hamsters bij elkaar
Moderator: Sylvia.
-
coolgirl
- Leeftijd: 29
- Contacteer:
hamsters bij elkaar
Ik heb gisteren 3 dwerghamsters overgenomen. Ze woonden bij die gene ongeveer een half jaar samen in 1 hok.
Ze leken er ook geen moeite mee te hebben het zijn alle drie zusjes of broertjes ( het geslacht is moeilijk te onderscheiden).
Ze leken er geen moeite mee te hebben. Nu heeft mijn moeder voorgesteld om ze samen te houden. Nu vroeg ik me af of dat kan.
Ook vraag ik me af om het slim is om een grotere kooi te doen. Ik heb nu een duna fun met 1 verdieping maar ik zat eraan te denken om mijn andere duna fun eraan te koppelen. Dan hebben ze meer plek. Alleen ik kreeg het advies bij een robbie koppel dat een kleinere ruimte beter is omdat ze dan geen eigen territorium kunnen bouwen. Is dat ook bij russen??
Zoals het er nu naar uit ziet hebben ze het heel gezellig. Ze zitten namelijk met zijn drieën in 1 huisje terwijl ik er een 2e bij deed voor als ze er niet in wouden.
Ze jagen elkaar ook niet op. Ze leven in feite hun eigen leven behalve tijdens het slapen.
Ze leken er ook geen moeite mee te hebben het zijn alle drie zusjes of broertjes ( het geslacht is moeilijk te onderscheiden).
Ze leken er geen moeite mee te hebben. Nu heeft mijn moeder voorgesteld om ze samen te houden. Nu vroeg ik me af of dat kan.
Ook vraag ik me af om het slim is om een grotere kooi te doen. Ik heb nu een duna fun met 1 verdieping maar ik zat eraan te denken om mijn andere duna fun eraan te koppelen. Dan hebben ze meer plek. Alleen ik kreeg het advies bij een robbie koppel dat een kleinere ruimte beter is omdat ze dan geen eigen territorium kunnen bouwen. Is dat ook bij russen??
Zoals het er nu naar uit ziet hebben ze het heel gezellig. Ze zitten namelijk met zijn drieën in 1 huisje terwijl ik er een 2e bij deed voor als ze er niet in wouden.
Ze jagen elkaar ook niet op. Ze leven in feite hun eigen leven behalve tijdens het slapen.
Re: hamsters bij elkaar
hi coolgirl, het ligt eraan of ze vanaf het begin bij elkaar hebben gezeten. Als ze broertjes of zusjes zijn kun je ze meestal gewoon bij elkaar zetten. Een grote kooi is juist goed. Alleen onbekende hamster doen territorium van zichzelf tegen anderen maken. Maak je niet druk. Ik zou het wel even in de gaten houden. Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze ruzie ofzo krijgen, maar meestal gaat dat gewoon goed. Veel plezier met je hammies;)
- denise1997
- Hamsters: 2
Nee, dit kan niet
Hamsters zijn solitair en leven dus alleen.
En als de hamsters van verschillend geslacht zijn, kunnen er nog nesten komen ook. En als ze dan bij elkaar blijven zitten, blijft het mannetje het vrouwtje dekken en blijf je dus ook alleen maar nesten krijgen.
Ze kunnen dus niet bij elkaar
En als de hamsters van verschillend geslacht zijn, kunnen er nog nesten komen ook. En als ze dan bij elkaar blijven zitten, blijft het mannetje het vrouwtje dekken en blijf je dus ook alleen maar nesten krijgen.
Ze kunnen dus niet bij elkaar
♥ Groetjes van Denise, syrtje April en rusje Hazel ♥
-
coolgirl
- Contacteer:
ze zijn van het zelfde geslacht en hebben vanaf het begin bij elkaar gezeten.
Ze zijn heel lief voor elkaar en vaak word er gezegd dat ze solitair zijn vandaar dat ik het me afvraag.
Ik had niet zo gauw meer radjes ( ik wist niet dat ze het samen zo fijn hadden) maar daar zijn ook geen problemen mee. Ze gaan er omstebeurt op. Ik heb ze nooit samen erop gezien alleen in hun eentje.
ik ga de kooi dan morgen groter maken.
Ze zijn heel lief voor elkaar en vaak word er gezegd dat ze solitair zijn vandaar dat ik het me afvraag.
Ik had niet zo gauw meer radjes ( ik wist niet dat ze het samen zo fijn hadden) maar daar zijn ook geen problemen mee. Ze gaan er omstebeurt op. Ik heb ze nooit samen erop gezien alleen in hun eentje.
ik ga de kooi dan morgen groter maken.
-
pennyroyal
- Hamsters: Regi, Stuart
Ik dacht dat rusjes perfect samen konden leven? Tenzij het mannetjes en vrouwtjes zijn kunnen er nestjes van komen.
Ik hou hier ook 3 rusjes (mannetjes van hetzelfde nest) samen en heb er nooit problemen mee.
Ik hou hier ook 3 rusjes (mannetjes van hetzelfde nest) samen en heb er nooit problemen mee.
- Nieske
- Moderator
- Leeftijd: 40
- Contacteer:
dat is niet geheel waar.denise1997 schreef:Hamsters zijn solitair en leven dus alleen.
Syrische hamsters en Chineesjes leven echt solitair, Robo's en Campbellies kan je met 2 houden en Rusjes zijn een twijfelgeval.
Rusjes worden hier meestal alleen gehouden, omdat ze (zeker in verhouding met Robo's en Bellies) vaak knokken. In de natuur leven ze in groepjes, maar in gevangenschap gaan ze het beste alleen of in paartjes (man-vrouw, maar dan zit je dus met jonkies). Je hoort hier vaker verhalen over rusjes die met 2 in een kooitje zitten die zijn opgevangen, en als er dan eentje (op natuurlijke wijze) overlijdt leeft de overgebleven hamster opeens heel erg op. Dat heb ik hier al een aantal keer langs zien komen. Verder moet je rekening houden met dat als ze met z'n 3en zijn en twee besluiten er eentje te terroriseren, dat de derde bijna geen kans maakt tegen twee (in een kooi heeft die dan geen ruimte om weg te lopen namelijk).
Ik probeer je niet te ontmoedigen, maar ik hoor zo vaak dat het beter gaat als Rusjes apart zitten.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
normaal gepsproken kunnen alleen robo's samen leven, maar je hebt altijd uitzonderingen,
Nu zit je eigenlijk nog met 1 ding. Ik neem aan dat je hamsters nu een half jaar oud zijn. Hebben hamsters net als konijnen en andere dieren ook zoiets als pubertijd. Want anders kan het vanaf dat moment nog altijd mis gaan. Zelf vind ik het niet echt verstandig, want als het mis gaat, gaat het meestal ook goed mis.
Nu zit je eigenlijk nog met 1 ding. Ik neem aan dat je hamsters nu een half jaar oud zijn. Hebben hamsters net als konijnen en andere dieren ook zoiets als pubertijd. Want anders kan het vanaf dat moment nog altijd mis gaan. Zelf vind ik het niet echt verstandig, want als het mis gaat, gaat het meestal ook goed mis.
-
coolgirl
- Contacteer:
ik ga ze in 2 aan elkaar gekoppelde duna fun's doen. En over een aantal weken als ik mijn hamster kast af heb beslis ik of ik ze uit elkaar haal. Of natuurlijk eerder als ze gaan vechten. In die 2 kooien lijkt het me dat ze veel ruimte hebben. Bovendien leefden ze eerst in een iets kleinere kooi en daar ging het al een half jaar goed dus denk ik dat het wel goed gaat voorlopig. Heb ze net nog een snack gegeven en ze vochten er niet om.
- denise1997
- Hamsters: 2
Ja sorry, was ik er vergeten bij te typen.Nieske schreef:dat is niet geheel waar.denise1997 schreef:Hamsters zijn solitair en leven dus alleen.
Syrische hamsters en Chineesjes leven echt solitair, Robo's en Campbellies kan je met 2 houden en Rusjes zijn een twijfelgeval.
Rusjes worden hier meestal alleen gehouden, omdat ze (zeker in verhouding met Robo's en Bellies) vaak knokken. In de natuur leven ze in groepjes, maar in gevangenschap gaan ze het beste alleen of in paartjes (man-vrouw, maar dan zit je dus met jonkies). Je hoort hier vaker verhalen over rusjes die met 2 in een kooitje zitten die zijn opgevangen, en als er dan eentje (op natuurlijke wijze) overlijdt leeft de overgebleven hamster opeens heel erg op. Dat heb ik hier al een aantal keer langs zien komen. Verder moet je rekening houden met dat als ze met z'n 3en zijn en twee besluiten er eentje te terroriseren, dat de derde bijna geen kans maakt tegen twee (in een kooi heeft die dan geen ruimte om weg te lopen namelijk).
Ik probeer je niet te ontmoedigen, maar ik hoor zo vaak dat het beter gaat als Rusjes apart zitten.
♥ Groetjes van Denise, syrtje April en rusje Hazel ♥
- SILVERlight
- Hamsters: Rosa
tja totdat er een keer een gevecht komt waarbij ze alledrie wel zwaar gewond kunnen raken
en met een beetje pech jij net op dat moment er nit bij kan zijn.
als je slim bent en dit soort situatie wil voorkomen kun je het beste (ook voor de hamsters) 3 aparte kooien kopen en ze daarin huisvesten
2 gaat bij russen 9 van de 10 keer fout,laat staan 3
en met een beetje pech jij net op dat moment er nit bij kan zijn.
als je slim bent en dit soort situatie wil voorkomen kun je het beste (ook voor de hamsters) 3 aparte kooien kopen en ze daarin huisvesten
2 gaat bij russen 9 van de 10 keer fout,laat staan 3
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
- Clover
- Hamsters: Hamsterloos
- Leeftijd: 41
Ik zou de gok niet nemen, en ze uit elkaar halen. Ik heb hier iets van twee jaar terug ook een drietal russen zusjes opgevangen, die samen al een jaar in een miniduna leefden. Je zag ze helemaal opleven toen ze ieder een eigen hok hadden. Ze werden veel actiever, minder schichtig... en lichamelijk een stuk mooier (alsof ze eerder in elkaar gedoken zaten en toen niet meer). Vaak slapen rusjes die bij elkaar zitten, dicht bij elkaar om elkander in de gaten te houden, niet omdat ze elkaar lief vinden. En ze zijn toch het meest actief als jij lekker ligt te slapen, ik zou er niet aan willen denken dat ze elkaar aanvliegen, of met twee tegen één terwijl jij er niks van merkt, en de volgende dag een half aangevreten rusje ziet liggen.
Als je verlegen zit om meerdere molens, voerbakjes, etc. Je weet dat ik dicht bij je woon en wat spul te koop heb, die je voor een klein prijsje over kunt nemen...
Als je verlegen zit om meerdere molens, voerbakjes, etc. Je weet dat ik dicht bij je woon en wat spul te koop heb, die je voor een klein prijsje over kunt nemen...
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi
-
Kwakiii
- Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
- Leeftijd: 27
Ik zou ze uit elkaar halen... Zoals andere boven mij hebben gezegd: Het gaat meestal fout en je kan beter het zekere voor het onzekere nemen, toch?
Naja, dat is mijn mening, het zijn jouw hamsters...
Naja, dat is mijn mening, het zijn jouw hamsters...
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv
R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh
R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh