ? (begraven, iets anders) Ik heb tink begraven
Laatst gewijzigd door Michellee. op 25 jul 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Mies
xXjolienXx
Hamsters: 5
Leeftijd: 31

Bericht door xXjolienXx »

6, donderdag 7.

2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.)
Voor mij persoonlijk is mijn max. 12. En daar ga ik ook sowieso niet over. Maar ietsje minder (7) is eigenlijk perfect.

3.Fok je met hamsters?
Ja, augustus heb ik, na lang voorbereiden, mijn 1ste nest gepland.

4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten)
1 nest. Ik zou nooit meerdere nesten tegelijk kunnen opvoeden, en ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat iemand anders dat wel kan. Je kan nooit genoeg tijd steken in het tammaken van de ukjes, dus voor mij zouden 2 nesten tegelijk al teveel zijn.

Ik heb allemaal mary's van 80x50x40 en 1 aquarium met dezelfde grootte voor mijn rusje.

Kleiner dan een mary ga ik niet.

Syren, die liggen me gewoon veel meer.

Allemaal op mijn kamer, maar het is wel een gigantische kamer, dus dat is niet zo erg.

Uurtje per dag gemiddeld, soms meer, soms minder.

10. Wat doe je met een overleden hamster ? (begraven, iets anders)
Overleden hamsters worden gewoon begraven.
Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.
Sanne

Bericht door Sanne »

Zes syrische hamsters (Brandon, Ama, Israël, Boaz, Alisa en Delia) en over niet al te lange tijd twee campbelli's

Voor mij is dat acht omdat ik niet meer kooien kwijt kan. Qua verzorging en aandacht vind ik dat ook wel een mooie. Niet alle hamsters komen er elke dag uit, dat ligt ook heel erg aan de aard van het beestje.

3.Fok je met hamsters?
Ja, maximaal twee tot vier nestjes per jaar.

Sowieso maar één tegelijk. Ik denk dat ik om te beginnen niet makkelijk de kosten van twee nesten tegelijk kan opbrengen (nee, dat zeg ik verkeerd: ik wil het niet). Daarnaast is het ook al druk zat met tien van die kleine springers tegelijk, ik moet er niet aan denken om er nóg meer te hebben ;-)

Alle Syren hebben een Mary of een kooi van dat formaat. Voor de belli's heb ik een Duna Fun klaar staan.

Voor nieuwe baasjes hou ik 60x40 aan, maar ik leg wel uit waarom ik zelf een grote voorkeur heb voor groter.

Syren, voor de rest heb ik er eigenlijk geen ervaring mee. Ik heb een rusje gehad, zij was erg territoriaal en dat vond ik dus niet leuk. Verder heb ik een robbie gehad maar zij overleed al na een maand :(

Op mijn studentenkamer (maw: slaapkamer, woonkamer en keuken in één)

Dat verschilt zo erg, daar kan ik geen gemiddelde van geven.

Als Ama overlijdt (hopelijk niet binnenkort) zal ik hem laten cremeren omdat ik zo gek op hem ben dat ik hem een beetje bij me in de buurt wil houden. De rest van de hamsters is begraven, of (toen ik geen tuin had) in een doosje gestopt en toen in de groene bak.[/quote]
Brammetje
Hamsters: Casper, Bram en Oukje
Leeftijd: 34

Bericht door Brammetje »

Drie, twee syrtjes en een rusje.
Hmm, het ligt er aan want iemand aan kan, voor mij ligt dat limiet bij 3.
3.Fok je met hamsters?
Nee.
Ook dat verschilt per mens, maar ik zelf zou een nest per keer genoeg vinden.
Ik heb de syren in een mary en mijn rusje zit in een ferplast kios kooi.
Ik vind dat je hamster voldoende moet kunne bewegen en klimmen, dus aan de minimum maten van het forum.
Meer met syren, die heb ik bewust gekozen, het rusje heb ik over genomen.
Neemt natuurlijk net weg dat ik niet even dol op ze ben.
In de huiskamer. Een bij de bank( stiekem de lieveling van mijn ouders) en de andere twee staan aan de andere kant van de kamer.
Dat verschilt, Casper mijn syr komt zo wie zo een goed uur in de ren. Bram is al erg oud en is het na een kwartier al zat. Knabbel zie ik de ene dag wel en de andere dag niet.
Dus gemiddeld ander half uur.
Ik heb het nog niet mee gemaakt maar als de tijd komt dan zal ik ze begraven in de voortuin.
Liefs Elles

Dag lieve Bram,knabbel,Casper, Oukje en Max
laureentje
Hamsters: 2, cookie en fidget

Bericht door laureentje »

1
3
3.Fok je met hamsters?
nee
2
ongeveer 50x50
geen
met dwergjes
op mijn slaapkamer
2
begraven
zoek je een leuke, orginele hamsternaam? stuur me gerust een pm!
R.I.P: fidget, cookie, kruimel, hammie sammie. rest in peace
Jessica77
Leeftijd: 49

Bericht door Jessica77 »

1.Hoeveel hamsters heb je? 1 Rusje
2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.) Momenteel voor mij 2
3.Fok je met hamsters? Nee
4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten) X
5. Hoe groot is/zijn jou kooi(en) (gemiddeld)? 55 x 39 x 27 cm
6. Aan welke minimale grootte houd je je? 55 x 39 x 27 cm
7. Houd je je meer met syren of meer met dwergjes bezig? Dwergjes
8. Waar staa(n)t je hamster(s)? Woonkamer
9. Hoeveel uur ben je gemiddeld per dag bij je hamster(s)? Kwartiertje dan is hij het zat :P
10. Wat doe je met een overleden hamster :( ? (begraven, iets anders) Naar de dierenarts brengen... ik heb geen tuin[/b]
*Mandy__
Leeftijd: 36

Bericht door *Mandy__ »

3 syren en 2 dwerghamsters
Ik vind 6/7 wel goed, ben ook vaak thuis dus dat scheelt
3.Fok je met hamsters?
Fokken kun je het niet noemen, binnenkort krijg ik een 2e nestje syren (heb daarvoor wat geexpirimenteerd met fokken met muisjes) Ik ben wel van plan serieus te gaan fokken.
Ik vind 1 nestje tegelijkertijd genoeg, 2 kan ook wel maar zou ik zelf niet doen. Ik geef ze graag alle aandacht!
Nu nog 80x50, maar ik ga een hamsterkast maken (komt nog een topic over) met erg grote hokken, van ongeveer(even uit mn hoofd) 1,20x55.. dus ware speelpaleizen!
ik vind 80x50 voor een syr toch wel het minimum, mijn dwergjes zitten in een cavia rody, dus ong 70x40 (ze zitten apart)
Ik vind syren leuker, maar daarvoor houd ik nog niet minder van de 2 dwergjes die ik heb
8. Waar staan je hamsters?
Op mijn kamer
per hamster ongeveer een half uur/3kwartier..'
maar dat verschilt wel, mijn dwergjes slapen veel dus die pak ik niet iedere dag op
en de andere dag geef ik ze weer iets speciaals en verwen ik ze meer, dus een echt gemiddelde kan ik niet geven.
Dwergje opa en syr Jack liggen in mijn tuin begraven
Christy
Hamsters: Pixie Dust!

Bericht door Christy »

Dankjewel voor het reageren alvast! Ik vind het interesant om te lezen.
Nu zal ik hem dan ook maar invullen:

6
8 ofzo
3.Fok je met hamsters?
Nee, maar misschien ooit in de toekomst wel van plan.
Ik denk ook 1.
60x30 ongeveer voor de dwergjes en voor mijn syr heb ik 73x55.
Binnenkort krijgt iedereen een 60x40 bak erbij als "hoofdkooi" Behalve mijn syrtje die zijn bak al heeft.
Dwergjes, met name rusjes. Ik heb wel een campbelli overgenomen van iemand die hem niet meer wou.
In mijn slaapkamer.
Zo'n 5 uur zit ik gemiddeld op mijn kamer. en tussendoor ben ik met de hamsters bezig. Ik neem de beestjes ook elke dag wel naar beneden op mijn arm. dus dan kom je toch op zo'n 2 uur uit. Als je de hamsters ieder 20 minuten bij je pakt..
Begraven :(
Groetjes van mij en Pixie Dust! (en de ratjes Vanacee en Warcee!)
RIP Nikito, Star, Celeia, Ravage, Addaneye, Destiny, Skippy, Aiyana, Shadow en Angel.. Rust zacht :(
Lisa&Pien
Leeftijd: 33

Bericht door Lisa&Pien »

ik heb er eentje genaamd pien
1 aangezien ik echt heel veel tijd alleen al spendeer aan alleen pien!
3.Fok je met hamsters?
nee dan zou ze een uitgezakt lijfje krijgen:roll:
1tje tegelijk! :)
ik heb een duna fun ik heb geen idee hoe groot hij exact is maar hij is ruim genoeg want ik heb ook nog buizen en labs er aan bevestigd :)
40x50
dwergjes ik vind syren te groot
op mijn slaapkamer
even zien 15 min in bad met alle speeltjes ( soort van ren) 15 min op schoot (vind ze heerlijk) en tussen door word ze er ook vaak uit gehaald laten we zeggen dan ze in totaal overdag 2 uur wakker is en bij mij en dan savonds is het verschillend..
ik zou haar een mooi plekje in de tuin geven :+:
Pien ooit zullen we elkaar weer kunnen zien R.i.p.
*Annaa...

Bericht door *Annaa... »

2, een rusje en een syrtje

2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters?
Voor mij is het echt 2 me ouders zijn er al niet zoo blij mee :bloos:

3.Fok je met hamsters?
Nee, Misschien later al ben ik wat ouder met meer ervaring!

4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk?
Maakt mij niet uit, ik heb nog nooit een nestje gehad maar mij lijkt 1 te gelijk wel genoeg!

groot genoeg voor de minimum maten

van syrtjes 80x40 vind ik echt wel nodig!!
Van rusjes 60/50x30

Allebij wel

Allebij op mijn kamer (behalve als maken ze veel geluid)

Jemig dat hou ik niet echt bij hoor :shock:
maar ik denk een uurtje ofzoow??

10. Wat doe je met een overleden hamster ?
Ik heb het nog nooit meegemaakt gelukkig!
Maar als het gebeurt, dan denk ik begraven
[/b]
Laatst gewijzigd door *Annaa... op 25 jul 2010, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
:¨·.·¨:
`·. Pucky
droppie

Bericht door droppie »

1 syrtje

voor mij zal dat rond de 3 liggen: ik wil elk beestje meer dan genoeg aandacht kunnen geven, en in mijn ogen kan dat niet als je veel diertjes hebt.

3.Fok je met hamsters?
Nee

1 nest, zo kan je genoeg tijd besteden aan de hummels, ook als het een erg groot nest is..

80x40x40

70x40

Ik denk dat het echt aan de hamster ligt: ik had veel met mijn eerste dwergje, en met mijn 1e syr vooral.. Toch vind ik syren iets leuker: ze zijn wat makkelijker vast te houden en te knuffelen..

In mijn slaapkamer, en straks op mn studentenkamer

ongeveer een uur..

10. Wat doe je met een overleden hamster? (begraven, iets anders)
Droppie en Acrètia zijn begraven in de tuin.. Adámoctoc heb ik laten cremeren, omdat hij echt heel erg belangrijk voor me was en echt mijn ventje was.. Wat er later met Geryon gebeurt weet ik nog niet, ik denk begraven in de tuin ;)
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

1.Hoeveel hamsters heb je? Ik heb 2 syrtjes; Loesje en Yuri

2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.) Mijn limiet verschuift nogal een beetje. Momenteel heb ik dus 2 hamstertjes, maar vanwege het 2e kindje op komst gaat mijn limiet straks naar 1, misschien besluit ik zelfs wel (zou ik dat kunnen??) om helemaal met hamsters te stoppen (totdat de kindjes wat ouder zijn en meer aan de hamsters hebben).

3.Fok je met hamsters? Heb ik wel eens gedaan, maar ik kies er tegenwoordig voor om alleen nog maar hamsters vanuit een opvang te nemen, of evt. vanaf marktplaats of op een andere manier 'afgedankte' beestjes. Daarom wil ik juist ook niet meer fokken, er zijn nog genoeg leuke hamstertjes die ook een baasje verdienen.

4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten) 1 tegelijk zou mij ideaal lijken.

5. Hoe groot is/zijn jou kooi(en) (gemiddeld)? Ik heb mary's, mijn kooien zijn dus 80x50cm.

6. Aan welke minimale grootte houd je je? 70x40cm vind ik de minimum maat, zeker voor een syr.

7. Houd je je meer met syren of meer met dwergjes bezig? Ik ben altijd al een syrenmens geweest, de enige dwergjes-ervaring die ik heb is met oppasbeestjes zo'n beetje. Dwergjes vond ik ook nooit zoveel aan, maar op logeetje Basje ben ik wel helemaal verliefd geworden eigenlijk. Geloof dus nou ondertussen ook wel dat dwergjes ook leuk kunnen zijn.

8. Waar staa(n)t je hamster(s)? In de woonkamer, naast de computerkast in Jelle's speelhoek.

9. Hoeveel uur ben je gemiddeld per dag bij je hamster(s)? Te weinig! Dat is dus ook de reden dat ik wil minderen met hamsters. Als we 's avonds TV zitten te kijken kunnen de hamstertjes er wel even uit, en verder vindt Jelle het wel leuk ze snoepjes te geven als ze wakker zijn.

10. Wat doe je met een overleden hamster :( ? (begraven, iets anders) Tja, die gaat toch in de kliko tegenwoordig...
Groetjes van Eveline
_Zuurstok

Bericht door _Zuurstok »

11 (5 syren, 3 rusjes, 2 roborovski`s en 1 campbelli)
Ik heb er 12 tegelijk gehad en dat was eigenlijk wel mijn limiet. Niet zo zeer qua verzorgen maar meer qua de aandacht.
3.Fok je met hamsters?
Nee
1 nestje, hooguit 2.
Gemiddeld zijn mijn kooien 80x40x40. Al heb ik ook 2 aquaria van 1 meter
Minimaal is bij mij voor een rus 60x40 en voor een syr 80x40
Van nature ga ik sneller voor de russen maar op het moment heb ik de meeste syren.
Op mijn slaapkamer
Soms 2 uur en soms nog geen 10 minuten.
Ik begraaf al mijn overleden hamstertjes in de achtertuin. (in een doosje met wat wc papier)
Groetjes Mandy
Plaats reactie