Katten en hamsters

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Jolanda_G.

Katten en hamsters

Bericht door Jolanda_G. »

Hmmmm, nou fok ik katten (zoals bij een paar wel bekend) en ik had er met veel plezier een hammie naast... Nu zit ik net over de Marktplaats te surfen en dat moet ik eigenlijk ook niet doen want het is vaak zo vreselijk slecht voor mijn humeur....

Ook deze keer! Zie ik daar 2 hamsters met kooi aangeboden staan omdat er een kat komt!!! Nou ja..... Ben ik nou gek of is het nou een beetje idioot om 'zomaar' je huidige dieren de deur uit te doen omdat er een nieuwe komt!!! :x Ja, ik zou mijn hamster ook nooit zomaar los laten rondlopen in de buurt van mijn katten maar ik vind dit toch wel een beetje gortig hoor!!! Je weet niet eens hoe zo'n katje op de hamsters reageert...

Er zijn hier toch meer mensen met kat en hamster??? Hoe zijn jullie ervaringen?

Groetjes, Jolanda

Maine Coon Cattery Maine Street
*anja*

Bericht door *anja* »

Mijn ervaring is dat mijn katten( 3 stuks), de hamsters nu met rust laten, maar ze zijn ook nooit alleen met de hamsters, katten en hamsters gaan prima samen, als je het maar in gaten blijft houden. :wink:
Ik vind het dan ook niet nodig om je hamsters de deur uit, te doen omdat er een kat komt. :cry:
[color=blue]Anja en de hamsters, Ezra(r.i.p.) en Scooby(r.i.p.) [/color]
CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

Ik heb 4 katten en 11 hamsters, volgende week 12! Mijn katten komen niet waar de hamsters komen, en de hamsters lopen niet los waar de katten komen!

Maar ik kan niet zonder katten, en niet zonder hamsters! :)
vivian

Bericht door vivian »

onze kat en de hamster gaat prima whah alleen soms gaat de hamster de kat aan vallen maar niet ander som
Elmo

Bericht door Elmo »

Onze hamster die kan niet met de katten omgaan... Daarom hebben wij ook altijd de deuren dicht... Maar alles verloopt prima. Het is gewoon pure onzin!
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Die advertentie heb ik gisteren ook gezien... en wat me dan nog het meest shockeert is dat erbij staat dat de beide hamstertjes 2 jaar oud zijn. Dus ook al zal het waarschijnlijk nog maar een paar maandjes duren voordat deze lieve beestjes aan het eind van hun leven zijn... toch moet alles wijken voor een kat, dan is die schijnbaar toch ineens superieur boven 2 hamstertjes. Is het zo moeilijk om dan te wachten met het in huis halen van een kat totdat de hamstertjes op natuurlijke manier het huis hebben verlaten?
Groetjes van Eveline
Elmo

Bericht door Elmo »

Het zou kunnen zijn dat ze erg goed verzorgd worden en net aan 3 jaar worden... Ik zou die hamsters nog gewoon houden en als ze dood zijn geen nieuwe meer nemen als je dan geen hamsters meer wilt...
Gizmogirl
Leeftijd: 41
Contacteer:

Bericht door Gizmogirl »

Onze katten doen niks aan mijn konijnen, hamsters en gerbils, maar ik hou het natuurlijk wel altijd in de gaten...
Mijn ervaring is dus dat het echt prima kan!
Groetjes van mij en de dieren
irma-loves-hamsters

Bericht door irma-loves-hamsters »

mijn kat komt nooit boven, vreemd maar waar! hij zal waarscheinlijk nix over het bestaan van zijn huisgenootjes afweten!
Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 50
Contacteer:

Bericht door Plumeau »

Mijn katten en knagers vertrouw ik niet samen! Vooral Jasmine kan erg fel zijn... Maar problemen geeft dat hier niet, want de katten mogen niet in de knagerkamer komen ;)

Ik denk niet dat er veel huizen zijn waarin je niet een keuken of (slaap)kamer dicht kan houden tegen de katten... Knagers wegdoen voor een nieuwe aanwinst vind ik dus onacceptabel!!!
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
Bengeltje
Leeftijd: 41
Contacteer:

Bericht door Bengeltje »

ik heb zelf een kat gehad...maar dat was nog voor de hamster kwam over(17jr overleden aan suikerziekte) :(

maar denk dat tommy nooit aan bengeltje(hamster) had gezeten... :P

hij was alleen wel wat jaloers geweest... :lol:

dus denk dat het wel kan...

aan de andere kant...mijn vriendin heb nu ee hamstert en de kat(van 4jr) tijgertje genaamt,laat de hamster niet met rust,dus ze moet dr kat altijd buiten laten...
dus het kan soms ook fout gaan en denk ook dat het eraan ligt hoe je je beestjes hebt opgevoed... :lol:
Bengel is mijn engel!!!
bridgetvh

Bericht door bridgetvh »

Mijn eerste hamster had ik te danken aan vrienden die de hamster wilden dumpen omdat er een kat kwam.
Ze hebben het even geprobeerd maar het ging niet. De hamster is eerst naar de slaapkamer verhuisd, maar ze wonen piepklein en dat was ook geen oplossing. Kon ik de hamster met kooi en al gratis krijgen!
De kat is in mijn ogen maar een dooie sufferd die geen vlieg kwaad doet, maar ja.
Nu hebben we er weer een hamsterliefhebber bij (ik dus :D ). Toch nog ergens goed voor geweest.
[color=indigo][size=84]Hamha!

Greetz, Bridget[/color][/size]
Plaats reactie