Frodo bont?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Jessica77
Leeftijd: 48

Frodo bont?

Bericht door Jessica77 »

Hier even een raadsel... mijn Rusische dweghamster Frodo heeft nu hij wat ouder wordt heel duidelijk aftekeningen waardoor ik denk dat hij bont is.
Maar omdat bont niet voorkomt bij Rusjes wil ik jullie mening over zijn aftekeningen dus hier een foto van hem.
Afbeelding
Zie de lichte aftekening op kop, de lichte band in zijn hals en de lichte plek op zijn achterwerk.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
:D

Christy
Hamsters: Pixie Dust!
Leeftijd: 29

Re: Frodo bont?

Bericht door Christy »

Is hij niet in wintervacht aan het raken?
Groetjes van mij en Pixie Dust! (en de ratjes Vanacee en Warcee!)
RIP Nikito, Star, Celeia, Ravage, Addaneye, Destiny, Skippy, Aiyana, Shadow en Angel.. Rust zacht :(
Jessica77

Bericht door Jessica77 »

Dat kan ik heb daar geen ervaring mee maar dan is hij daar al heeeeel lang mee bezig en gebeurd dat ook bij kamertemperatuur?
Nou ja ik wacht even het verdere antwoord af want het is echt zijn aftekening hoewel hij wel een erg volle vacht heeft.
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

wintervacht hangt niet af van temperatuur, maar van de hoeveelheid licht ;)
Mijn Ieniemienie is afgelopen laat heel veel verschillende kleurtjes geweest, van zwart/wit tot het blauw dat ze echt is

(ter voorbeeld)
Afbeelding
zo heeft ze er een maand ofzo uitgezien, ergens tussen wintervacht en zomervacht in
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Jessica77

Bericht door Jessica77 »

Haha... nou dan zou dat goed wintervacht kunnen zijn omdat hij achter in de kamer staat waar niet zo veel licht komt.
Zal het afwachten of hij nog verder wit wordt kan het kwaad hem verder in wintervacht te laten komen of moet ik hem op een lichtere plek zetten?
Bedankt voor de antwoorden!
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

wintervacht kan over het algemeen niet zoveel kwaad volgens mij. Soms hebben hamsters de neiging een paar gram lichter te zijn in wintervacht, en ze schijnen minder vruchtbaar te zijn in wintervacht, maar dat is niet schadelijk ofzo.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
SILVERlight
Hamsters: Rosa

Bericht door SILVERlight »

het kan geen kwaad hoor ik heb gehoord dat je hamsters die je gebruikt beter niet in wintervacht kan laten gaan omdat ze misschien onvruchtbaar zouden kunnen worden maar daar ben ik niet zeker van.
vaak is het erg mooi om te zien hoe je hamster transformeert
een pearl rusje kan helemaal wit worden,das echt mooi
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Jessica77

Bericht door Jessica77 »

Hahahahaha... die paar grammetjes lichter daar doet ie niet aan hoor!
Ben net terug van vakantie en meneer is vogens mij nu toch echt over de 60 gram heen.
Zal hem wel eens wegen binnenkort maar ik wacht af wat hij straks doet en of de aftekening blijft.
Wat mij wel opvalt vandaag (foto is van voor mijn vakantie) dat zijn streep op zijn rug lijkt op te gaan in de lichte plekken.
Dat bedenk ik me net en zou dus goed kunnen met wintervacht.
Nou ja weer wat bij geleerd :bloos: :razz:
Bedankt! :D
Christy

Bericht door Christy »

SILVERlight schreef:het kan geen kwaad hoor ik heb gehoord dat je hamsters die je gebruikt beter niet in wintervacht kan laten gaan omdat ze misschien onvruchtbaar zouden kunnen worden maar daar ben ik niet zeker van.
vaak is het erg mooi om te zien hoe je hamster transformeert
een pearl rusje kan helemaal wit worden,das echt mooi
Is dat zo? Dat een pearl rusje helemaal wit word? Ik heb nu een pearl rusje, en ik dacht dat die in de winter zo bleven. Zou wel cool zijn 8) .
RIP Nikito, Star, Celeia, Ravage, Addaneye, Destiny, Skippy, Aiyana, Shadow en Angel.. Rust zacht :(
SILVERlight
Hamsters: Rosa

Bericht door SILVERlight »

ben benieuwd hoe licht hij word
laat je dan een foto zien?

@christy,ik heb gehoord dat ook de aalstreep dan verdwijnt maar ik ben daar natuurlijk niet zeker van
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Martin Braak
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

Bontfactor komt wel bij de Rus voor (per definitie hybride). Maar bij bont heb je allemaal witte haren bij elkaar en dat eventueel op meerdere plaatsen, het is niet zo dat je normale en witte haren bij elkaar door elkaar hebt zitten. Als ik de foto zo zie is dit wintervacht.

Een Pearl die een wintervacht krijgt hoeft niet geheel wit te worden. Dat is niet altijd zo, dat is denk ik alleen in hele extreme gevallen. Bij de wildkleur zie je soms kleur patronen ontstaan, of dat ze grijzig worden, maar ook soms dat ze heel wit worden. Dat is bij de pearl niet anders. Bij de Pearl kan je het vaak zien aan de haren. Als ze in wintervacht zitten zijn de haren wat donsiger.
Christy

Bericht door Christy »

Martin Braak schreef: Een Pearl die een wintervacht krijgt hoeft niet geheel wit te worden. Dat is niet altijd zo, dat is denk ik alleen in hele extreme gevallen. Bij de wildkleur zie je soms kleur patronen ontstaan, of dat ze grijzig worden, maar ook soms dat ze heel wit worden. Dat is bij de pearl niet anders. Bij de Pearl kan je het vaak zien aan de haren. Als ze in wintervacht zitten zijn de haren wat donsiger.
O, dankjewel!
Martin Braak
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Martin Braak »

Ik heb wel een foto van een Pearl die compleet in wintervacht zit en spierwit is. En kijk eens naar de haren, je ziet dat het wat donsiger is:

Afbeelding
Christy

Bericht door Christy »

O dankjewel! Het ziet er wel schattig uit!
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Bericht door _mona_ »

Aangezien het hier toch over wintervacht gaat: Gaan zwartjes eigenlijk ook ook in wintervacht?
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Plaats reactie