Hamster stond stokstil!

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
-Mia.

Hamster stond stokstil!

Bericht door -Mia. »

Ik had mijn hamstertje vanacht even in de badkamer gezet omdat ze teveel herrie maakte en toen ik haar vanmorgen terug zette was ze nog lekker actief bezig, ik stootte perongeluk haar kooi redelijk hard tegen de wastafel maar het leek niet alsof ze daar van schrok. Toen ik haar terug had gezet liep ze nog vrolijk rond, maar toen ik haar kooitje open deed om een zonnebloempitje te geven stond ze opeens stokstil. Ze reageerde niet op het zonnebloempitje en ook niet als ik haar aaide (normaal vind ze dat wel goed maar loopt ze toch een stukje weg) ze stond echt helemaal stil met een pootje omhoog. Na 10 minuutjes begon ze opeens weer te lopen en deed ze wel een beetje schuw, ze wilde het zonnebloempitje weer niet. Wat kan dit zijn geweest?

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Re: Hamster stond stokstil!

Bericht door LadyGuardian »

Hamsters zijn prooidieren. Als ze zich bedreigd voelen staan ze helemaal stil om het roofdier te foppen. Roofdieren gaan immers af op beweging. Is dus normaal verschijnsel en blijkbaar had ze geen zin in een pitje.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Daisyx
Hamsters: Ernie

Bericht door Daisyx »

Als hamsters iets horen, blijven ze soms stil staan en luisteren ze heel goed. Meestal met een pootje van de grond
Groetjes Daisy & de hamsters!
Ernie, en de 2 robo dames die gauw komen :)

XO
maaike_p
Hamsters: Pol & Muis

Bericht door maaike_p »

Mijn hamster krijgt dat ook van het geluid van mijn fototoestel :D Blijkbaar schrikt hij heel erg van dat biebje, want hij blijft dan stokstil zitten alsof hij in shock is. Je kunt hem dan zo oppakken en hij voelt dan ook heel slap aan. Dan praat ik rustig tegen hem totdat het over is :-) Het is inderdaad een natuurlijke reactie, om niet gezien te worden door bv. roofvogels. Je moet je er dus niet te druk over maken hoor ;)
-Mia.

Bericht door -Mia. »

Oke, dat verklaart het wel ja. Pfoe, ik schrok wel heel erg hoor!
Plaats reactie