Ja een nest! Niet bij mij zelf, maar wel dicht in de buurt zo dat ik er heen kan gaan wanneer ik maar wil. (dus eigenlijk "mijn" nest)
Een hongaarse fokster, waar ik al een tijdje contact mee heb, vroeg mij laatst of ik een dame te koop of te leen had voor een nest. Toen was mijn antwoordt nog nee, gezien het al eens is gebeurd, dat een dame naar iemand heen is gegaan en het aardig mis is gegaan in mijn ogen.
Maar na een beetje denken en overleggen heb ik haar toch maar een ja gegeven. Echter zal ook een heer van mij de dame gaan dekken, dus eigenlijk helemaal naar mijn wensen gebeurd het.
Eefje von Paradise is een roest dominant spot korthaar dame, drager van zwart. Ze is op 1 oktober '10 in Hamstery Paradise, in Duitsland geboren.
Aller eerst wou ik haar als fokdame gaan gebruiken, maar omdat ik geen plannen meer voor de fok had, heb ik ingesteld dat alle hamsters hier als huisdier waren, uiteraard geschikt voor de fok.
Over haar afstamming zijn mogelijk de meningen verdeeld, maar ik ben er zeker van dat ze een goede en vooral zeer mooie hamster is om voor de fok in te zetten en ik denk dat ik er spijt van ga krijgen als ik deze kans niet neem.
De moeder van Eefje is Criadora's Naja, een chocolade dominant spot dame, drager van langhaar. Haar vader heeft Nadine, de fokster van Eefje, zelf gefokt en is een roest korthaar, drager van langhaar. Dus er is een grote kans dat Eefje langhaar draagt, maar dit is niet te garanderen. (gezien ik dit al eens heb meegemaakt met Fleur en een recessief gen).
Eefje weegt momenteel 180 gram en zal waarschijnlijk tijdens haar zwangerschap wel over de 200g gaan.

De vader van dit nest, wordt mijn eigengefokt Fire and Flame, een prachtige donkere yellow black langhaar man. Hij is 7 november '10 geboren en komt uit mijn F-nest. Vanaf het begin af aan hoopte ik al dat Fire een keer vader mocht worden, want hij is werkelijk "Wouw!". Zijn heerlijke knuffel karakter en zijn mooie uitstralingen, zullen vast en zeker voor prachtige jongen zorgen. Zijn moeder is La Petite Fleur, een dove schildpad langhaar dame en zijn vader Choco Prince. Beide ouders zijn niet door mij zelf gefokt.
Fire is dus sowieso drager van oranje en doordat beide ouders drager van creme zijn, is de kans groot dat hij ook creme draagt. Echter zal dit waarschijnlijk niet tot uiting komen bij de ukken, gezien Eefje weinig oranje in haar stamboom heeft en creme niet erg dichtbij zit.
Fire weegt 164g.

Wat ik dan wel verwacht aan kleuren zijn: Goud, zwart, roest en chocolade. Deze 3 kleuren zullen ook nog in dominant spot voorkomen en alle dames worden schildpad, dus de dames met dominant spot, zullen automatisch driekleurtjes worden.
Kwa karakter verwacht ik vooral rustige hamsters, gezien de ouders. Maar ook grote, mooie knuffelberen!
Eefje zal vanavond naar haar opvangadresje vertrekken samen met Fire. Wanneer Eefje willig is zal ze gedekt worden. Eefje haar Mary verhuisd mee, gezien ze zich daar helemaal in thuis voelt. De ukken zullen dus ook in de mary worden geboren.
Ik hoop vaak aanwezig te kunnen zijn bij de dekking en bij het opgroeien, zodat ik jullie op de hoogte kan houden van de ontwikkeling.
Reserveren kan!
Waarschijnlijk kan er gewoon vervoer naar Nederland geregeld worden. Maar of dit meteen met een leeftijd van 5/6 weken zal zijn, is nog maar de vraag. (kan een paar weekjes later worden). Update: ik krijg rond de 15e juni vrij, dus tegen die tijd (iets later waarschijnlijk) zullen we naar Nederland gaan en de jongen kunnen dus vanaf week 5 weg, mits ze gezond en groot genoeg zijn.
We gaan van 19 t/m 25 JUNI naar Nederland!!!
Reserveringslijst:
Ik- roest driekleur langhaar vrouw 1
Wanda- goud driekleur korthaar vrouw 1
Arrate- chocolade ds korthaar man
Dennise- chocolade driekleur korthaar vrouw
Dennise- roest driekleur langhaar vrouw 2
Sibbeline- goed driekleur korthaar vrouw 2
Lisette- zwart ds langhaar man
Lisette- zwart ds langhaar man
Melissa- roest langhaar man
Els- zwart dominant spot korthaar man
Michelle- roest langaar man
Alle ukke zijn dus al voorzien van een nieuwe baas!