Over de kop

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Robin64
Hamsters: Bram
Leeftijd: 27

Over de kop

Bericht door Robin64 »

Telkens als mijn hamster rent in zijn rad slaat hij steeds over de kop. Daarna valt hij eraf.
Doet dit de hamster geen pijn, kan het ook dat het hierdoor moeilijker is om tam te maken?

Groetjes Robin
En de hamster, Bram

Dag Goofy
R.I.P Sammy en Ollie
kimlovehamster
Hamsters: coco-chanel

Re: Over de kop

Bericht door kimlovehamster »

Het kan zijn dat het rad te soepel loopt, en dat ze daardoor door draait als ze stopt met rennen
@anja
Leeftijd: 57

Bericht door @anja »

Dat went vanzelf. De meest hamsters die bv net een silent spinner hebben, gaan over de kop. Niks aan de hand hoor, gewoon zorgen dat ze een dikke laag grondbedekking hebben en zacht vallen (en geen dingen in de buurt als bakjes voer ed), dan bezeren ze zich ook niet zo snel. Binnen enkele dagen tot misschien een paar weken (afhankelijk hoe snel de hamster iets leert), weten ze wel hoe te stoppen en vallen ze niet meer. Komt best goed hoor.
Robin64
Hamsters: Bram
Leeftijd: 27

Bericht door Robin64 »

@anja schreef:Dat went vanzelf. De meest hamsters die bv net een silent spinner hebben, gaan over de kop. Niks aan de hand hoor, gewoon zorgen dat ze een dikke laag grondbedekking hebben en zacht vallen (en geen dingen in de buurt als bakjes voer ed), dan bezeren ze zich ook niet zo snel. Binnen enkele dagen tot misschien een paar weken (afhankelijk hoe snel de hamster iets leert), weten ze wel hoe te stoppen en vallen ze niet meer. Komt best goed hoor.
Ja hij heeft inderdaad net een silent spinner
Groetjes Robin
En de hamster, Bram

Dag Goofy
R.I.P Sammy en Ollie
Zoe Carette
Leeftijd: 28

Bericht door Zoe Carette »

Bij mij hier doen ze het ook hoor, en ik heb niet het idee dat ze pijn hebben, want dan staan ze weer recht en gaan ze vrolijk verder rondrennen ;)
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri
Jaimz
Hamsters: Freya

Bericht door Jaimz »

Hier ook een paar die het soms voor de lol doen en geen schade hebben.In het begin moeten ze even doorkrijgen hoe ze moeten ''remmen'',als jou hamster dat doorkrijgt zal hij wel gewoon kunnen stoppen zonder over de kop te gaan.
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

Jij het baasje schrikt harder dan die hamster. Heel vaak gaan ze na een paar tellen alweer rennen en is er niks aan de hand.
Vooral silent spinners gaan hard. Als je er voldoende bodembedekking in doet voor een zachte landing, geeft het jezelf een fijner gevoel.
Mijn robo's gaan soms nog steeds over de kop, en gaan ze er weer in terwijl die sspinner nog aan het draaien is. Het blijft grappig als je er aan gewend bent.
groetjes Marielle
Minimi
Leeftijd: 38

Bericht door Minimi »

Ik heb er hier een die het volgens mij ook puur uit plezier doet, die rent net zo hard tot ze over de kop slaat en je op kijkt en dan gaat ze in het rad zich richting mij wassen en als k stop met kijken begint ze weer
Killer, mijn lieve kleine engeltje ✝26.01.2013
xPipje
Hamsters: Pip
Leeftijd: 28

Bericht door xPipje »

Mijn hamster deed dit in een Silent Spinner in het begin ook heel erg, maar ze begint het steeds beter te leren, nu gebeurt het alleen soms nog!
Plaats reactie