(Europet) Metalen loopwielen, stil?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

333dulucia
Hamsters: Syrtje: Luna
Leeftijd: 27

(Europet) Metalen loopwielen, stil?

Bericht door 333dulucia »

Hoi, ik ga toch weer overstappen van een savic freddy 2 naar een savic hamster heaven en naar mijn weten past daar geen silent spinner in. Ik heb niet een super grote hamster, Luna is "maar" 128 gram en al 5 maanden dus veel meer zal ze wel niet meer bijgroeien. Ze loopt even recht in haar 20 cm karlie als in haar 29 cm silent spinner dus ik weet niet of ik weer een super groot looprad koop omdat het dan van haar speelruimte af gaat. Ik zat te denken om deze te kopen:
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=1686

Maar hij kan dus alleen opgehangen worden en ik vroeg me af of het dan niet afschuwelijk gaat rammelen, dat gebeurt nu wel met mijn silent spinner. En ik heb dit loopradje bij heel weinig mensen gezien dus heb ook geen ervaringen erover kunnen lezen en het is toch wel prijzig om "gewoon" te kopen. Een andere suggestie (bahalve karlie, silent spinner, whodent wheel) is ook welkom want ik weet echt niet wat voor loopwiel ik moet halen. Dichte loopwielen heb ik liever niet want ze gooit eten erin en ik heb geen zin om om 5 uur in de nacht een whodent wheel uit elkaar te gaan halen :lol:
En het zou fijn zijn als het loopwiel tweedehands of niet al te duur nieuw te verkrijgen is. Helaas is dat met het bovenstaande radje niet zo maar als die bv. perfect blijkt te zijn heb ik het er graag voor over! Dus als iemand me er meer over zou kunnen vertellen zou ik heel blij zijn :-)

Deze lijkt me ook wel geschikt maar is hij stil?
http://www.pets-dream.nl/shop/index.php ... maten.html

Kaylee_D
Hamsters: geen
Leeftijd: 25
Contacteer:

Re: (Europet) Metalen loopwielen, stil?

Bericht door Kaylee_D »

Hey,

deze 2 wielen moet je zowiezo beveiligen. misschien komen ze met hun pootje ertussen, je weet maar nooit
groetjes van kaylee en de rest van de beesten
Mijn webshop waar ik handgemaakte sieraden verkoop, hier verkoop ik ook handwerkspullen: http://www.kaadeeshop.nl
linde29
Hamsters: 0

Bericht door linde29 »

Die loopwielen hoef je niet te beveiligen hoor ;) Die kan je zo gebruiken. Ik weet niet of ze stil zijn, metale radjes maken naar mijn ervaring meestal wel meer geluid.
Ik ben dyslectisch.
Groetjes van Linde
Dag lieve Willy, Otto, Josje, Guusje, Gompe, Quinn & Juultje
elisamaria
Hamsters: pluisje

Bericht door elisamaria »

333dulucia schreef:Hoi, ik ga toch weer overstappen van een savic freddy 2 naar een savic hamster heaven en naar mijn weten past daar geen silent spinner in. Ik heb niet een super grote hamster, Luna is "maar" 128 gram en al 5 maanden dus veel meer zal ze wel niet meer bijgroeien. Ze loopt even recht in haar 20 cm karlie als in haar 29 cm silent spinner dus ik weet niet of ik weer een super groot looprad koop omdat het dan van haar speelruimte af gaat. Ik zat te denken om deze te kopen:
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=1686

Maar hij kan dus alleen opgehangen worden en ik vroeg me af of het dan niet afschuwelijk gaat rammelen, dat gebeurt nu wel met mijn silent spinner. En ik heb dit loopradje bij heel weinig mensen gezien dus heb ook geen ervaringen erover kunnen lezen en het is toch wel prijzig om "gewoon" te kopen. Een andere suggestie (bahalve karlie, silent spinner, whodent wheel) is ook welkom want ik weet echt niet wat voor loopwiel ik moet halen. Dichte loopwielen heb ik liever niet want ze gooit eten erin en ik heb geen zin om om 5 uur in de nacht een whodent wheel uit elkaar te gaan halen :lol:
En het zou fijn zijn als het loopwiel tweedehands of niet al te duur nieuw te verkrijgen is. Helaas is dat met het bovenstaande radje niet zo maar als die bv. perfect blijkt te zijn heb ik het er graag voor over! Dus als iemand me er meer over zou kunnen vertellen zou ik heel blij zijn :-)

Deze lijkt me ook wel geschikt maar is hij stil?
http://www.pets-dream.nl/shop/index.php ... maten.html

Het maakt soms wel herrie maar ik heb een dichte rad.
Ik weet niet hoeveel ruimt hij nog heb maar mijn hamster heb een rad en een huisje loopplankjes voor naar boven en naar beneden en je kunt buizen aanbouwen bij mijn kooi.
Maar dat is al meer dan genoeg voor mijn hamster en hij heb wel nog genoeg ruimt om te lopen .
Dus het hangt er een beetje vanaf....
antje32
Hamsters: PIP

Bericht door antje32 »

naar mijn ervaring, is die laatste link van pets dream, het rodent wheel, erg stil! niet duur, en prima voor je goudhamster, syr.

ik ben er tevreden mee! :D
pip je bent een beetje gek, maar wel een schatje !
333dulucia

[quote="antje32"]naar mijn ervaring, is die laatste link van pets dream, het rodent wheel, erg stil! niet duur, en prima voor je goudhamster, syr.

ik ben er tevreden mee! :D[/quote
Is hij echt stil, dus hobbelt hij ook niet heen en weer op de grond? Dat deed mijn spinner en dat maakte echt een herrie!
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Bubble Wheel? Die zijn 22 cm. :)
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
BigMomma!
Contacteer:

Bericht door BigMomma! »

Bubble wheels vind ik verschikkelijke dingen! Tralies buigen snel als je hem daaraan vast maakt en op de standaard kun je hem niet goed krijgen en hangt hij snel op het zaagsel als je een beetje diep in strooit.
Hamstery Pravandi, Vernieuwde site!!, fokker van syrische hamsters.
Pravandi's Hamster Interieur Design, voor prachtige eigengemaakte bouwwerken op maat.
Mimosa

Bericht door Mimosa »

Plus de asjes breken zooo snel. Echt ondingen zijn het!
Nieske
Moderator
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Nieske »

ik heb een bubble wheel aan een metalen rolly standaard (met een baksteen erop om 'm recht te houden) en met wat vaseline is het ding doodstil.

wieltje omgekeerd op de standaard en dan een steen erop werkt bij mij voor heel veel soorten rammelende radjes, en zorgt meteen voor een ruw oppervlakte waar je hamster de nagels op kan slijten.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
liekeklaassen
Leeftijd: 30

Bericht door liekeklaassen »

Je hebt vast al een molen nu, maar toch mijn reactie voor als iemand nog zit te lezen na de tijd:
Ik heb zelf de onderste molen voor mijn gerbils, en ik vind het een onding!
Verschrikkelijk! Ik kreeg hem binnen en hij was al helemaal scheef,
hij piept ontzettend en staat niet stevig. Ik zit er nu over te denken
om de bovenste te halen, in de hoop dat deze wat stiller is. En anders
wordt het een Run Around uit de gerbil webshop.
Life is not measured by the breaths that we take, but by the moments that take our breath away..
FlyingVorstin
Leeftijd: 31

Bericht door FlyingVorstin »

linde29 schreef:Die loopwielen hoef je niet te beveiligen hoor ;) Die kan je zo gebruiken. Ik weet niet of ze stil zijn, metale radjes maken naar mijn ervaring meestal wel meer geluid.
Tiens, een geplooid teentje kan daar toch altijd tussen komen te zitten? Lijkt me ook niet leuk om op te lopen omdat hamsters zo'n kussentjes onder hun pootjes hebben. Een vlakke voet gaat daar inderdaad minder last van hebben, maar dan nog, brr, geef mij maar dichte loopwielen.
*Mattia* *Boran* *Jamie* *Kiara*
333dulucia

Ik heb in de tussentijd al zo veel wieltjes geprobeerd en het grappige is dat de silent spinner gewoon in de hamster heaven past als je hem aan de tralie vastmaakt. Lekker stil en geen gedoe :-) Ik heb de gerbil shop run around wheel ook gehad en hij was best stil maar je moet hem geregeld oliën omdat hij na een paar daagjes weer begint met piepen en voor hamsters was het eigenlijk niet zo een fijn ding. Dus ik heb hem een keertje aan gerbil eigenaren meegegeven.

Uiteindelijk is mijn conclusie geworden: geen metalen radjes. Die zijn gewoon niet fijn voor hamsters, dichte loopwielen hebben toch mijn voorkeur.

Oh, en luna is toch een ruime 170 gram geworden in de tussentijd. Tijd vliegt :-)
liekeklaassen
Leeftijd: 30

Bericht door liekeklaassen »

Haha, maja ik heb toch echt metalen radjes nodig voor mijn gerbils, dus ik ben nog steeds op zoek naar het metalen
rad met het minste lawaai. Ik heb hier zelf ook 2 roborovski hamsters, en daarbij heb ik ook plastic, inderdaad veel minder
lawaai dan bij metaal. Zij hebben in hun kooi 1 Flying Saucer medium, 1 Flying Saucer small en een plastic loopwiel
waarvan ik het merk niet weet.
Het verbaast me trouwens dat syren nog zoveel wegen! Ik heb al eeuwen geen syren meer gehad, ben overgestapt
op de dwergjes, en die wegen natuurlijk niets, ma had verwacht dat mijn gerbils toch wel ongeveer in de richting van
syrtjes zouden komen, maar zij wegen rond de 60 gram...
Life is not measured by the breaths that we take, but by the moments that take our breath away..
333dulucia

liekeklaassen schreef:Haha, maja ik heb toch echt metalen radjes nodig voor mijn gerbils, dus ik ben nog steeds op zoek naar het metalen
rad met het minste lawaai. Ik heb hier zelf ook 2 roborovski hamsters, en daarbij heb ik ook plastic, inderdaad veel minder
lawaai dan bij metaal. Zij hebben in hun kooi 1 Flying Saucer medium, 1 Flying Saucer small en een plastic loopwiel
waarvan ik het merk niet weet.
Het verbaast me trouwens dat syren nog zoveel wegen! Ik heb al eeuwen geen syren meer gehad, ben overgestapt
op de dwergjes, en die wegen natuurlijk niets, ma had verwacht dat mijn gerbils toch wel ongeveer in de richting van
syrtjes zouden komen, maar zij wegen rond de 60 gram...
Ik zou dan wel de run around proberen, over het algemeen vond ik hem wel goed. Stil mits onderhouden en stevig! Goudhamsters hebben toch meer vetaanleg waarschijnlijk :razz:
Gesloten