Waar komt jouw hamsternaam vandaan ?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

silent_force89
Hamsters: Nimf
Leeftijd: 36

Waar komt jouw hamsternaam vandaan ?

Bericht door silent_force89 »

Het leek me leuk om hier de betekenis van de naam van je hamster neer te zetten, of naar wie/wat je je hamster hebt vernoemd.

Mijn hamster van 12 weken oud heet:

Sid!

Ik heb hem vernoemd naar de hoofdpersonage van Ice Age. Omdat ik dat een geweldige karakter vindt, en toen ik mijn nieuwe hamster zag met zn snoezige plopoogjes dacht ik meteen: Dat word de naam! (A)

Afbeelding

Ik ben benieuwd waar jullie namen vandaan komen :D !
Laatst gewijzigd door silent_force89 op 01 feb 2012, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Sid rust zacht lief vriendje 31-05-2013
Zen rust zacht mijn lieve meisje † 28-12-2012

Filmpje van Sid snachts http://www.youtube.com/watch?v=g3rsLp1NLLk
tasschaa
Hamsters: Beau
Leeftijd: 34

Re: Waar komt jouw hamsternaam vandaan ?

Bericht door tasschaa »

peppers is nogal een pittige dame vooral in het begin. vandaar pepertje op zn engels :P

en sammie kwam hier voor opvang, en ik zocht een naam die zowel voor een mannetje als een vrouwtje kon. ik twijfelde tussen sammie en beau. en toen heeft iedereen hier thuis unaniem voor sammie gekozen :)
just be you, life`s to short to be somebody else

rust zacht Bubbles PeppersSammie
Siske
Hamsters: Siske!
Leeftijd: 38

Bericht door Siske »

In ons dialect is "siske" hetzelfde als "schatje" of "liefje" ;-)
Ons schatje, Siske <3
Samantha.
Hamsters: 0
Leeftijd: 33

Bericht door Samantha. »

Aloysius = 3 de naam van mijn stiefvader
Seraphim = Romeinse naam
Vanity = Vernoemd naar het liedje van Lady Gaga - 'Vanity'
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Mimosa
Leeftijd: 32

Bericht door Mimosa »

Van alle hamsters die ik op het moment heb zitten:

Island, zwart rusje.. Mja, ik zocht een naam die bij Ocean paste en zo kwam Island. Die is niet echt ergens naar vernoemd.

Doodle, camel pearl rusje.. Een naam met een D, Doedel was een mascotte van een camping waar ik met mijn opa en oma wel een stond. :lol:
Afbeelding

Tiyana, grijs langhaar satijn syrtje.. Kwam uit het sprookjesboekennest, zocht dus een sprookjes naam voor haar. Tiana is de prinses van de prinses en de kikker.
Afbeelding

Enrique, dove langhaar satijn syrtje.. Voor hem zocht ik een naam met een E en eentje die niet eerder op het forum te vinden was. Ik ben toen voor Enrique gegaan van Enrique Iglesias. :lol:
Afbeelding

Jason, goud langhaar syrtje... Zijn naam komt niet echt ergens vandaan. Mijn zusje kwam ermee. :lol:

Jack, roest ro langhaar syrtje.. Zijn volledige naam is Jack Sparrow dus goh, waar zou die vandaan komen. :lol:
Afbeelding
Stuffy

Bericht door Stuffy »

Noël, omdat ik hem op kerstavond heb opgehaald.

Pluk, omdat ze hier en daar lange plukjes in haar vacht heeft.
Liefs Tessa en Simon, Lasse & Gijsje
:¨·.·¨:
`·. † Stuffy, Pluk, Maia, Noël, Borre, Brammetje, Tammo, Paddington, Mowgli, Arvid
_mona_
Hamsters: 2

Bericht door _mona_ »

Branco is vernoemd naar een straatjoch uit de boek 'de bende van rooie zora'
Malinche komt uit de serie Caraibi (Pirates: Blood Brothers)
Cartouche is vernoemd naar de een franse held Louis-Dominique Cartouche die het opnam voor de zwakkeren.
Afbeelding
Voor Babiche was ik een naam met een B aan het zoeken en ik vond maar niets dat bij haar paste. Uiteindelijk kwam ik uit bij het paard van El Cid, Babieca. Dat vond ik niet handig om te roepen, dus werd het Babiche.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Alleen van huidige hamsters? ^_^

William Imenhotep is afgeleid van Amenhotep, en ik liep al dagen met 'William..hijheetWilliam..' in mijn hoofd.
Joey was officieel van mijn moeder, dus die heeft ook de naam bedacht.
Tiziano Toby heette al zo.
Perla is zo genoemd ter ere van mijn allereerste Russische fokdame, Pérola.
Sorcha is een personage uit een van de boeken van de Trilogie van Zeven Wateren.
Norben.. geen idee, ploep, kwam zomaar op.
Amhra, zelfde verhaal als Norben eigenlijk.
Enn dat geldt ook voor Ophelius die hier volgende week komt wonen. :p

Ik ben saai. :P
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Halo (op z'n engels uitgesproken),ik zocht een beetje een aparte naam.
Flotsam & Jetsam,is een metalband.Ze kwamen als koppel bij mij en wilde twee namen die goed match-te.(nu zitten ze trouwens apart)
Oreo,is een sjiekere naam voor Oortjes.Hij heeft best wel grote oren,vandaar. 8)
Luke,is een afgeleid van luck/lucky.Hij kwam uit een slechte omgeving en ik gaf hem een tweede kans,een gelukkig leven zeg maar.
Rij
Leeftijd: 38

Bericht door Rij »

Hams worden bij mij altijd vernoemd. :D

Robbedoes kwam uit een R-nest en is een stripfiguur. Vroeger ook een stripblad, maar ik las voornamelijk Guust en als strip ook Robbedoes en Kwabbernoot (of de Marsupilami).

Afbeelding

Wolfgang Amadeus Mozart is duidelijk genoeg vernoemd naar de componist. Hij is één van mijn favoriete componisten. En ik houd erg van de film Amadeus en had die versie van Mozart in m'n hoofd toen ik een W-nest naam moest bedenken. :)

Afbeelding
(Tom Hulce als Mozart in Amadeus)

Tux is vernoemd naar de mascotte van Linux, gezien Tux officieel gezien de ham van m'n vent is. :)

Afbeelding

En Bacatta is vernoemd naar een personage uit mijn favoriete oude game serie, Lands of Lore. Bacatta was een speelbaar personage in Lands of Lore : The Throne of Chaos (nog voor DOS :P ) en een NPC in de tweede Lands of Lore, Guardians of Destiny. Of hij in de derde voorkomt weet ik niet meer, maar sowieso niet speelbaar.

Afbeelding
(Hier is Bacatta het rechtse personage dat ik bestuur, uit de eerste Lands of Lore)

Afbeelding
(Beetje slecht plaatje, maar dit is NPC Bacatta uit de tweede Lands of Lore aan de rechterkant :P )
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
ricoentanja
Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
Leeftijd: 52

Bericht door ricoentanja »

Ok ok,

Appie naar de Albert Heijn hamster, deze naam kreeg hij meteen van Rico, meteen toen Rico hem zag.

Afbeelding

Ivan (roepnaam Bebie) omdat het een Russische Dwerghamster was, en vlgs de winkelbediende "een verschrikkelijke" was, Bebie als roepnaam omdat hij in vergelijk met Appie zo klein was.
Afbeelding

American Lee (American Cream) komt uit het Lush-nestje en tja dan dus inderdaad een LUSH-naam, dus in combinatie met onze verbintenis met de USA (mijn familie woont daar) en LUSH kwam er dus snel American Cream uit.
Afbeelding
American Lee is zijn roepnaam, Lee omdat hij grijs is.
En in den tijde van de Burgeroorlog in de USA was een een mooie grijze General Lee van de zuidelijke troepen van USA (Rebels) en tja Rico en Rebel is toch een goede combinatie
Afbeelding
Ook is hij genoemd naar Miracle Lee, een van de ukjes van het Queennestje :(

Gruss Tanja
Laatst gewijzigd door ricoentanja op 02 feb 2012, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Ik vind dit altijd erg leuke topics, leuk om te lezen waar namen vandaan komen, inclusief plaatjes!

Leyla is vernoemd naar dit liedje:
http://www.youtube.com/watch?v=fX5USg8_1gA

Juul (of eigenlijk Julia) vond ik mooi passen bij zo'n eigengereide dame als zij, ik heb haar verder niet vernoemd.

Guusje wilde ik een ouderwetse meisjesnaam geven, bij voorkeur met een G vanwege haar gegil. Dat werd dus (gillende) Guusje. Overigens gilt ze nu nauwelijks meer.

Ricky is vernoemd naar mijn collega, of eigenlijk zelfs mijn baas :wink: We noemen hem onder collega's vaak 'Rickechick', maar dat kan je moeilijk tegen die man uitspreken :lol: (Hij is overigens erg stoer en heel mannelijk, dus dat maakt die bijnaam alleen maar grappiger). Nu kan ik het onbeperkt tegen mijn minstens net zo stoere hamsterkerel zeggen :mrgreen:

Davy is vernoemd naar een jochie op scouting (of nou ja, inmiddels is het jochie 21, maar ik ken hem al vanaf dat hij 9 was). Een heel mans en vooral heel hoogblond kereltje met een kuifje. Voor de duvel niet bang, je hoorde hem nooit piepen of huilen. Vond ik wel passen bij een witte hamster die ze drie dagen hebben geprobeerd te voeren aan een slang. Overigens is één van de schattigste voetballers op de Nederlandse velden ook hoogblond, en driemaal raden hoe hij heet:
Afbeelding

Fiep is vernoemd naar Fiep Westendorp, omdat ze zwart met witte accenten is. Niet zo gek om haar dan te vernoemen naar de tekenares van deze beroemde personages, toch? :wink:
Afbeelding
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Sander.
Hamsters: Tom & Jerry
Leeftijd: 27

Bericht door Sander. »

Speedy & Pluis (Overleden, maar samen als koppel gekocht)
Toen ze nog bij Janneke waren was Speedy erg snel (nadruk op was :lol: ) en Pluis wat langzamer (was later juist super snel :lol: ), daarom Speedy & Pluis, pluis gewoon als een bolletje :lol:

Tom & Jerry
Daar lijken ze erg op kwa kleuren :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes van Sander en een pootje van Tom & Jerry (campbelli's)

R.I.P. Speedy, Pluis & Hammie
xMELISSA
Hamsters: Levi
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door xMELISSA »

Leuk om te lezen allemaal!

Ik ben vrijwilliger op een zomerkamp voor kinderen en het afgelopen jaar zat er echt een heel klein schattig jongentje bij mij op de groep en toen ik hem vroeg hoe hij heette antwoordde hij heel verlegen: Levi :+:

Vandaar (:
Melissa & Levi.
pukkielover
Leeftijd: 25

Bericht door pukkielover »

Bobo was eerst officieel van mijn broertje, nu is hij van mij ;d. Hij heet Bobo omdat mijn broertje dat altijd een leuke naam vond, en ja, omdat 'dat coole konijn zo heet' xd.

Afbeelding
In the clouds, I'll meet you again †
Plaats reactie