1.Hoeveel hamsters heb je?
Zes syrische hamsters (Brandon, Ama, Israël, Boaz, Alisa en Delia) en over niet al te lange tijd twee campbelli's
2. Wat is volgens jou het limiet aan het aantal hamsters (ivm goed verzorgen etc.)
Voor mij is dat acht omdat ik niet meer kooien kwijt kan. Qua verzorging en aandacht vind ik dat ook wel een mooie. Niet alle hamsters komen er elke dag uit, dat ligt ook heel erg aan de aard van het beestje.
3.Fok je met hamsters?
Ja, maximaal twee tot vier nestjes per jaar.
4.Wat is volgens jou het limiet aan het aantal nestjes tegelijk? (ivm verzorgen, tam maken, kosten)
Sowieso maar één tegelijk. Ik denk dat ik om te beginnen niet makkelijk de kosten van twee nesten tegelijk kan opbrengen (nee, dat zeg ik verkeerd: ik wil het niet). Daarnaast is het ook al druk zat met tien van die kleine springers tegelijk, ik moet er niet aan denken om er nóg meer te hebben
5. Hoe groot is/zijn jou kooi(en) (gemiddeld)?
Alle Syren hebben een Mary of een kooi van dat formaat. Voor de belli's heb ik een Duna Fun klaar staan.
6. Aan welke minimale grootte houd je je?
Voor nieuwe baasjes hou ik 60x40 aan, maar ik leg wel uit waarom ik zelf een grote voorkeur heb voor groter.
7. Houd je je meer met syren of meer met dwergjes bezig?
Syren, voor de rest heb ik er eigenlijk geen ervaring mee. Ik heb een rusje gehad, zij was erg territoriaal en dat vond ik dus niet leuk. Verder heb ik een robbie gehad maar zij overleed al na een maand
8. Waar staa(n)t je hamster(s)?
Op mijn studentenkamer (maw: slaapkamer, woonkamer en keuken in één)
9. Hoeveel uur ben je gemiddeld per dag bij je hamster(s)?
Dat verschilt zo erg, daar kan ik geen gemiddelde van geven.
10. Wat doe je met een overleden hamster ? (begraven, iets anders)
Als Ama overlijdt (hopelijk niet binnenkort) zal ik hem laten cremeren omdat ik zo gek op hem ben dat ik hem een beetje bij me in de buurt wil houden. De rest van de hamsters is begraven, of (toen ik geen tuin had) in een doosje gestopt en toen in de groene bak.[/quote]