Ik vind dat hij zo ongelooflijk veel drinkt en ongelooflijk veel plast. Ik vraag me eerlijk gezegd af of het mogelijk is dat hij suikerziekte heeft
Ik heb contact opgenomen met de fokster en zij vertelde me dat het niet gebruikelijk is om blauw-wildkleur Rusjes op suikerziekte te testen, maar dat ik het toch maar in de gaten moest blijven houden.
Nou heb ik niet zo veel ervaring, maar ik heb hiervoor ook een blauw-wildkleur Rusje gehad en zij dronk en plaste echt niet zoveel
Als ik overdag thuis ben hoor ik Basje toch wel om de 3 uur aan zijn flesje drinken en ook eet hij met gemak een heel blad witlof achter elkaar op. Natuurlijk kan ik hem minder witlof geven, maar dan drinkt hij gewoon nog meer.
Basje heeft zo'n plastic hoekwctje met zand en een zandbak van zo'n 15x15 cm.
Hij plast in beide. Als ik 's ochtends kijk heeft hij toch al gauw zo'n 6 plassen in het zand gedaan.
Ook plast hij in 1 hoek van zijn slaaphuis en dat is toch ook elke ochtend flink nat.
Dus al met al vind ik dat hij toch wel erg veel plast
Heeft iemand ervaring hiermee? Weet iemand of suikerziekte ook bij blauw-wildkleur Rusjes voorkomt?
Ik had ook gezien dat je in het geval van suikerziekte op het eten moet letten, maar toen ik hier op het forum zocht vond ik tegenstrijdige verhalen. Bij het ene verhaal stond dat ze dan extra zonnebloempitjes moesten krijgen en bij het andere verhaal stond dat ze dat juist niet mogen...weet iemand dit?
Nou kan ik wel naar de dierenarts gaan, maar ik heb er hier 2 zitten en mijn ervaring met Gijsje was, dat geen van beide enig verstand van hamsters hadden.
En ik wil ook niet op de feiten vooruit lopen, maar als het zo zou zijn, dan ben ik er natuurlijk het liefst zo snel mogelijk bij!
Alvast bedankt voor jullie reacties!