Er bestaan speciale knaagstokjes voor knaagdieren, maar zoals het woord 'knaagdieren' al zegt knagen ze. Dat hout is inderdaad niet giftig voor hamsters, afleren denk ik niet dat je zal lukken hoor.
Haha ja ik snap inderdaad dat het knaagdieren zijn, maar vind het zonde voor het huisje!
Ik zou graag een andere manier vinden waaraan hij kan knagen.
Knaagstenen enzo zijn niet goed, heb ik al gelezen, die soort van gekleurde broodjes vind ik er zelf niet echt stevig uitzien.
Kan je ook knaagstokken van vogels gebruiken?
Ik zie vaak dat vogels ook zo een knaagstok erin hebben hangen met allemaal zaadjes eraan enzo. Is dat een idee?
Of hondenbrokjes? Daarin heb je zoveel keuze..... waarvoor zou ik moeten kiezen???
Ze hebben ook knaagstokken voor knaagdieren, die koop ik heel soms .. want erg goed is het natuurlijk niet
maar dan moet je maar is kijken in de dierenwinkel want het is inderdaad jammer voor het huisje
Zoals jullie zien heb ik er een houten knaagstok in hangen, maar daar kijkt hij niet zo naar om. Misschien kan ik er op een of andere manier een geurtje aan 'hangen' zodat hij dat ruikt.
Misschien door het eten halen ofzo Ideeen??
Miep heeft hier ook een grote wip en die knaagt dat donkere hout er ook af. Hamster zijn en blijven knaagdieren daar kun je niks aan doen
Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
Mijn hamsters knagen nooit ergens aan eigenlijk behalve Poekie die heeft nu zo'n buigbare trap met aan het eind ook van dat soort hout en daar zit ie nu ook aan te knabbelen dus het zal wel aan het soort hout liggen. Denk dat je der weinig aan kan doen.
Mijn hamster is niet sterk genoeg om dat hout er af te knabbelen hoor
Misschien is het wel verstandig om houten dingetjes er in te houden, ook al knabbelt hij ze kapot. Als je plastice dingen erin zet en hij sloopt dat, is dat minder veilig (denk ik).
Misschien kartonnen doosjes erin zetten? Dat is niet zonde als ze dat slopen.
Hoe zit het met z'n tandjes? Niet te kort of te lang?
Groetjes Nicole, pootje van Peanut en een pootje van Panda en Jip op de regenboogbrug!
Je kan ook gewoon een stuk hout in dekooi leggen. Of knaagsteen, en hopen dat ze daaran knagen i.p.v. huisje etc.
En nicole94: jij hebt toch ook en rusje, het gaat hier om een goudhamster toch?