schilferige oortjes

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
spacemonkey
Leeftijd: 40

schilferige oortjes

Bericht door spacemonkey »

Gisteravond had ik wat foto's genomen van Ianto. Toen ik ze vandaag op de computer zette merkte ik dat zijn oortjes nogal schilferig zijn. Met het blote oog was het me niet opgevallen.
Als ik nu terug ga kijken naar de foto's die ik eerder gemaakt heb zie ik dat ze toen ook al een beetje schilferig waren, alleen niet zo erg als nu. Hij lijkt er wel geen last van te hebben, ik heb hem nog niet zien krabben.
Wat zou dit kunnen zijn? Maak ik me zorgen om niks, of ga ik hier toch beter mee naar de dierenarts?

Afbeelding
Afbeelding
Paar weken terug:
Afbeelding

Astrid92
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: schilferige oortjes

Bericht door Astrid92 »

Hmm, hij lijkt het ook een beetje rond zijn oogjes te hebben. Ik zou zeggen; hok goed schoon houden en misschien toch even langs de dierenarts? Het is vast niets ernstigs maar misschien heb je even een speciaal zalfje nodig of iets in die richting!
Groetjes van Astrid
en Spot de dwerghamster! ♥
Sabbie
Leeftijd: 37

Bericht door Sabbie »

Lijkt wel eczeem, alsof het erg droog is. Rondje DA zou geen kwaad kunnen denk ik.
spacemonkey
Leeftijd: 40

Bericht door spacemonkey »

Even een update:
Het verergerd niet, maar verbeteren doet het ook niet. Dus ben ik er vandaag mee naar de dierenarts geweest. Ze heeft ook wat schilfertjes gevonden in zijn vacht. Ze denkt aan mijt, schurft of schimmel. Ze heeft wat huidschilfers opgestuurd naar het labo. Maandag zou ik het resultaat van de 1ste test krijgen, en als er daar niets uitkomt is er een 2de test waarop ik nog 3 weken moet wachten.
Het enige wat ik op dit moment kan doen volgens haar is wat vaseline aan de oortjes smeren zodat ze minder droog zijn.
Afwachten dus :(
Plaats reactie