De Robbies

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Gabriëlle
Leeftijd: 42
Contacteer:

De Robbies

Bericht door Gabriëlle »

Als eerste de roborovski's die ik al sinds Exo heb. Ze komen van een Zweedse fokker, en hoewel ik van de meeste robbies de uitdrukking niet echt geweldig vind, hadden deze een geweldige uitdrukking op hun kopje ennn die geweldige robbie wenkbrauwen.
De stamboomnamen zijn echt geweldig Angelique en Ambrose, hoe iemand dat kan bedenken voor een stel robbies.... maar goed dat waren hun namen al dus we doen het er maar mee :lol:.

Inmiddels hebben de 2 gezinsuitbreiding gehad, maar daar heb ik nog geen foto's van, ik kijk liever naar ze :+: .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van de week was ik bij een groothandel, daar is een gedeelte normale spullen, maar er is ook een apart bedrijf wat dieren verkoopt in hetzelfde pand. De meeste dieren zitten er nou niet echt geweldig bij, zeg maar ze hebben eten en drinken, en dat was het dan wel weer, kooien zien er niet uit, vies, veel oud voer tussen het nieuwe, en regelmatig restjes van wat ooit een soortgenoot was. Ik kan het niet laten om af en toe daar te kijken, en ze eventueel even te wijzen op de kooien, lege flesjes en lege velletjes in de hoop ze iets wijzer te maken.
Dit keer zag ik iets wat mij opviel, witte dwergjes (ik heb een voorliefde voor wit donkeroog :lol:), eerst dacht ik dat het misschien rusjes waren maar bij wat beter kijken zag ik dat het toch echt robbies waren, de eigenaar van de zaak had ze uit de stelling gehaald voor mij zodat ik ze beter kon zien, en toen bleek dat er een stel ontzettend leuke robbies in de bak zaten, 2 witte en 2 witte met vlek op hun kopje, en ik vond ze zo leuk, dat hoewel ik daar absoluut niet voor ben, ik er 2 gekocht heb (wat ik wel zeker weet, is dat of ik nou wel of niet daar iets koop, ze echt niet meer of minder dieren aanschaffen voor de verkoop, in tegenstelling tot een normale dierenwinkel waar je als consument wel invloed kan hebben).
Deze 2 zien er verder gezond uit gedragen zich ook gezond, en hebben zo te zien niet al te veel geleden onder hun huisvesting (al kan ik dat van sommige andere hamsters die in deze bak hebben gezeten niet zeggen want ik zag heel wat witte vachtpluis...).
Ze staan een beetje "kaal" op de foto omdat ik ze na deze foto's uit voorzorg tegen parasieten heb behandeld, en ze zijn nog in quarantaine ;).
Maar ik ben erg blij met ze, en ik hoop hun ook met mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Imme'
Hamsters: -
Leeftijd: 26

Re: De Robbies

Bericht door Imme' »

allemaal leuk! :+:
Liefs van Imme
† rust zacht liefjes Amor, Koesja & Wobbel.† ♥

♥ Semmie de hond. ♥ Gjaelt de hond. ♥ Dunya de vis. ♥
~M'Zorro
Leeftijd: 30

Bericht door ~M'Zorro »

Wauw, je eerste koppel robbie's is leuk! Maar die tweede zijn al helemaal leuk :p
Professionel & betaalbare fotoshoot van uw geliefde viervoeter boekt u bij Marieke Haver Fotografie.
Bezoek de Facebookpagina of de Website voor meer informatie.
Liesyousee
Hamsters: John Snow & Hayley
Leeftijd: 36

Bericht door Liesyousee »

Wat bijzonder! Lieve koppies allemaal!
De vacht van de bovenste robbie is echt prachtig!
xLinn
Hamsters: Princess, Flip
Leeftijd: 28

Bericht door xLinn »

Wat een leukerds, allemaal :+: !
Liefs van Sharon, Princess en Flip!
BrittS
Hamsters: 2
Leeftijd: 32

Bericht door BrittS »

Ahh wat een leukerdss! :+:
God Looked around his garden and found an empty space
he then looked down upon the earth and saw your tired face.
he put his arms around you and lifted you to rest
God's garden must be beautiful, he always takes the best.
punkie
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door punkie »

Die met de kopvlek is wel apart :+:
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Harmster

Bericht door Harmster »

Die witjes zijn inderdaad apart qua uiterlijk! :+: heel anders dan standaard robbies :-)
'Sometimes, the best thing you can do is to cut your losses and run like hell!'

Groeten van: Harm, de bellies en de cavia dames Tante Fien en Mevr. Saar!
toto en toto
Hamsters: 1
Leeftijd: 29

Bericht door toto en toto »

Die witte :+:

Die ander is ook leuk!
✞Skittle✞Pineapple✞Melon✞ & Quasi :]
Niepie
Hamsters: 2 syrtjes 1 dwergje
Leeftijd: 38

Bericht door Niepie »

Wat een leukers :+:
* Groetjes van alle knagertjes hier in huis *
Nella
Hamsters: roborovski's
Leeftijd: 40

Bericht door Nella »

Wat een schatjes! Het zusje van jouw wildlkleurtjes heb ik als het goed is hier (ook vanaf Zweden). Fortune heb ik haar genoemd. Ze zal in het najaar pas gekoppeld worden. Zijn jouw wildkleurtjes overigens geen familie van elkaar? Ze had toch alleen van één nest bij zich dacht ik?

Wat een dropjes die witten ook. Wellicht wel een idee om ze uit elkaar te halen en afzonderlijk met de ukken van jouw wildkleurtjes te koppelen? Wit is namelijk nog erg zwak en die met de vlek is nog niet van bekend hoe dat genetisch in elkaar zit. Ik weet niet of die combi dus zo geslaagd is... zeker omdat je kans loopt op dubbel dominant en wellicht lethale genen?
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!
~M'Zorro
Leeftijd: 30

Bericht door ~M'Zorro »

Zijn het een mannetje en vrouwtje dan? Of van hetzelfde geslacht?
Professionel & betaalbare fotoshoot van uw geliefde viervoeter boekt u bij Marieke Haver Fotografie.
Bezoek de Facebookpagina of de Website voor meer informatie.
Lindsay
Hamsters: Robin, Simon, Lena

Bericht door Lindsay »

Wat een schatjes! :+:
Groetjes van Lindsay en rusjes Robin, Cedric & Simon

Slaapzacht †Mickey †Winnie †Edtje †Zorro †Bo †Belle †Pebbles †Nora †Alexis †Sammy †June †Jefke †Xena
Gabriëlle
Leeftijd: 42
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle »

Nella schreef:Wat een schatjes! Het zusje van jouw wildlkleurtjes heb ik als het goed is hier (ook vanaf Zweden). Fortune heb ik haar genoemd. Ze zal in het najaar pas gekoppeld worden. Zijn jouw wildkleurtjes overigens geen familie van elkaar? Ze had toch alleen van één nest bij zich dacht ik?

Wat een dropjes die witten ook. Wellicht wel een idee om ze uit elkaar te halen en afzonderlijk met de ukken van jouw wildkleurtjes te koppelen? Wit is namelijk nog erg zwak en die met de vlek is nog niet van bekend hoe dat genetisch in elkaar zit. Ik weet niet of die combi dus zo geslaagd is... zeker omdat je kans loopt op dubbel dominant en wellicht lethale genen?
Wildkleurtjes zijn broer en zus, ze mochten van mij 1 nest en daarna uit elkaar, in de stamboom stond vniets verwants dus 1x zo'n combinatie als de hamsters zelf van goede afkomst zijn, vind ik niet zo'n probleem. Is ook een erg leuk nest geworden met allemaal wildkleurtjes :D.

De witjes zullen niet veel doen onderling, ik heb namelijk 2 mannen uitgezocht ;). Misschien dat ze in de toekomst een nestje mogen krijgen, maar op dit moment heb ik daar niet echt plannen voor. Mocht ik toch een nestje met ze gaan fokken koppel ik ze inderdaad met een wildkleur dame, maar zo ver ben ik nog lang niet.

Wat ik mij wel afvraag, die witte van jou leken wat pigment te hebben in de ondervacht en op de oren, de helemaal witte van mij is nog helemaal wit, geen enkel spoor van kleur in vacht en oren, komt dat nog?
Nella
Hamsters: roborovski's
Leeftijd: 40

Bericht door Nella »

Bij mij zijn ze inderdaad wat verkleurd. Wat het precies is weet ik niet... niet alle witten krijgen een creme gloed.

Fijn dat het twee mannen zijn ;). Weet namelijk echt niet wat zo'n combi zal opleveren...
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!
Plaats reactie