Zag vandaag in de winkel een Chinese Dwerghamster. Het beestje lag te slapen en ik maak geen slapende beestjes wakker dus heb hem niet goed kunnen zien.
Maar thuisgekomen las ik het een en ander erover en het zijn toch grappige beestjes. Daarnaast zie je ze bijna nooit in dierenwinkels en zo.
Dus mijn 1ste impuls was om naar de winkel te gaan en een mooi hok en het beestje te kopen. Toen besefte ik dat het donderdag was en hier is het op vrijdagavond pas koopavond. (Ben morgen vrij dus door het weekend gevoel vergiste ik me.)
Kan ik in elk geval nog even goed nadenken. Heb namelijk al 4 hamsters en de eettafel waar ze op staan is gewoon vol. Zou het hop op een ander hok kunnen zetten maar of dit ideaal is. Qua eten en dergelijke kost het bijna niets meer dus dat is ook geen probleem. Alleen het hok. Het moet een tralie kooi zijn en die heb ik niet. Behalve een Crittertrail die ik gebruik voor verschonen (of als een kooi tijdelijk niet beschikbaar is- is weer een ander verhaal- en ik weet dat deze veel te klein is.
Welke kooi zou ik moeten hebben voor een Chinese Dwerghamster en waar is deze eventueel voor een leuke prijs te koop. Marktplaats is helaas geen optie aangezien de winkel de hamster niet achter houdt tot ik die heb. Via een webwinkel kan nog wel, die zou ik zaterdag kunnen hebben.
Let wel: het is dus nog niet zeker OF ik hem wel ga kopen- kan er nu een nachtje over slapen maar het idee speelt wel. Heb al gelezen dat het net als Roborovski's echte kijk hamsters zijn maar dat ze dus ook heel levendig zijn en dat heeft ook wel wat.
Alleen die kosten voor nog een hok, die spelen een beetje op.
Edit: is dit een leuke kooi voor een Chinese Dwerghamster? Lijkt mij wel dat ie ver kan vallen of is dat bij deze soort geen probleem?
http://www.budgetkooien.nl/a-13286288/h ... zwart-rood