Joepiiiiee; mijn droom wordt waar....

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

coskun
Leeftijd: 35

Joepiiiiee; mijn droom wordt waar....

Bericht door coskun »

Eindelijk na 2 jaar mag ik ook een hamstertje van mijn mama:)

Zoals jullie al weten kon ik haar nooit overtuigen, maar vandaag is het me gelukt.
Ik ben heeeeeel blij :D

annieaardbei
Contacteer:

Bericht door annieaardbei »

Leuk zeg!!

ik dacht al, je zit al een redelijke tijd op het forum ik dacht eigenlijk dat je al een hamsje had :bloos:
Weet je al wat voor hamster je wil??
Hamstery Merci
xx Anouk en de parkietjes, nijntjes Tess en Beer, poezel Trix en paard Rakesh
Rust Zacht mijn schatjes..
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

O super dat je een hamstertje mag :D
coskun

Bericht door coskun »

Ik twijfel tussen een russische dwerghamster en een roborovski. Veel keuze heb ik nu ook niet he:)
Maar de welke zou je me het best aanraden?
Ik ben niet iemand die het constant zou willen oppakken ofzo.

Bij ons in de winkel hebben ze russische dwerghamsters in wildkleur en Blauw-wildkleur (sapphire). Ze hebben ook roborovski dwerghamsters in licht bruin.
Laatst gewijzigd door coskun op 17 dec 2008, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
annieaardbei
Contacteer:

Ik zou toch een rusje doen als ik jou was. die zijn wat makkelijker en ook redelijk actief. Ook al wil je hem niet constant pakken, mocht je hem toch eens willen pakken is het wel leuk als je een rusje hebt.
En robbies zijn wel heel schattig maar echt heel erg snel. als je niet zoveel ervaring hebt met hamsters kan het wel eens saai worden omdat je er eigenlijk niet zo veel meer mee kan als alleen maar kijken.
Hamstery Merci
coskun

Bericht door coskun »

kan je robbies echt helemaal niet oppakken?
annieaardbei
Contacteer:

Vaak niet. Martin had eerst wel een lijn met redelijk tamme robbies maar dan moet je Martin even mailen.
Maar ze zijn over het algemeen heel snel en het vereist enige handigheid om ze op te pakken.
Hamstery Merci
coskun

Bericht door coskun »

Maar wat is het verschil dan? Zijn ze gewoon een beetje kleiner?
Sossje

Bericht door Sossje »

Ze zijn kleiner, sneller en veel minder mensgericht. ;)
Edine en de katjes Dana, Renji, Damon en Flop
jjanimalfarm
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door jjanimalfarm »

Mijn stiefzoon heeft inmiddels een half jaar robbies en weet ze nog steeds niet op te pakken, bij verschonen tilt hij ze op met een ferplast buis. Ik heb zelf ook robbies en heb er geen moeite mee, maar ik ben dan ook wel wat meer gewend om hamsters te hanteren. Robbies zijn echt top als kijkhamsters, ze zijn superspeels en rennen heel hard door de kooi. Het is ook leuk om ze in een aqua te hebben zodat je ze goed kan zien.

Rusjes daarintegen zijn ook supercute. Ze zijn vaker op een dag wakker en spenderen heel wat tijd aan het wielrennen en graven. Ook vind ik het altijd leuk hoe ze hun voerbakjes plunderen. Rusjes zijn makkelijker te hanteren.
Clover
Hamsters: Hamsterloos
Leeftijd: 41

Bericht door Clover »

Mijn robbie kan ik nu pas oppakken en dan is hij al ruim 2 jaar oud, dus een bejaard monstertje. toen hij jong was was het inderdaad een heel gedoe om hem te pakken, laat staan in je handen te houden. Het zijn echt "kijkhamsters".

En rusje daarentegen zijn juist veel aanhankelijker en kan je veel makkelijker pakken en knuffelen.

Als je een knuffel dwerghasmter wilt hebben, dan raad ik je zeker een rus aan.
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi
Madelief
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Madelief »

Ik heb ook robbies gehad, en behalve dat ze heel snel zijn, zijn ze (die van mij dan) heel bang. Ze waren absoluut niet op te pakken en om een rusje bezig te zien vind ik eigenlijk leuker :bloos:

Ik zou echt voor een rusje gaan. Die kun je echt goed tam maken en eruit halen en zo. En dat is wel echt heel leuk, hoor! :)
Nog maar 1 hamster! Josefientje.
punkie
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door punkie »

Ik zou ook voor een rus gaan die zijn ook wat groter dan een robo, maar die kan je oppakken als je wilt en ze zijn normaal niet zo snel bang.

Mijn robbie was in het begin erg bang, pas na zijn 1ste verjaardag werd hij langzaamaan meer gericht op mij. Ik heb hem 1 keer kunnen oppakken en toen was meneertje stervende :(
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
wishcraft89
Hamsters: 0
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door wishcraft89 »

Ik zou ook zeker voor een rusje gaan.. een robbie kun je haast nooit oppakken en vinden het ook zeker niet leuk.. ik heb er nog 4 en allemaal zijn ze er niet van gediend.. (en ik moet ook zeggen dat ik er hierna geen meer neem, je ziet ze haast niet, en vinden alles eng) Ik vind een robbie meer te vergelijken met een vis) een rus is compleet anders, komt vaak meteen zelf op je hand lopen.. wordt lekker tam.. kun je makkelijk oppakken (oke er zijn uitzonderingen, maar de meeste zijn wel goed tam te krijgen)
Groetjes Annemarie en de katten Nova en Uiltje
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 43

Bericht door I »

Ik heb een robbie en een rusje, en ik vind ze allebei erg leuk. Mijn rusje Mick is heel tam, hij stapt zo vanuit het deurtje mijn hand op en blijft ook rustig zitten om te knuffelen. Hij heeft dan de gekke neiging om je hele hand af te likken :lol: Maar hij vind het ook prima om zijn eigen gang te gaan, hij is altijd erg actief en het is heel leuk om naar hem te kijken als hij lekker bezig is. Hij graaft vaak zijn hele kooi ondersteboven. Overdag scharrelt hij ook vaak door zijn kooi, volgens mij is dat vaak zo bij rusjes.

Mijn robbie Sem is minstens net zo leuk, ze is hartstikke actief en nieuwsgierig. Ze was eerst wel wat angstig voor plotselinge bewegingen en geluiden, maar dat is nu bijna helemaal weg. Ze komt lekker bedelen om pitjes, die ze via de tralies van me aanneemt. Oppakken vindt ze niet zo leuk, heb ik het idee. Ik kan haar wel pakken vanuit haar radje, maar ik geloof niet dat ik haar daar een plezier mee doe. Bovendien is ze razendsnel, dus ik ben altijd bang dat ik haar laat schieten en dat ik dan de hele nacht op robbie-jacht kan :wink: Ik zie haar trouwens heel vaak. Ze wordt vrij vroeg wakker 's avonds, en 's ochtends als ik opsta is ze vaak nog steeds bezig.

Welke van de twee soorten jij het beste kan nemen hangt helemaal af van je eigen persoonlijke voorkeur. Wil je alleen een kijkhamster? Of vind je het toch stiekem wel leuk om de hamster af en toe uit zijn hok te halen? Welk koppie en welke omschrijving van het ras spreekt jou het meest aan? Dat is volgens mij echt een persoonlijke keuze, dus je zal zelf die afweging moeten maken.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Plaats reactie