Ik maak me erge zorgen, dus hopelijk kunnen jullie helpen!
Onze Mimi is geboren op 26 december 2008, dus inmiddels al 2 jaar en 3,5 maand oud. Trots zeiden we regelmatig tegen elkaar dat ze er nog zo goed uit ziet! Een heel licht bocheltje en haar vachtje werd wat rommeliger, maar verder alles oké en nog volop leven.
Tot gisteravond. We hoorden haar gisteravond, en we haalden haar, zoals bijna elke avond, uit de kooi. Het viel al op dat ze erg stil in de kooi zat. Vreemd, eergisteravond rende ze nog vol energie door de kooi. Uit de kooi zat ze ook erg stil, en als ze al liep dan wankelde ze en als ze omviel kon ze nog nauwelijks overeind komen.
We besloten haar terug in de kooi te zetten en ook daar liep ze erg sloom en na een klein stukje moest ze alweer bijkomen. Je zag haar dan ook moeilijk ademen en het leek of ze door haar pootjes gezakt was. Opeens rende ze naar haar nestje en kroop daar helemaal in.
Vandaag zagen we dat ze haar pitje, welke we altijd op haar huisje leggen, niet heeft gegeten. We zochten haar op en daar lag ze, helemaal sloom en moeilijk ademend. Maar wat nu het vreemde is: ze heeft opeens een rood linkeroogje, wat uitloopt in een soort wondje onder haar oog. Dit was gisteravond zeker weten nog niet! We hebben haar er even uitgehaald, geknuffeld en terug gelegd in de kooi. Daar kruipt ze terug in haar nestje, maar ze ligt vrij open en dat is voor Mimi zeker niet normaal.
Nu heb ik de dierenarts gebeld, maar de assistente wist het ook niet, dus laat ze de dierenarts terug bellen. Mijn ervaring is dat dierenartsen over het algemeen maar weinig van hamsters afweten, vandaar mijn hulpoproep hier.
Wat moet ik doen?? Naar de dierenarts om haar oogje te laten behandelen? Of is dit nu een ouderdomskwaaltje en moet ik haar geen stress meer bezorgen en haar rustig laten gaan? Hoe kan het dat ze opeens zó snel verzwakt?
Ouderdom, of...? (rood oogje en zeer zwak)
Moderator: Sylvia.
- Hannah
- Hamsters: muis en koetje
- Leeftijd: 42
Re: Ouderdom, of...? (rood oogje en zeer zwak)
Hamsters zijn prooidieren. Ze zullen zo lang mogelijk "normaal" gedrag vertonen. Als ze tekenen van zwakte vertonen, neemt hun overlevingskans af. Dit zou een reden kunnen zijn dat ze nu zo snel achteruit lijkt te gaan.
Je geeft aan dat ze haar nestje openlaat. Ik denk dat ik haar wat beschutting zou bieden, zodat ze op temperatuur blijft en ze zich veilig en beschut voelt.
Eerlijk gezegd klinkt het mij alsof ze bezig is aan haar laatste dagen. Ik zou haar flink verwennen.
Je geeft aan dat ze haar nestje openlaat. Ik denk dat ik haar wat beschutting zou bieden, zodat ze op temperatuur blijft en ze zich veilig en beschut voelt.
Eerlijk gezegd klinkt het mij alsof ze bezig is aan haar laatste dagen. Ik zou haar flink verwennen.
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato
-
Sjantal
Ik vrees het ook Hannah, dat ze aan haar laatste dagen bezig is en heb mijn gedachten over de ouderdom en het feit dat hamsters prooidieren zijn met de dierenarts gedeeld...die het vervolgens bevestigde. Ik ben er ontzettend verdrietig van en ik wilde dat ik iets voor haar kon betekenen. Alleen een bezoekje aan de dierenarts, of iets met haar oogje doen, zal denk ik alleen maar stress geven.
Dus ik heb inderdaad haar nestje wat meer bedekt en wil dadelijk een warme pittenzak tegen de kooi aanleggen zodat het lekker warm bij haar is. Ze wil helaas niets eten of drinken dus vrees dat ze de ochtend niet meer haalt
Dus ik heb inderdaad haar nestje wat meer bedekt en wil dadelijk een warme pittenzak tegen de kooi aanleggen zodat het lekker warm bij haar is. Ze wil helaas niets eten of drinken dus vrees dat ze de ochtend niet meer haalt
Groetjes Chantal
*Bulke, Sunny, Mimi, Lola & Lily*
-
Chanine
- Hamsters: 5 hammies :D
- Leeftijd: 36
Wat ik heb gedaan toen ik merkte dit Mambo haar laaste dagje was heb ik wel even de dierenarts gebeld en die zei het ook Mambo is ook 2,5 jaar geworden maar ik kreeg als tip omdat ze niet wil eten dat je een olvarit baby potjes kan ophalen in een lekker fruitsmaak of groente smaak en haar dat nog proberen te voeden.
En als ze dat niet wil zou ik haar lekker bij je nemen en een lauw boterhamzakje water in een washandje doen en haar daar lekker mee warm houden.
Ik heb precies hetzelfde gedaan met Mambo ik heb haar de hele tijd nog op me schoot gehad omdat ze dat altijd heel fijn vond en heb nog op dat moment van haar kunnen genieten tot ze in me handen is gestorven.
Maar natuurlijk is het heel erg als je het merkt van je hamstertje daarom zou dit misschien een goeie tip kunnen zijn verwen haar inderdaad nog maar lekker nu het nog kan.
Heel veel sterkte ermee..
En als ze dat niet wil zou ik haar lekker bij je nemen en een lauw boterhamzakje water in een washandje doen en haar daar lekker mee warm houden.
Ik heb precies hetzelfde gedaan met Mambo ik heb haar de hele tijd nog op me schoot gehad omdat ze dat altijd heel fijn vond en heb nog op dat moment van haar kunnen genieten tot ze in me handen is gestorven.
Maar natuurlijk is het heel erg als je het merkt van je hamstertje daarom zou dit misschien een goeie tip kunnen zijn verwen haar inderdaad nog maar lekker nu het nog kan.
Heel veel sterkte ermee..
R.I.P Mambo, R.I.P Xandra, R.I.P Xania, R.I.P Minky
En hamster knuffels van:
Rusje: Xena, Lizzy, Winky en Mirella.
Syrtje: Gizmo.
En hamster knuffels van:
-
Sjantal
Ik heb gister haar nestje toegedekt en een pittenzak tegen de kooi gelegd. Ik wilde haar niet meer uit het nestje halen, omdat ik bang was dat zelfs dat nog teveel voor haar zou zijn (zo fijn vond ze het niet om bij ons te zitten, dan ging ze altijd heel druk rennen en proberen te ontsnappen
) . Als ze 's avonds nog zou leven wilde ik proberen om haar met een spuitje te laten drinken of wat te eten. Ik zag haar echter ieder uur zwakker ademen en op het einde van de middag is ze overleden. Ze lag er vredig bij, net zo mooi als ze altijd is geweest. Vanmorgen is ze begraven in de tuin...
Groetjes Chantal
-
Chanine
- Hamsters: 5 hammies :D
- Leeftijd: 36
Ja het was dus inderdaad ouderdom, maar je hebt haar nog wel gegeven wat je kon, ik wens heel je heel veel sterkte !!! 
Laatst gewijzigd door Chanine op 16 apr 2011, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
R.I.P Mambo, R.I.P Xandra, R.I.P Xania, R.I.P Minky
En hamster knuffels van:
En hamster knuffels van:
Sterkte..
Mooie ferplast Mary kooi te koop! http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=6&t=99321
Heel veel sterkte.
Omdat Mimi ook een plaatsje heeft gekregen in het sub-forum de Regenboogbrug, lijkt me dit een goed moment op dit topic een slotje te doen.
Groetjes Romy
Omdat Mimi ook een plaatsje heeft gekregen in het sub-forum de Regenboogbrug, lijkt me dit een goed moment op dit topic een slotje te doen.
Groetjes Romy
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥
Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!
Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!