Hamster die zich wast , gelukkig ?
Moderator: Sylvia.
-
annelies120
- Leeftijd: 28
Hamster die zich wast , gelukkig ?
Ik heb eens op een andere site gelezen , dat als een hamster hem wast, dat ie gelukkig is ?
Is dit waar ?
Ik vind dit een beetje raar ?
Toen vond ik deze leuke site, dus dacht ik , ' Zal ik dit maar eens hier vragen'
Hopelijk kunnen jullie mij helpen .
Is dit waar ?
Ik vind dit een beetje raar ?
Toen vond ik deze leuke site, dus dacht ik , ' Zal ik dit maar eens hier vragen'
Hopelijk kunnen jullie mij helpen .
-
annelies120
- Haags Hopje
- Leeftijd: 46
- Contacteer:
Verschilt ook nog wel eens hoor, als een hamster even heel snel over zijn neusje poetst betekend het dat ze eigenlijk een beetje zenuwachtig is. Terwijl veel mensen dan denken dat ze zich op hun gemakt voelen. Het verschil is dat ze zich dus eigenlijk alleen heel uitgebreid wassen als ze zich echt op hun gemak voelen. Mocht een hamster zich bedreigt voelen zal hij dat nooit doen, omdat hij dan niet in de gaten kan houden wat er om hem geen gebeurd, en zo niet snel genoeg kan reageren.
-
annelies120
Ik dacht ook dat wassen niet altijd geluk of gemak aanduidt. We hebben het daar uitgebreid over gehad tijdens een hoorcollege over gedrag van verschillende diersoorten, op de Wageningen Universiteit.Mimosa schreef:Verschilt ook nog wel eens hoor, als een hamster even heel snel over zijn neusje poetst betekend het dat ze eigenlijk een beetje zenuwachtig is. Terwijl veel mensen dan denken dat ze zich op hun gemakt voelen. Het verschil is dat ze zich dus eigenlijk alleen heel uitgebreid wassen als ze zich echt op hun gemak voelen. Mocht een hamster zich bedreigt voelen zal hij dat nooit doen, omdat hij dan niet in de gaten kan houden wat er om hem geen gebeurd, en zo niet snel genoeg kan reageren.
Alleen een beetje over zijn neusje wassen duidt eerder op wat zenuwachtigheid.
Echt uitgebreid wassen is vaker wel een teken van gemak.
[color=purple][size=75]Groetjes van Marlou en robbie Jacob!
Rest in peacy my little friends:
Rusjes Max en Mara en Syrtje Beessie[/size][/color]
Maar dat zei ik toch ook, of niet?loutje schreef:Ik dacht ook dat wassen niet altijd geluk of gemak aanduidt. We hebben het daar uitgebreid over gehad tijdens een hoorcollege over gedrag van verschillende diersoorten, op de Wageningen Universiteit.
-
GekGeitje
- Hamsters: Catharina de' Medici
- Leeftijd: 43
- Contacteer:
Overspronggedrag heet datmango_ schreef:Vaak is het overgangsgedrag als je op momenten vindt dat het raar is dat hij zich ineens begint te wassen. Dit is omdat de hamster niet weet wat hij moet doen.
ja, daarom had ik je ook gequote. Wilde er eigenlijk op doorgaan, maar ik bedacht me achteraf ik gewoon hetzelfde zei en niet veel toevoegde, maar toen stond mijn berichtje er alMimosa schreef:Maar dat zei ik toch ook, of niet?loutje schreef:Ik dacht ook dat wassen niet altijd geluk of gemak aanduidt. We hebben het daar uitgebreid over gehad tijdens een hoorcollege over gedrag van verschillende diersoorten, op de Wageningen Universiteit.
beetje nutteloze aanvulling dus, maar wel ondersteuning voor jouw theorie
[color=purple][size=75]Groetjes van Marlou en robbie Jacob!
-
Beginneling