Ik vind dit altijd erg leuke topics, leuk om te lezen waar namen vandaan komen, inclusief plaatjes!
Leyla is vernoemd naar dit liedje:
http://www.youtube.com/watch?v=fX5USg8_1gA
Juul (of eigenlijk Julia) vond ik mooi passen bij zo'n eigengereide dame als zij, ik heb haar verder niet vernoemd.
Guusje wilde ik een ouderwetse meisjesnaam geven, bij voorkeur met een G vanwege haar gegil. Dat werd dus (gillende) Guusje. Overigens gilt ze nu nauwelijks meer.
Ricky is vernoemd naar mijn collega, of eigenlijk zelfs mijn baas

We noemen hem onder collega's vaak 'Rickechick', maar dat kan je moeilijk tegen die man uitspreken

(Hij is overigens erg stoer en heel mannelijk, dus dat maakt die bijnaam alleen maar grappiger). Nu kan ik het onbeperkt tegen mijn minstens net zo stoere hamsterkerel zeggen
Davy is vernoemd naar een jochie op scouting (of nou ja, inmiddels is het jochie 21, maar ik ken hem al vanaf dat hij 9 was). Een heel mans en vooral heel hoogblond kereltje met een kuifje. Voor de duvel niet bang, je hoorde hem nooit piepen of huilen. Vond ik wel passen bij een witte hamster die ze drie dagen hebben geprobeerd te voeren aan een slang. Overigens is één van de schattigste voetballers op de Nederlandse velden ook hoogblond, en driemaal raden hoe hij heet:
Fiep is vernoemd naar Fiep Westendorp, omdat ze zwart met witte accenten is. Niet zo gek om haar dan te vernoemen naar de tekenares van deze beroemde personages, toch?