Pootje van mijn hamster UPDATE

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

xYara

Pootje van mijn hamster UPDATE

Bericht door xYara »

HoiHoi,

Ik haal zoals elke avond mijn hamster uit de kooi,
wat ik al vreemd vond, was dat hij nog sliep toen ik kwam.
Hij is eigenlijk altijd wakker op dat moment. Maar oke,
het is niet dat ik me daar zorgen over deed maken.
toen pakte ik Kiwi uit de kooi en liet ik haar over mijn bed lopen.
Ik vond dat ze al een beetje raar liep, alsof hij zijn zijn linkerachtigpoot
niet echt gebruikte.
Ik voelde zijn rechtpootje en die zette hij gelijk op mijn vinger.
ik deed het zelfde met zijn linkerpootje maar die bleef slapjes hangen.
Hij steunt er wel een beetje op maar hij loopt raar.
Ook 'hangt' zijn pootje soms in een rare houding.

als het zo door gaat ga ik ook naar de dierenarts, dat heb ik er zekerweten voor over
maar van mijn moeder moet ik even een paar dagen kijken hoe het ertegen
aan gaat en dan naar de dierenarts gaan

maar ik vraag vast hulp van jullie,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. met informatie en wat ik het beste
kan doen.

ik heb zijn radje eruit gehaald. moet ik die er teru in doen of niet?

alvast bedankt.
xxx
Laatst gewijzigd door xYara op 07 sep 2009, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

my little proud [b]KIWI[/b]
Rossigmormel
Leeftijd: 37

Bericht door Rossigmormel »

Een slap pootje klinkt niet goed. Sleept hij ermee of hinkt hij gewoon? Het zal in ieder geval niet vanzelf weer helen dus afwachten heeft totaal geen zin. Ik zou morgen eventjes langs de dierenarts gaan.

Het radje zou ik er voor de zekerheid uit laten, en als hij lastig loopt, ook zorgen dat hij niet hoeft te klimmen voor eten/drinken.
xYara

Bericht door xYara »

Hij steunt er wel een beetje op, maar toch loopt hij beetje raar..
vandaag ka nik niet meer naar de dierenarts dus ik zal kijken of ik morgen na school er heen kan..

oke, dan laat ik die eruit :)
Rossigmormel

Als hij niet ermee sleept zal hij in ieder geval niet verlamd zijn aan die kant. Het kon natuurlijk dat hij gevallen was en verkeerd terecht was gekomen. (je ziet dat bijvoorbeeld ook vaak bij aangereden katten en honden, snappie?)

Ik denk zelf dat het pootje dan door een val ofzo gebroken is. De dierenarts moet dan even kijken hoe het gebroken is, dan zal hij of zo laten, of willen opereren denk ik :)
xYara

Bericht door xYara »

oke dankjewel.
ik hoop eigenlijk niet van opereren want ik hoor vaak dat hamsters dat niet overleven =(
maar een vriendin van internet had dat ook volgens mij, de hamster moest toen 10 dagen antibiotica.\xx
Rossigmormel

Antibiotica is, zoals ne naam al zegt: Anti Bacteriën. Daarvan geneest een gebroken pootje niet :) Het gaat alleen ontstekingen tegen. Als jij je arm breekt krijg je ook geen AB maar wordt het gezet/geopereerd en dan krijg je gips ;) Je vriendin dr hamster had dan waarschijnlijk een 'goede' breuk.

Als jouw hamstertje niet te oud is en helemaal gezond, is er grote kans dat hij de operatie gewoon overleefd hoor! Maargoed, ik zou eerst even kijken wat de dierenarts zegt voordat je je daar druk om gaat maken :)
xYara

Bericht door xYara »

okee! bedankt voor de reacties :)
mijn hamster is geboren begin februari 09'
Rossigmormel

Ohhh dan moet het helemaal goedkomen hoor! Ik dacht dat de hamster pas een kleinere kans had na 1,5 of 2 jaar ofzo? Maargoed, dat is natuurlijk ook helemaal afhankelijk van de gezondheid en conditie van de hamster op zich :)

Laat je even weten hoe het bij de dierenarts is gegaan? Of als er veranderingen zijn? :)
LindaJansen
Leeftijd: 61

Bericht door LindaJansen »

Als je vermoedt dat het een nette breuk is, kun je misschien alvast even alle klim/klauter/ren mogelijkheden weg halen... en eten en drinken dicht bij zijn slaapplaats zetten... zo krijgt het
pootje rust en kan het sneller genezen. Ook in geval van een kneuzing is rust beter...
Groetjes van Linda
† Falcor 9-4-2010 ~ 20-08-2012
† Cāngshǔ 8-10-2010 ~ 14-11-2011
† Gigi 28-11-2007 ~ 11-03-2010
† Natasja 16-10-2007 ~ 28-06-2010 Zoals jij is er geen tweede ... vaarwel mijn lief
xYara

Bericht door xYara »

Heee.
Ik zal het natuurlijk allemaal laten weten wat de dierenarts zegt.
Ik heb het radje eruit gehaald. hij ligt nu vooral in zijn warme nestje te slapen en drinken en eten staat dichtbij. ik hoop dat het niets ernstigs is!

xxx
LindaJansen
Leeftijd: 61

Bericht door LindaJansen »

Beterschap met de kleine ...
Groetjes van Linda
† Falcor 9-4-2010 ~ 20-08-2012
† Cāngshǔ 8-10-2010 ~ 14-11-2011
† Gigi 28-11-2007 ~ 11-03-2010
† Natasja 16-10-2007 ~ 28-06-2010 Zoals jij is er geen tweede ... vaarwel mijn lief
doowie

Bericht door doowie »

Yara!
Zo snel mogelijk naar de dierenarts!
Ik wachtte ook een tijdje af met malibu, en dr pootje was gaan ontsteken toen!
Ik moet deze week langs, dan hoor ik of het pootje geamputeerd moet worden!

'xox
xYara

Bericht door xYara »

hoihoi,
ik kom net terug van de dierenarts,
en inderdaad, het links-achterste pootje is gebroken.
we gaan geen operatie enz. doen, want de dierenarts zegt dat dat beter niet kan, omdat het risico heel groot is dat de hamster het niet overleeft, enz.
Ik heb nu antibiotica wat ik om de dag moet geven.
het pootje kan eraf vallen of kan hij eraf knagen en daarna zal het zeg maar een stompje worden,
het is dus al 100% zeker dat hij niet helemaal weer de oude word met zijn pootje..
maar als het pootje er af is dan heeft hij er niet zo veel last meer van zegt de dierenarts, dus dan is het beter voor ons allemaal :)

xxx.
punkie
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door punkie »

Ik wil niet de vervelende zeikerd gaan uithangen, ik vind het goed dat je naar de dierenarts ben gegaan. Maar het risico van overlijden door operatie valt volgens mij wel mee, het is wel zo hoe ouder de hamster hoe moeilijker ze wakker worden.
Jou hamster is van februari 2009, die is nog geen 1 jaar. Die zal die operatie wel doorstaan. Ik heb een pootje laten amputeren van een hamster van 1 jaar en 4 maanden, toen was de leeftijd wel een risico. Maar de hamster is helemaal goed bijgekomen van de operatie en kon na 2 weken alweer normaal (volgens mij zonder pijn) rondlopen/klimmen/rennen.

Ik vind het laten wachten tot het pootje eraf valt of eraf knaagt niet echt diervriendelijk. Als je hamster eraf knaagt betekend dat in mijn ogen toch dat ze pijn of ongemak dan had van het pootje en bij eraf laten sterven komen er gifstoffen van de stervende plek in de rest van het lichaampje..

Ik bedoel dit niet slecht naar jou toe, maar ik heb beetje mijn twijfels over de dierenarts meer niet ;)
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Sascha
Hamsters: 6 nieuwschierige aapjes
Leeftijd: 32

Bericht door Sascha »

punkie schreef:Ik wil niet de vervelende zeikerd gaan uithangen, ik vind het goed dat je naar de dierenarts ben gegaan. Maar het risico van overlijden door operatie valt volgens mij wel mee, het is wel zo hoe ouder de hamster hoe moeilijker ze wakker worden.
Jou hamster is van februari 2009, die is nog geen 1 jaar. Die zal die operatie wel doorstaan. Ik heb een pootje laten amputeren van een hamster van 1 jaar en 4 maanden, toen was de leeftijd wel een risico. Maar de hamster is helemaal goed bijgekomen van de operatie en kon na 2 weken alweer normaal (volgens mij zonder pijn) rondlopen/klimmen/rennen.

Ik vind het laten wachten tot het pootje eraf valt of eraf knaagt niet echt diervriendelijk. Als je hamster eraf knaagt betekend dat in mijn ogen toch dat ze pijn of ongemak dan had van het pootje en bij eraf laten sterven komen er gifstoffen van de stervende plek in de rest van het lichaampje..

Ik bedoel dit niet slecht naar jou toe, maar ik heb beetje mijn twijfels over de dierenarts meer niet ;)

En dan heb je dus een enorm grote kans dat hij doodgaat ( is hier pasgeleden in een verpleeghuis ook gebeurt, been van die mevrouw was aan het afsterven en de mevrouw is overleden).
Plaats reactie