help pip weer lief te zijn

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
hamsterlover!
Hamsters: pip

help pip weer lief te zijn

Bericht door hamsterlover! »

hallo allemaal!

ik heb sinds een week een nieuwe hamster : Pip.
ze is nog enorm schrikkerig en wil niet geaaid of opgepakt worden want dan bijt ze.
ik vind dit heel jammer omdat al mijn vorige hamsters waren altijd heel rustig en aaibaar.
heeft iemand tips om pip weer rustig of in iedergeval weer kan oppakken.

Groetjes Ruth :zwaai:

Emzzz
Hamsters: Zoë, Frits en Harry
Leeftijd: 36

Re: help pip weer lief te zijn

Bericht door Emzzz »

Een week is ook nog maar heel kort. Neemt Pip wel een snoepje/zonnebloempitje van je aan? Of vind ze dat ook nog eng? Anders denk ik dat je misschien een stapje terug moet doen. Dus haar niet meteen oppakken maar eerst rustig tegen haar praten en proberen of ze wat voer van je hand af durft te pakken.
Groetjes van Emma en de hamsters Pip en Zoë
Limbolandertje
Leeftijd: 37

Bericht door Limbolandertje »

inderdaad een week is erg vroeg om al te beginnen met oppakken en aaien. ze moet eerst aan je stem en aan je geur wennen. begin met rustig naast de kooi zitten en praten. de hand in de kooi zodat ze je geur kan ruiken. dan begin je met wat lekkers geven, pakt ze het niet van je aan leg het dan neer, ze zal weten dat het van jou komt. sommige hamsters zijn sneller bang dan andere en het kost soms gewoon een poosje tijd (weken) voor ze zich op hun gemaak gaan voelen bij je
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
hamsterlover!
Hamsters: pip

Bericht door hamsterlover! »

Dankje wel oppakken heb ik nog niet gedaan maar als ik haar iets te eten geef bijt ze in me vinger dus daar wacht ik ook maar mee
Jijkeeeh
Hamsters: Pam <3
Leeftijd: 28

Bericht door Jijkeeeh »

Ja dat had ik bij Pam ook.Als ik haar voer uit mijn handen gaf beet ze me,maar ik denk ook wel dat dat was omdat ze me nog niet kende.Niet elke hamster is even vlug gewend aan haar baasje dus neem je tijd ;) Succes
Pammetje <3
Limbolandertje
Leeftijd: 37

Bericht door Limbolandertje »

oke nog even wat tijd gunnen dan. als je haar voert vanuit de hand heb je dan zelf net wat gegeten of je handen gewassen? want dat kan ze ook verwarren natuurlijk
en als je haar eerst eens probeert te voeren uit twee vingers, dat het lekkers niet te missen is en ze je hand niet als eetbaar kan zien? :razz:
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Plaats reactie