Hamster wakker maken

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Kim en Jip
Hamsters: Jip

Hamster wakker maken

Bericht door Kim en Jip »

Hallo,

Ik heb sinds een weekje een hamster en ook sinds 11 jaar een zusje die heel speels is. Ze maakt dus regelmatig de hamster wakker. Nu hebben we afgesproken dat ze hem na half 4 wakker mag maken, zodat 'ie een beetje aan het ritme kan wennen.

In de dierenwinkel wordt er gezegd dat dit prima is, zolang hij de rust maar heeft als wij (van half 9 tot 3 zeker) naar school zijn. Zijn jullie het hiermee eens?

Alvast dank je wel!

@anja
Leeftijd: 56

Re: Hamster wakker maken

Bericht door @anja »

Ligt eraan, als het een dwergje is, dan kan het wel. Een syrtje heeft meer rust nodig en kun je beter niet wakker maken, of pas rond een uur of zeven 's avonds. Die hebben meer slaap nodig en zeker overdags...
Kim en Jip
Hamsters: Jip

Bericht door Kim en Jip »

Wij hebben een Russische dwerghamster, dus dat is fijn! Dank je voor je reactie.
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Half 4? Zou ik echt niet doen. Half 4 is geen normale tijd. Als je ritme in wil bouwen, zou ik echt op zijn vroegst een uur of 8 aanhouden. Uitgebreid oppakken als ze even een hapje eten of een beetje drinken overdag zou ik ook liever niet doen, het druist tegen het normale ritme in. En er is verschil tussen een ritme iets aanpassen (in plaats van 10 uur wakker rond 8 uur wakker) of helemaal omgooien.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Virea
Hamsters: Boo, Snow en Wolfje
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Virea »

Nou, volgensmij worden rusjes om de 4 uur wel een keer wakker. Mijn Rusje is namelijk ook vrij vaak wakker. Denk niet dat het veel kwaad kan ze wakker te maken, indien dit niet op ruwe wijze gaat. Gewoon de kooi openen en een beetje praten/sissen of de kooibedding beweging moet volgensmij prima kunnen. En als er dan even mee 'gespeeld is', gewoon weer rustig de gang laten gaan in het hok. Niet uitgebreid en lang die beestjes wakker houden. ;)
Rusje Wolfje en syrtjes Boo en Snow <3
Francis.
Hamsters: Mini Cooper
Leeftijd: 30

Bericht door Francis. »

nee, maar ze worden toch weer uit een ritme gehaald, ik ben het eens met Lianne: als ze wakker zijn dan kun je ze er wel even uithalen overdag: doe ik ook.
Sowieso wakker maken doe ik al niet, en anders zou ik het minstens pas om 8 uur 's avonds doen..
Het zijn nou eenmaal nachtdiertjes
xx Francis & Cooper
♥ Garcio † Dopey † ♥
@anja
Leeftijd: 56

Bericht door @anja »

Mijn rusje wordt altijd wakker als ik in de buurt ben. Een rus is niet echt een nachtdier, die van mij slaapt 's nachts meer dan overdags. Ik maak hem niet wakker, maar hij komt er altijd uit als ik dus in de buurt van zijn kooi sta. Mijn syr niet en dat is prima, hoewel die overdags ook wel eens komt drinken, maar je ziet aan zijn hele houding dat hij slaperig is en alleen wilt drinken. Een rusje is toch heel anders. En als je een vaste tijd overdags aanhoud, dan wordt dat een ritme en zit hij vervolgens al te wachten om die tijd. Een rus is toch overdags vaker wakker en wil dan ook aandacht. juist daarom zijn rusjes voor kinderen vaak leuker.
Saskia1982
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 »

Russen zijn inderdaad zowel overdag als snachts afwisselend een tijd wakker en dan weer een tijd aan het slapen..
Als ze wakker zijn kan je ze best wel pakken.
Wakker maken kan een keertje niet zoveel kwaad, maar dat zou ik toch niet te vaak doen.
Lotte<3
Hamsters: Tiki, Lola, Berlioz
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Lotte<3 »

Hier heb ik niet veel verstand over, maar dwergjes worden ook vaak tegen de avond vanzelf wakker. Om even een kijkje te nemen, wat te eten/drinken of om met je te spelen! Natuurlijk is 10 keer per dag wakker maken niet goed voor je hamster. Als jij slaapt wil je natuurlijk ook niet wakker gemaakt worden 10 keer achter elkaar. Maar wel een goede afspraak! :D

Liefss Lotte&Fruity
❤ღ Even brighter than the moon ღ❤
PabloHamster
Hamsters: Pablo.

Bericht door PabloHamster »

Het is niet fijn voor de hamster om steeds wakker gemaakt te worden. Zoals Saskia zegt: ''Wakker maken kan een keertje niet zoveel kwaad, maar dat zou ik toch niet te vaak doen.'' Maar ik vind het wel goed dat je een duidelijke afspraak met je zusje hebt gemaakt. Maar het is natuurlijk nooit goed om een hamster wakker te maken. Als de hamster wakker is kan je hem/haar voeren, even spelen etc.. Maar dan moet de hamster wel uit zichzelf wakker zijn geworden ;)
Groetjes van mij...
...En pootjes van alle dieren!

Lunalover!!!
Hamsters: Luna
Leeftijd: 25

Bericht door Lunalover!!! »

Ik hoef Luna niet wakker te maken ze heeft heeeel veel energie en is uit zichzelf al om half 5 ong. wakker (Het is een rusje)
Maar als ik eerder met haar wil spelen roep ik haar en beslist ze zelf wel of ze komt
Groetjes van Annelot en pootjes van
:¨·.·¨:
`·. Luna
Plaats reactie