Opvang: hamsters zoeken gouden mandje (aangepast 16/4)

Zoek je een hamster of hamsterspulletjes? Of wil je juist wat verkopen?

Moderator: Sylvia.

icegirl
Hamsters: Abigail, Toby, Peanut, Bami
Leeftijd: 37
Contacteer:

Opvang: hamsters zoeken gouden mandje (aangepast 16/4)

Bericht door icegirl »

Volgende hamsters zitten hier in de opvang en zoeken een goed thuis.

Meer informatie:
http://hamsteropvangmojito.weebly.com/
http://www.facebook.com/HamsteropvangMojito
Allemaal worden ze dagelijks opgepakt en geknuffeld, in de hoop er perfecte huisdiertjes van te maken.

nu in de opvang

Syrische hamsters

Timon

creme man
Leeftijd: geboren begin januari 2013

Timon is binnengebracht omdat hij beet. Meneer is inderdaad nogal snel onder de indruk van alles en vrij springerig. 
Deze vent mag al gereserveerd worden, maar moet nog een tijdje hier blijven tot hij helemaal tam is.

Afbeelding

Bolt

zwart witband man
Leeftijd: geboren september 2012

Achter Bolt schuilt een lang verhaal.
Bolt komt uit de dierenwinkel, waar hij door iemand die voor studio 100 werkte werd gekocht om te figureren in een aflevering van Hotel 13. Na de opnames hadden ze hem niet meer nodig en is hij met iemand van de crew naar huis gegaan. 
Toen hij daar een dag of 10 woonde heeft hij weten te ontsnappen (of hij kreeg het deurtje zelf open, of dochterlief had het deurtje open gezet toen mama en papa even niet keken, dit was begin oktober. Ondertussen, bijna een half jaar later hadden de baasjes van Bolt een nieuwe hamster aangeschaft voor dochterlief en waren ze begonnen aan verbouwingswerken. En nu net bij die verbouwingswerken kwam Bolt weer tevoorschijn. Toen de man des huizes de douche wou uitbreken om die niet te beschadigen, bleek Bolt een fijn huisje te hebben gebouwd. Achter de douche had hij een hele voorraad kattenvoer bijeen gezocht.  
Bolt mag al gereserveerd worden, maar is door z`n hele avontuur niet echt tam meer. Daar wordt aan gewerkt voor Bolt naar een nieuwe thuis mag.

Afbeelding

Hamtaro

goud (umbrous) man
Leeftijd: geboren augustus 2012

Hamtaro werd afgestaan wegens te weinig tijd. Hij woonde in een mini-duna met weinig te doen.
Deze vent heeft een klein beetje last van een ochtendhumeur en durft een beetje mopperen als je hem wekt, maar is verder wel een enorme lieverd.
Hamtaro moet nog tot 25/04 in de opvang blijven, daarna kan hij geadopteerd worden. Reserveren kan wel.
Afbeelding

Russische dwerghamsters

Ini

blauw-wildkleur vrouwtje
Leeftijd: geboren begin januari 2013

Ini kwam met 3 van haar broertjes binnen in de opvang. Zij zaten samen in een kooi en moesten weg. Blijkbaar hadden de baasjes geen zin om de kooi te kuisen. Ini is nog niet echt tam en durft welis bijten. Of dit te wijten is aan een eventuele zwangerschap valt nog af te wachten.
Gezien Ini samenzat met haar broertjes bestaat de kans dat ze zwanger is. Daarom moet ze in ieder geval nog tot 21/4 in de opvang blijven. Is ze dan nog niet bevallen mag ze geadopteerd worden. Reserveren is al wel mogelijk.

Afbeelding

Campbelli dwerghamsters

Papaya

Opal dame
geboortedatum onbekend

Papaya werd op 21 maart bij een bevriende fokster met haar pasgeboren kids voor de deur gezet. Blijkbaar zat haar baasje niet te wachten op een nestje en wilde hij er zo snel mogelijk vanaf. Of ze doodvroren voor de deur maakte hun baasje ook niet veel uit, aangezien die zelfs niet heeft aangebeld.
In principe hadden ze best bij de fokster kunnen blijven, maar omdat zij liever geen mama en pups achterlaat als ze op reis gaat, werd mij gevraagd ze over te nemen.
Papaya is geen gemakkelijke dame en heel beschermend over haar nest. Nu durft ze zo nu en dan bijten, maar dit kan nog veranderen zodra haar kindjes apart wonen.
Papaya moet nu nog voor haar ukken zorgen maar mag in principe vanaf 22/4 verhuizen. Reserveren kan alvast. Haar karakter wordt nadat ze gescheiden is van haar kids opnieuw bekeken om te kijken hoe tam ze is.
Campbelli`s kunnen in groepjes gehouden worden dus Papaya mag (moet niet) met 1 van haar dochters verhuizen.

Afbeelding

fruitla-nestje

1x solid blue man (Appel)
1x wildkleur vrouw  (Mango)
2x lilac roodoog vrouw (Druif en Kiwi)
2x wit roodoog vrouw (Litchi en Framboos)

Geboren op 21/03/2013

Deze 6 werden samen met mama Papaya bij een bevriende fokster aan de deur gezet toen ze pas geboren waren.
Ondertussen zijn de ukken goed gegroeid en kunnen we stilaan gaan uitkijken naar nieuwe baasjes. 
De ukken zijn allemaal tam, enkel Mango durft vooral wel eventjes proeven. Ze mogen vanaf 6/5 verhuizen naar hun nieuwe baasjes.

Appel (solid blue man)
Afbeelding

Mango ( wildkleur? vrouw) GERESERVEERD
Afbeelding

Druif (lilac roodoog vrouw) GERESERVEERD
Afbeelding

Kiwi (lilac roodoog vrouw)
Afbeelding

Litchi (wit roodoog vrouw) en Druif
Afbeelding

Framboos (wit roodoog vrouw)
Afbeelding

Roborovski`s

Hera

wildkleur vrouw
geboren: oktober 2012

Hera zat samen met Apollo en Poseidon. Van hen 3 werd gedacht dat het allemaal dames waren. Helaas bleken 2 van hen heren en bestaat de kans dat Hera zwanger is. Hera moet dan ook nog tot 30/4 in de opvang blijven om zwangerschap uit te sluiten. Reserveren is al wel mogelijk. Hou er wel rekening mee dat Hera, mocht ze zwanger zijn, eerst haar nest moet opvoeden.
Roborovski`s zijn geen echte knuffelaars, maar wel enorm leuk om naar te kijken. Je houdt ze best in een aquarium of terrarium.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door icegirl op 23 apr 2013, 09:26, 35 keer totaal gewijzigd.

Groetjes van Kim en de opvangertjes van [url=http://deknabbelaar.jimdo.com/]VZW De Knabbelaar[/url]
Sissi<3
Leeftijd: 41

Re: TK: opvangrusjes zoeken een nieuwe thuis

Bericht door Sissi<3 »

Ik zou één van de rusjes graag een mooi huisje geven (zoals we al eventjes hadden besproken via PM), maar zit alleen met vervoer. Ik zag dat Brecht vrij dicht bij de grens ligt, weet iemand of er vanaf Breda een bus o.i.d. gaat naar Brecht? Anders zou ik ook de trein kunnen pakken naar Antwerpen, al ligt dat dan ook weer niet echt naast Brecht.

Als er nog meer mensen in NL zijn die een rusje zouden willen adopteren, kunnen we misschien iets combineren?
icegirl
Contacteer:

Bericht door icegirl »

@Sissi: ik heb je pb beantwoord. Ik heb geen idee of er een bus vanuit Nederland langs Brecht komt, maar daar vrees ik voor. Antwerpen lijkt me het meest doenbare. De Fyra zou over een paar maanden wel stoppen in Breda, maar ik denk niet dat je daarop wil wachten ;)
Groetjes van Kim en de opvangertjes van [url=http://deknabbelaar.jimdo.com/]VZW De Knabbelaar[/url]
Lindsay
Hamsters: Robin, Simon, Lena

Bericht door Lindsay »

Hey Kim,

Hoeveel vraag je voor één hamstertje?

Groetjes, Lindsay
Groetjes van Lindsay en rusjes Robin, Cedric & Simon

Slaapzacht †Mickey †Winnie †Edtje †Zorro †Bo †Belle †Pebbles †Nora †Alexis †Sammy †June †Jefke †Xena
icegirl
Contacteer:

Bericht door icegirl »

Hey Lindsay, de adoptiekosten bedragen 2,5 euro.
Hier http://hamsterymojito.weebly.com/adopti ... arden.html staan de adoptievoorwaarden ;)

wildkleur man 3 heeft naar alle waarschijnlijkheid een thuis gevonden bij Sissi. Als we alles qua vervoer vanavond rond krijgen gaat hij morgen naar haar toe.
Lindsay
Hamsters: Robin, Simon, Lena

Bericht door Lindsay »

Ik ga je een pb sturen ;)
Groetjes van Lindsay en rusjes Robin, Cedric & Simon

Slaapzacht †Mickey †Winnie †Edtje †Zorro †Bo †Belle †Pebbles †Nora †Alexis †Sammy †June †Jefke †Xena
Sissi<3
Leeftijd: 41

Bericht door Sissi<3 »

Helemaal in orde: kom morgen mannetje #3 ophalen, treinkaartjes zijn gekocht ;)
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

PB'tje naar Kim, ik hoop dat er misschien voor mij ook een russenkindje mee naar NL kan komen :)
icegirl
Contacteer:

Bericht door icegirl »

Dinsdag verhuist de vermoedelijke vader naar Lindsay en ook voor een opvanger die hier al wat langer verblijft is een thuis gevonden :D
Nog 8 van deze schatjes zoeken dus een nieuw thuis.

Nog even een taxi-oproepje: Nona wil graag een ventje overnemen, maar we zitten met een vervoersprobleem. Wie wil ons te hulp komen en het ventje van bij mij in Brecht (of eventueel Antwerpen) naar Nona in Tilburg brengen?
Kelliee.

Bericht door Kelliee. »

Ik zou er ook wel een een leuk thuis willen geven. Maar ook hier een probleem met vervoer.
Ik woon in Valkenswaard (bij Eindhoven), openbaar vervoer is voor mij helaas geen optie.

Wil juist heel graag een '2e kansje', omdat ik vind dat die ook een huisje verdienen. Die kleintjes worden toch wel verkocht...
Dus mochten er opties zijn qua vervoerr, hoor ik dat heel graag!
Met je leuke bolle oogjes kijk je me aan
Die naar een paar minutjes even dicht gaan
Slapend met je kleine lijfje op mijn been
Z’on lieve hamster is er echt maar één
Jij bent mijn diertje lief en klein
hopelijk kun je heel lang bij me zijn
icegirl
Contacteer:

Bericht door icegirl »

helaas heb ik geen auto, anders ging ik ze allemaal persoonlijk wegbrengen.
@Kelliee: Er is toevallig niemand in de familie die zo nu en dan naar Antwerpen gaat (misschien een beetje cliche, maar elk weekend zijn er toch best veel nederlanders in Antwerpen).

Dus: eventuele taxi-opties naar zowel eindhoven als tilburg mogen zich hier aanbieden ;)
Minimi
Leeftijd: 38

Bericht door Minimi »

Ik zal even kunnen kijken betreft mijn vader, die moet wel voor zijn werk naar Belgie of hij dan voor iedereen die wil eentje richting Nederland kan halen (dan kan eventueel ook richting Amsterdam e.o.) =)

Natuurlijk als iemand anders kan ook helemaal perfect =D
Killer, mijn lieve kleine engeltje ✝26.01.2013
icegirl
Contacteer:

Bericht door icegirl »

@minimi: misschien dat Nona`s vader ze wil komen halen. Maar die ging het morgen of overmorgen met zekerheid weten te zeggen.
Minimi
Leeftijd: 38

Bericht door Minimi »

icegirl schreef:@minimi: misschien dat Nona`s vader ze wil komen halen. Maar die ging het morgen of overmorgen met zekerheid weten te zeggen.
Al gelukt?
Killer, mijn lieve kleine engeltje ✝26.01.2013
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Ja hij wil eventueel mijn hamstertje halen, maar dat kan op z'n vroegst over anderhalve week. En als er iemand gewoon die route rijd dan heeft dat natuurlijk wel zijn voorkeur, want hij komt daar niet, hij gaat er dan speciaal voor mij heen :lol:

En die van Kelliee zou dan ook mee kunnen naar Tilburg, maar ik heb geen antwoord van haar gekregen op mijn pb, hij is wel al 2 dagen gelezen, dus geen idee of ze dat aanbod aan wil nemen, als ik niks hoor dan gaat dat dus in ieder geval niet door.
Plaats reactie