Hamsteren...

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Jessica77
Leeftijd: 49

Hamsteren...

Bericht door Jessica77 »

Even een stomme vraag :oops: maar twijfel een beetje dus toch maar even hier voorleggen.
Hoe kun je zien dat het goed gaat met de wangzakjes van je hamster?
Arwen heeft eigenlijk altijd volle wangzakken als ik hem pak... de inhoud voelt als ik voorzichtig controlleer aan als voer.
Toch vroeg ik me af hoe je kunt zien dat ze niet ontstoken zijn of iets want vooral de linker kant is echt altijd 'vol'...
zal ook proberen hem overdag eens te controlleren want s'avonds is ie natuurlijk actief dus logisch dat ie wat eten meeneemt.
Alvast bedankt voor de antwoorden! :D

xxMarieke

Re: Hamsteren...

Bericht door xxMarieke »

Mijn hamster kan ook erg lang met volle wangzakken rondlopen :D Anders kun je hem eens wakker maken en kijken of ze dan nog vol zijn...
Martin Braak
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

Toch is dit geen stomme vraag. Ik heb wel eens meegemaakt dat voer in de wangzak van de dwerghamster zodanig van substantie is dat hij er niet eruit kan halen. Het is dan een vaste puree geworden. Ik zag het dat de wangzakken erg vol zijn, ze stonden bol en na paar dagen geen verandering. Meestal als je de dwerghamster eruit haalt en tegen draads over de wang aait, legen ze die. In geval dat het vast zat heb ik het drukkend geholpen om te legen. Ik weet niet of dit ook bij syren voor kan komen.
Jessica77
Leeftijd: 49

Bericht door Jessica77 »

Bedankt voor de reacties :D !
Gelukkig heb ik van de week ook een keer gezien dat er (bijna) niets in de wangzakken zat.
Het gaat om een Rusje en ik hou het dus toch in de gaten want zou niet willen dat ik te laat zie dat er iets verkeerd zit...
Voor nu dus geen paniek.
Plaats reactie