Het super grote kooien topic

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

camila..
Hamsters: fenna
Leeftijd: 34

Het super grote kooien topic

Bericht door camila.. »

Hallo allemaal,,

Ik denk dat ik een beetje doorgeslagen ben met het kopen van een grote kooi voor mijn hamstertje fenna :bloos: .
Ik heb namelijk een furret xl aangeschaft. Deze kooi heeft een opervlakte van 80 x 80 x80.

Afbeelding
Afbeelding

Hartstikke leuk voor de hamster natuurlijk alleen er komt wel meer bijkijken, je moet heb beveiligen dat de hamster niet van grote
hoogte kan vallen en je moet erg cratief zijn om de kooi ook nog is vol te krijgen :D

nu ben ik heel erg benieuwd naar mensen die ook een beetje `doorgeslagen` zijn in het kopen van zo`n grote kooi en
hoe jullie hem ingericht hebben.

dus ik zou zeggen mensen met een kooi van minimaal een grote van 80x50x50 kom maar op met het posten van foto`s tips en leuke weetjes

Vladimir.
Hamsters: Vladimir, Mila

Re: Het super grote kooien topic

Bericht door Vladimir. »

Hey! Dat is inderdaad een mooie, grote kooi. Veel spulletjes ook! Leuk paradijsje voor je hamster. :D Hoeveel kost zoiets ongeveer? In de dierenwinkels waar ik ben geweest hadden ze niet zo'n grote kooien, meestal maar 50x30.
Voor tips om je kooi in te richten kan je ook in het 'foto van je kooi' topic kijken! Misschien is een grote kooien topic een beetje overbodig. ;)
Kako se to kaze na hvratskom?
Renate.
Leeftijd: 35

Bericht door Renate. »

Oeh die is leuk. Ik had er al over zitten denken maar ik dacht altijd dat de tralieafstand dan te groot was?
Groetjes Renate
camila..

Bericht door camila.. »

in de winkel kost deze bijna 200 euro,, maar ik heb hem via markplaats voor 60.. dus dat is nog zeer te doen :)
Malu
Hamsters: 1
Leeftijd: 30

Bericht door Malu »

En de tralieafstand? Die is bij een Furet XL inderdaad wel een stuk groter dan voor een hamster 'goed' is. Heb je daar iets op gevonden of heb je zo'n lekker stevig syrtje die zich daar niet doorheen weet te wurmen? Wel een ontzettend mooie kooi!
Liefs Malu, en de hamsters Tequila en Frappy, en een pootje van Sokka!
♥ Slaap zacht liefjes.. † ♥
You always regret most what you don't say.
camila..

Bericht door camila.. »

ik heb inderdaad een lekker stevig syrtje... ze komt er niet doorheen.
Natuurlijk heb ik hier ook over zitten twijfelen maar ze komt er met geen mogelijkheid uit hoor.

waar je wel op moet letten is op de boven plaat die kan je in zijn geheel eraf halen als je dit niet goed doet dan kan ze wel in de hoeken er tussen door. maar gewoon goed vast haken en ze komt er niet langs :)
annette
Leeftijd: 37

Bericht door annette »

Leuk Camila :D
Fenna heeft een super kooi. Ziet er heel mooi uit! :D
Ik heb nog zo'n furret gehad voor mijn ratjes en heb er toen ook over na zitten denken.
Christy
Hamsters: Pixie Dust!
Leeftijd: 30

Bericht door Christy »

Ik heb een voliere, het grondoppervlak is dan wel wat kleiner dan jou maten, maar dat word wel weer goedgemaakt in de hoogte. (1 meter 55)
Groetjes van mij en Pixie Dust! (en de ratjes Vanacee en Warcee!)
RIP Nikito, Star, Celeia, Ravage, Addaneye, Destiny, Skippy, Aiyana, Shadow en Angel.. Rust zacht :(
Sjenien88
Leeftijd: 38

Bericht door Sjenien88 »

Erg mooi :D

Die hangende laddertjes (zooplus neem ik aan?) heb ik hier ook in de terra zitten voor mijn toekomstige syrtje, maar die van jou er veel gebruik van??
Liefs Janine,
Never gonna forget you

Rust zacht liefjes
Silly.
Hamsters: Merlin
Leeftijd: 29

Bericht door Silly. »

Sjenien88 schreef:Erg mooi :D

Die hangende laddertjes (zooplus neem ik aan?) heb ik hier ook in de terra zitten voor mijn toekomstige syrtje, maar die van jou er veel gebruik van??
Je bedoelt die hangbrug, eerste foto en helemaal linksboven? Mijn syrtje maakt er geen gebruikt van. Ik heb hem dan ook uit elkaar gehaald en er trappetjes van gemaakt. Ben benieuwd of Camila's syr er gebruik van maakt.
Merlin
Nimphi
Leeftijd: 29

Bericht door Nimphi »

Silly. schreef:
Sjenien88 schreef:Erg mooi :D

Je bedoelt die hangbrug, eerste foto en helemaal linksboven? Mijn syrtje maakt er geen gebruikt van. Ik heb hem dan ook uit elkaar gehaald en er trappetjes van gemaakt. Ben benieuwd of Camila's syr er gebruik van maakt.
Ik heb die ook en Nimphi gebruikt hem wel :)
[i][size=75]Groetjes van Rosalie, Drew , en de cavia's
Rip Nimphi -- Hamtaro -- Hamtaro -- Hamtaro -- Vivit -- Jumper -- Pelle -- Wokkel -- Gina (kat&&hond .)[/size][/i]
camila..

Bericht door camila.. »

@ sjenien88: helaas doet mijn syrtje er ook niets mee. Wat ze wel helemaal geweldig vind zijn hangmatjes zoals die roze waar ze lekker in kan kruipen. savonds zit ze er bovenop en dan zit ze lekker om zich heen te kijken.
Isa<3Fancy
Hamsters: Fancy
Leeftijd: 28

Bericht door Isa<3Fancy »

Echt super nice! Zo pik ik ook nog wat ideetjes op. Mijn hokje is een beetje klein maar het was eigenlijk maar voor tijdelijk. Ik ga nu nog een hok erbij kopen of maken en verbinden als je het niet erg vind pik ik een paar ideetjes van je
Hou van jou Fancy <3
Vladimir.
Hamsters: Vladimir, Mila

Bericht door Vladimir. »

Zo, 60 euro maar?! Dat is zeker te doen! :D
Kako se to kaze na hvratskom?
Michellee.
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Michellee. »

hm, ik heb Mary's (80x50) dat is wel groot, maar ik denk niet dat ik bij de supergrotekooienclub hoor, whaha. Als ik plek had, zaten ze waarschijnlijk wel in grotere hokken, maarja, 2 mary's nemen al best veel plek in !
Liefs, Mies
Plaats reactie