Temperatuur

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
mango_

Temperatuur

Bericht door mango_ »

Ons huis is slecht geïsoleerd, de hamstertjes staan in de keuken maar snachts wordt het daar toch 15 graden of kouder.

Voor welke soort hamster is er de juist kamertemperatuur?

Groetjes van syr Amylo en robbies Billy & Willy
Slaap zacht syr Pim :-(
gelukkeling
Leeftijd: 41

Bericht door gelukkeling »

Als je bedoelt welke dwerghamsters welke temperaturen als 'ideaal' ervaren kan ik je zeggen dat 15 graden 'of kouder' te koud is voor hamsters, zeker voor syren, die kunnen in winterslaap gaan.
ikkeislaura
Hamsters: Lilli
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door ikkeislaura »

Nou, ik kan je vertellen dat het hier 's nachts echt wel afkoelt tot een graad of 10, en mijn hamsters gaan daardoor echt niet acuut in winterslaap hoor.. En boven vriest het in de slaapkamer net zo hard als buiten (raam ook open) en daar hebben de dwergjes al helemaal geen last van.. Ze bouwen dan wel weer grotere burchten van het nestmateriaal..
Dus ik zou me nog niet al te veel zorgen maken, zolang het maar niet dagen achter elkaar vreselijk koud is.. Overdag loopt de temperatuur wel weer op doordat je de verwarming aanhebt.. (wilt heel graag nu back up van Syl en haar oude tochthuis (A) )
Groetjes Laura
Trotse mama van Jorben & Jaëlle en BIB042014
gelukkeling
Leeftijd: 41

Bericht door gelukkeling »

Ok, raar dan dat ik overal lees dat syren vanaf 15 graden in winterslaap kunnen gaan...
Hilde_x

Bericht door Hilde_x »

gelukkeling schreef:Ok, raar dan dat ik overal lees dat syren vanaf 15 graden in winterslaap kunnen gaan...
Meen je dat? Eh.. ja wij hebben hier ook een syr in de woonkamer staan, en als ik hier 's ochtends binnen kom is het 12 graden ofzo.. :x
Cuddie_
Leeftijd: 36

Bericht door Cuddie_ »

Lijkt me vreemd dat bij 15 graden een hamster in winterslaap gaat. Met 15 graden is het toch nog lang geen winterse temperatuur?
Hier is het zo'n 17 graden snachts, mijn syr ligt gewoon lekker in zijn holletje, kan niet merken dat het hem te koud is...
loutje
Leeftijd: 39

Bericht door loutje »

Misschien komt het doordat het holletje of nestje waarin de hamster zit extra warmte biedt...?
[color=purple][size=75]Groetjes van Marlou en robbie Jacob!
Rest in peacy my little friends:
Rusjes Max en Mara en Syrtje Beessie[/size][/color]
Plaats reactie