nog een keer proberen
Moderator: Sylvia.
nog een keer proberen
vroeger wou ik een hamster fokken. nu nog steeds maar ik wou het weer oppakken.
want ik wil een soort van een hamster villa een villa met 13 hamsters ofzow..
daarom wil ik naar de fokker om 2 goede hamsters te halen die nog nooit zijn gefokt.
dus voordat ik een hamster ga kopen wil ik deze villa maken
maar ik heb iets thuis staan die ik niet gebruik en ik dacht als ik die al gebruik
dit heb ik thuis staan zoiets http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00116595
van dat wil ik de vloer maken. en dan wat rondjes in zagen om te verbinden . ik wil er ongeveer 4 kooien uit maken niet 6 mini kooien ofzoiets dat is zielig.
en ik heb een oude cavia hok waarmee in een grote zaal kan maken en daar wil ik alle kooien naar verbinden en dan daar een zandbak van dat speciaal zand leg
en dan koop ik via marktplaats of dit forum wat extra kooien en dan alles bij elkaar maken misschien wat dingetjes maken.
mijn vragen -
1. met welke is het makkelijkst een nestje te maken.
2. er komen toch ongeveer 8 hamster uit 1 nest moet je dan 8 kooien hebben of verdelen.
3. ik krijg 16 euro per maand daar kan ik toch genoeg eten mee kopen.
hoop dat dit duidelijker is
daarom wil ik naar de fokker om 2 goede hamsters te halen die nog nooit zijn gefokt.
maar ik heb iets thuis staan die ik niet gebruik en ik dacht als ik die al gebruik
dit heb ik thuis staan zoiets http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00116595
van dat wil ik de vloer maken. en dan wat rondjes in zagen om te verbinden . ik wil er ongeveer 4 kooien uit maken niet 6 mini kooien ofzoiets dat is zielig.
en ik heb een oude cavia hok waarmee in een grote zaal kan maken en daar wil ik alle kooien naar verbinden en dan daar een zandbak van dat speciaal zand leg
en dan koop ik via marktplaats of dit forum wat extra kooien en dan alles bij elkaar maken misschien wat dingetjes maken.
mijn vragen -
2. er komen toch ongeveer 8 hamster uit 1 nest moet je dan 8 kooien hebben of verdelen.
Laatst gewijzigd door stan862 op 23 jan 2011, 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: nog een keer proberen
Sorry, ik snap het niet.. Je wil in die rode kast een kooi maken?
- SILVERlight
- Hamsters: Rosa
- Leeftijd: 29
misschien kun je proberen een duideelijker verhaal te typen want ik snap er eerlijk gezegd geen drol van..
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Ik geloof dat er een regel bestaat dat je je eigen topic niet omhoog mag plaatsen met onnodige reacties binnen 48 uur..
Maar dat terzijde, als je een duidelijker verhaal typt snappen meer mensen de bedoeling en zullen er ook meer reacties zijn.
Maar dat terzijde, als je een duidelijker verhaal typt snappen meer mensen de bedoeling en zullen er ook meer reacties zijn.
is dit duidelijk genoeg
ik versta niet zo goed wat je bedoeld met 'ik heb een oude cavia hok waarmee in een grote zaal kan maken en daar wil ik alle kooien naar verbinden en dan daar een zandbak van dat speciaal zand leg' wil je dan alle kooien met elkaar verbinden? wat is dan het doel van 4 kooien te maken?
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Maar je kan niet zomaar alle hokken met elkaar verbinden. Van het cavia hok kan je wel een soort ren maken waar je je hamster bijv. elke dag een half uurtje geeft (aangezien je er meerdere wil)
Ik weet niet zoveel van nestjes maar je kan nooit uitgaan van 8, de ene hamster krijgt een nestje van 8, maar er zijn ook hamster die krijgen maar 3 ukkies, terwijl anderen er 14 krijgen.
Voor 16 euro in de maand kan je goed voer halen, ik heb afgelopen paar weken heel veel eten gehaald voor de hamsters, maar het zak voor doe ik al 3 maand mee, die is nu voor 2 3de leeg, en ik kijk elke dag of de dames hier hun bakje leeg hebben.
Die kast die je wil gebruiken zou ik persoonlijk niet nemen, het is een boekenkast dus die zijn vaak maar 25 cm breed, omdat boeken er mooi op moeten staan zonder te veel ruimte ervoor.
Als je dat geld wilt uitgeven om een kast te kopen en wilt verbouwen zou ik helemaal zelf een kast bouwen, kan je al je ideetjes meteen verwerken en je bent een stuk goedkoper uit.
Welke hamster je het beste kan nemen voor een nestje zou ik zo niet weten, zelf heb ik 3 rusjes maar heb nog nooit een nestje gehad. Anderen kunnen daar beter antwoord op geven.
Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen?
Maar je kan niet zomaar alle hokken met elkaar verbinden. Van het cavia hok kan je wel een soort ren maken waar je je hamster bijv. elke dag een half uurtje geeft (aangezien je er meerdere wil)
Ik weet niet zoveel van nestjes maar je kan nooit uitgaan van 8, de ene hamster krijgt een nestje van 8, maar er zijn ook hamster die krijgen maar 3 ukkies, terwijl anderen er 14 krijgen.
Voor 16 euro in de maand kan je goed voer halen, ik heb afgelopen paar weken heel veel eten gehaald voor de hamsters, maar het zak voor doe ik al 3 maand mee, die is nu voor 2 3de leeg, en ik kijk elke dag of de dames hier hun bakje leeg hebben.
Die kast die je wil gebruiken zou ik persoonlijk niet nemen, het is een boekenkast dus die zijn vaak maar 25 cm breed, omdat boeken er mooi op moeten staan zonder te veel ruimte ervoor.
Als je dat geld wilt uitgeven om een kast te kopen en wilt verbouwen zou ik helemaal zelf een kast bouwen, kan je al je ideetjes meteen verwerken en je bent een stuk goedkoper uit.
Welke hamster je het beste kan nemen voor een nestje zou ik zo niet weten, zelf heb ik 3 rusjes maar heb nog nooit een nestje gehad. Anderen kunnen daar beter antwoord op geven.
Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen?
Liefs Janine,
Never gonna forget you
Rust zacht liefjes
Never gonna forget you
Rust zacht liefjes
-
Kwakiii
- Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
- Leeftijd: 27
Dat vat ik niet helemaal... Ben je nou al begonnen met hamsters fokken? Of ben je weer gestopt en wil je nu weer beginnen?stan862 schreef:vroeger wou ik een hamster fokken. nu nog steeds maar ik wou het weer oppakken.
mijn vragen -
En je vragen:
1. Er is -zover ik weet- niet echt een soort waar het het makkelijkst mee gaat, chineesjes zijn wat moeilijker te fokken heb ik gehoord, maar verder weet ik het ook niet echt...
2. Het verschilt per nest hoeveel hamsters je krijgt. Soms heel veel, dan heel weinig...
3. Het ligt eraan. Je kan supermarkt-zaagsel- en voer kopen, maar ook het beste en duurste merk. Je kan een molentje van 2 euro kopen, of een Silent Spinner van 16,95. Als je wilt ga je elke week naar de DA om alle hamsters te laten nakijken, of je gaat alleen als het echt nodig is. Je kan het net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt/kunt. Het is vaak wel beter voor je hamsters om gewoon goede spullen te halen, en niet alles uit te zoeken omdat het zo goedkoop is.
Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv
R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh
- ~M'Zorro
- Leeftijd: 30
Ik zou een andere kast kiezen, niet zo hoog en waarvan er tussen de plankjes meer ruimte zit.Sjenien88 schreef:Ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Je kan vanhet cavia hok inderdaad een ren maken maar niet verbinden met alle hokken en de hamsters er zelf laten weten wann ze er in gaan. Dan heb je binnen de kortste keren heel veel nestjes.
Ook neem je ''niet zo even'' 13 hamsters, daar komt heel wsat bijkijken enz.
Maar suc6!
Professionel & betaalbare fotoshoot van uw geliefde viervoeter boekt u bij Marieke Haver Fotografie.
Bezoek de Facebookpagina of de Website voor meer informatie.
Bezoek de Facebookpagina of de Website voor meer informatie.
-
Kwakiii
- Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
- Leeftijd: 27
[/quote]
Ik zou een andere kast kiezen, niet zo hoog en waarvan er tussen de plankjes meer ruimte zit.
Je kan vanhet cavia hok inderdaad een ren maken maar niet verbinden met alle hokken en de hamsters er zelf laten weten wann ze er in gaan. Dan heb je binnen de kortste keren heel veel nestjes.
Maar suc6![/quote]
Daar ben ik het ook mee eens, ik zou beginnen met 1 hamster, dan 2, 3, langzaam uitbreiden en niet ineens 10 hamsters... Da's niet zo handig...
Ik zou een andere kast kiezen, niet zo hoog en waarvan er tussen de plankjes meer ruimte zit.
Maar suc6![/quote]
Daar ben ik het ook mee eens, ik zou beginnen met 1 hamster, dan 2, 3, langzaam uitbreiden en niet ineens 10 hamsters... Da's niet zo handig...
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv
Ik zou zelf beginnen met 1 mannetje en 1 vrouwtje, daar 1 keer een nestje mee nemen en daar 1 of 2 hamsters zelf van houden.
Dan kan je altijd met de zelfde hamsters nog 1 keer een nestje nemen.
Dan kan je altijd een mannetje van iemand anders "lenen" (dat klinkt zo stom bij dieren) om een keer je dame te laten dekken.
Of je neemt zelf een mannetje der bij.
Zo komt je uiteindelijk ook wel aan 13 hamsters
Dan kan je altijd met de zelfde hamsters nog 1 keer een nestje nemen.
Dan kan je altijd een mannetje van iemand anders "lenen" (dat klinkt zo stom bij dieren) om een keer je dame te laten dekken.
Of je neemt zelf een mannetje der bij.
Zo komt je uiteindelijk ook wel aan 13 hamsters
Liefs Janine,
Never gonna forget you
Rust zacht liefjes
Never gonna forget you
Rust zacht liefjes
Je moet wel even bedenken dat je je goed moet inlezen voor je een nestje fokt, want het is niet 'zomaar even' een nestje nemen, en ook niet 'zomaar even' fokken.
Ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor
Ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor