Liever een mannetjes dan een vrouwtjes Rus?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
koala
Hamsters: Kleine Witje
Leeftijd: 48
Contacteer:

Liever een mannetjes dan een vrouwtjes Rus?

Bericht door koala »

We hebben nu drie Rusjes gehad waarvan Fientje een mannetje bleek te zijn en Jip een vrouwtje. Zeep was een man maar dat wisten we.
Toen we Zeep kochten kregen we de tip om een mannetje te nemen omdat die makkelijker in de omgang waren.
Van alle hamsters is Jip (vrouwtje dus) de makkelijkste in de omgang. Wat zijn jullie ervaringen?

Everything is going to be okay in the end, if it's not okay it's not the end,..
*Lilian*
Leeftijd: 30

Bericht door *Lilian* »

Mijn ervaring is dat mannetjes wat vredelievender zijn, al kan ik dit niet met zekerheid zeggen, vanwege het feit dat ik maar één vrouwtje heb gehad. :)
Callisto.
Hamsters: Max

Bericht door Callisto. »

Hier een dametje. Ze is wel wat drukker en actiever dan de mannetjes, maar niet 'moeilijker' of minder tam bijvoorbeeld.
† Nova en Sjaak
Mufassa
Leeftijd: 32

Bericht door Mufassa »

Ik heb een mannetjes rus en een vrouwtjes rus gehad, het mannetje was iets rustiger. Maar het vrouwtje werd bij de vorige eigenaar ook niet volledig tam dusja. :)
Michellee.
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Michellee. »

ik heb een dametje, ze is heel tam en heeft nooit gebeten o.i.d, en is best wel rustig.
Liefs, Mies
svdb
Hamsters: 1 Bolletje Kiki
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door svdb »

Het verschilt echt per hamster. Het ene mannetje is heel druk en dat kan net zo goed met een vrouwtje zijn.

Sander
Mijn syrische hamster: Joni en Bolletje Kiki
† Hans, Grietje en Miep
Kijk ook eens op mijn site:[url=http://www.freewebs.com/sandershamsters]Klik[/url]
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Persoonlijk ben ik meer van de mannetjes. Door een ventje ben ik namelijk nog nooit gebeten, waren vrijwel altijd aardig knuffelbaar, en ik heb inmiddels 3 vrouwelijke dwergjes gehad en ik heb er nu weer eentje, die allemaal niet schroomden me een hap te geven. En 4 mannetjes, allemaal heel lief, en als ze beten was het per ongeluk. Maar dat is mijn ervaring.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Iva
Contacteer:

Bericht door Iva »

We hebben hier zowel mannen als vrouwen. Ik kan niet zeggen dat de mannen per definitie liever en rustiger zijn. We hebben rustige mannetjes en hele drukke en datzelfde gaat op voor de vrouwtjes.
De enige die hier nog wel eens een knauw wil geven (wordt ook steeds minder) is toevallig een mannetje.
[color=violet]Groetjes Netty en alle hamsters[/color]
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

er is geen lijn op te trekken, ik heb 2 vrouwtjes rusjes hier zitten en de ene is superlief en knuffelbaar, terwijl de andere soms denkt dat ze een miniatuur pitbull is
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Poizen

Bericht door Poizen »

Ik heb een mannetje en een vrouwtje gehad, en beide waren superlief. :+:
Annee
Hamsters: 0
Leeftijd: 32

Bericht door Annee »

Ik heb van beide een rusje gehad, maar ik kan nou niet echt zeggen wat ik liever vind.
Ik heb nu een vrouwtje waar ik helemeaal verliefd op ben, maar de vorige keer was het een mannetje haha.
Het zal ook wel ana het beestje zelf liggen. het karakter dan ;)
Daniellee

Bericht door Daniellee »

Ik heb zelf een mannetje. Bijt niet en is tam. Dus daar heb ik wel goede ervaring mee. Mijn vriendin heeft een vrouwtje, die ongeveer net zo tam is. Dus ik denk ook dat het aan het karakter ligt.
Plaats reactie