ik heb een vraagje ,onze hamster chip(pie) is nu ongeveer 9 a 10 weken oud ,de eerste dagen rende hij lustig rond in zijn rad en buizen maar dat was dus enkel de eerste dagen .
we hebben hem sinds hij 6 weken oud is en op die eerste dagen na is hij amper actief meer als hij wakker is .
eerst dachten we ok hij verveelt zich maar ondertussen heeft hij maar liefst 3 kooien en twee lab bollen verbonden met tig tal buizen (ferplast, 1 ferplast duna fun en twee combi''s) en genoeg speelgoed etc dus dat kan het toch echt niet zijn
als hij wakker is zit hij vaak maar wat te zitten in een hoekje ,rennen in zijn rad doet hij bijna niet meer en af en toe loopt hij eens sloompjes door zijn buizen
eergisteren hebben we hem er uit gehaald om even in een loopbol te rennen maar daar durf ik hem ook niet te lang in te laten omdat je toch nooit echt zal weten of hij dat nu echt leuk vind of hij enkel rent omdat hij geen andere keuze heeft .toen we hem daarna weer in de kooi zette was hij ineens wel mega actief maar ik denk dat dat enkel was omdat hij koste wat kost er alles aan wou doen om uit te breken (als een gek aan zijn lab bol knagen om eruit te kunnen enzo )vanacht zat hij dus weer even stil en sloom in zijn kooi
omdat ik een nachtmens ben kan ik hem vrijwel elke dag dus goed observeren ...hij eet wel meer dan voldoende en heel gevarieerd en lijkt gezond ,ik zit zelfs snacht met zo weinig mogelijk licht aan met de tv aan en het geluid stil zodat zijn bio ritme gevoel niet van slag raakt
is dit nu normaal of heeft hij het echt niet naar zijn zin ? ik doe er alles aan om zijn toch al zo korte leventje zo geweldig mogelijk te maken qua aandacht ,verwennen,uit de kooi halen en knufellen enz enz en het lijkt me zo erg als blijkt dat hij in zijn korte leventje dan nog geen blije hammy is ...
tevens ben ik een beetje bang dat het een slome dikke ham gaat worden die uiteindelijk dood gaat gaan aan overgewicht en te weinig beweging