Chinese Dwerghamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

bigds9fan
Leeftijd: 47

Chinese Dwerghamster

Bericht door bigds9fan »

Hallo,

Zag vandaag in de winkel een Chinese Dwerghamster. Het beestje lag te slapen en ik maak geen slapende beestjes wakker dus heb hem niet goed kunnen zien.

Maar thuisgekomen las ik het een en ander erover en het zijn toch grappige beestjes. Daarnaast zie je ze bijna nooit in dierenwinkels en zo.

Dus mijn 1ste impuls was om naar de winkel te gaan en een mooi hok en het beestje te kopen. Toen besefte ik dat het donderdag was en hier is het op vrijdagavond pas koopavond. (Ben morgen vrij dus door het weekend gevoel vergiste ik me.)

Kan ik in elk geval nog even goed nadenken. Heb namelijk al 4 hamsters en de eettafel waar ze op staan is gewoon vol. Zou het hop op een ander hok kunnen zetten maar of dit ideaal is. Qua eten en dergelijke kost het bijna niets meer dus dat is ook geen probleem. Alleen het hok. Het moet een tralie kooi zijn en die heb ik niet. Behalve een Crittertrail die ik gebruik voor verschonen (of als een kooi tijdelijk niet beschikbaar is- is weer een ander verhaal- en ik weet dat deze veel te klein is.

Welke kooi zou ik moeten hebben voor een Chinese Dwerghamster en waar is deze eventueel voor een leuke prijs te koop. Marktplaats is helaas geen optie aangezien de winkel de hamster niet achter houdt tot ik die heb. Via een webwinkel kan nog wel, die zou ik zaterdag kunnen hebben.

Let wel: het is dus nog niet zeker OF ik hem wel ga kopen- kan er nu een nachtje over slapen maar het idee speelt wel. Heb al gelezen dat het net als Roborovski's echte kijk hamsters zijn maar dat ze dus ook heel levendig zijn en dat heeft ook wel wat.

Alleen die kosten voor nog een hok, die spelen een beetje op. ;)

Edit: is dit een leuke kooi voor een Chinese Dwerghamster? Lijkt mij wel dat ie ver kan vallen of is dat bij deze soort geen probleem?

http://www.budgetkooien.nl/a-13286288/h ... zwart-rood
Laatst gewijzigd door bigds9fan op 28 okt 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Hannah
Hamsters: muis en koetje
Leeftijd: 42

Re: Chinese Dwerghamster

Bericht door Hannah »

Qua grootte is deze kooi prima. (zowel voor een rus als voor een chinees) Ik weet niet hoe de kwaliteit ervan is.
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato
bigds9fan

Bericht door bigds9fan »

De grootte is goed ja. De maten weet ik nu wel uit het hoofd: Dwergjes 50 bij 30 en Syren 60 bij 40). En verder lijkt ie me prima in orde.
Francis.
Hamsters: Mini Cooper
Leeftijd: 30

Bericht door Francis. »

als je denkt dat hij valt kun je ook hangmatjes ophangen, zodat ze daarin vallen..
xx Francis & Cooper
♥ Garcio † Dopey † ♥
SILVERlight
Hamsters: Rosa
Leeftijd: 29

Bericht door SILVERlight »

btw je kan chineesjes best wel tam krijgen hoor!
alleen je moet er geloof ik wat meer tijd insteken dan bij rusjes en syren
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
bigds9fan

Bericht door bigds9fan »

SILVERlight schreef:btw je kan chineesjes best wel tam krijgen hoor!
alleen je moet er geloof ik wat meer tijd insteken dan bij rusjes en syren
Had dat inmiddels ook al gelezen maar bedankt voor de tip.

Zit er meer en meer aan te denken om het beesie te kopen. Hok is qua prijs te doen (moet alleen groter loopwiel hebben).
annieaardbei
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door annieaardbei »

chinezen kunnen goed klimmen hoor!! Wat ook leuk is om in de kooi te hangen zijn stangen voor vogels en die van de een naar de andere kant ofzo. Mijn chinees vond dat heel leuk en die klom er altijd overheen de hele kooi door.

deze had ik voor mijn chinees:
Afbeelding
Hamstery Merci
xx Anouk en de parkietjes, nijntjes Tess en Beer, poezel Trix en paard Rakesh
Rust Zacht mijn schatjes..
bigds9fan

Bericht door bigds9fan »

annieaardbei schreef:chinezen kunnen goed klimmen hoor!! Wat ook leuk is om in de kooi te hangen zijn stangen voor vogels en die van de een naar de andere kant ofzo. Mijn chinees vond dat heel leuk en die klom er altijd overheen de hele kooi door.

deze had ik voor mijn chinees:
Afbeelding

Dat lijkt me dus ook zo leuk eraan. En dan is die Teddy Gigant wel een heel mooie optie. Denk dat de loopwieltjes erin wel te klein zijn.
Lotte F.
Hamsters: Geen
Leeftijd: 32

Bericht door Lotte F. »

Er is ook iemand hier op het forum die met heel veel Chineesjes zit.
Misschien dat je van haar 1 over kan nemen?
† Rusje Lou & Syrtje Arnold, Neesje Fiep, Syrtje Binq & Syrtje Sam.
bigds9fan

Bericht door bigds9fan »

Las net dat een Chinese Dwerghamster minimaal 80 x 40 cm en 60 cm hoog nodig heeft.

Daar heb ik helaas geen ruimte voor. Dan toch maar niet vrees ik.
shina
Hamsters: zie Hamsterinfo!
Leeftijd: 41
Contacteer:

Bericht door shina »

Ik heb een chineesje gehad maar die gebruikte die ruimte toch echt niet.
De hoogte zelfs niet eens echt.
Ik had haar in een 60 bij 30 bij 60 geloof ik zitten weet alleen de kooi niet meer.
Maar ze had het prima naar dr zin er in ze dook alleen erg vaak weg als ze iemand voorbij zag komen ondanks dat ze toch elke dag minimaal een uurtje er uit was. (vond het altijd zo leuk hoe ze om me vingers heen krulde)
Ben overigens nu ook weer opzoek.
10 rusjes, 2 robo's en 1 syrtjes.
http://www.everyoneweb.com/acaparar

Nog een aantal hamsters zijn met spoed opzoek naar een huis!!
Annehil
Hamsters: Dwergje Liana

Bericht door Annehil »

Ik zit hier ook met heel veel chineesjes. Bij mij zitten de meeste niet kleiner dan 80*50. Enkele vrouwtjes zitten in 90*50, maar die zijn echt onwijs actief. Sommige zijn zelfs tam ^^ Erg leuke beestjes, die wel de ruimte nodig hebben. Ze zijn erg actief. Heb er eventueel een Mary bij voor je, maar inderdaad je moet er maar de ruimte voor hebben.

Succes in ieder geval!
Groetjes Annehil, Robin, Honden Zhorko & Chiquita
bigds9fan

Bericht door bigds9fan »

Annehil schreef:Ik zit hier ook met heel veel chineesjes. Bij mij zitten de meeste niet kleiner dan 80*50. Enkele vrouwtjes zitten in 90*50, maar die zijn echt onwijs actief. Sommige zijn zelfs tam ^^ Erg leuke beestjes, die wel de ruimte nodig hebben. Ze zijn erg actief. Heb er eventueel een Mary bij voor je, maar inderdaad je moet er maar de ruimte voor hebben.

Succes in ieder geval!

Heb op Marktplaats een Mary gezien en geboden. Verkoper zit in Apeldoorn dus misschien wordt dit wat.
Annehil
Hamsters: Dwergje Liana

Bericht door Annehil »

Geen idee waar je vandaan komt. Morgen ga ik van Schiedam naar Walibi. Als je op de route zou liggen is dit evenals een optie. Moet echter alleen zekerheid hebben dat ie dan ook weg is, aangezien ik hem niet de hele dag in de auto kan laten staan (tot bijna 12 uur 's avonds)
Groetjes Annehil, Robin, Honden Zhorko & Chiquita
bigds9fan

Bericht door bigds9fan »

Annehil schreef:Geen idee waar je vandaan komt. Morgen ga ik van Schiedam naar Walibi. Als je op de route zou liggen is dit evenals een optie. Moet echter alleen zekerheid hebben dat ie dan ook weg is, aangezien ik hem niet de hele dag in de auto kan laten staan (tot bijna 12 uur 's avonds)

Zelf woon ik in Zutphen dus dat ligt niet echt op de route vrees ik. Toch bedankt voor het aanbod.
Plaats reactie