5900 verwaarloosde knaagdieren gered
Moderator: Sylvia.
Re: 5900 verwaarloosde knaagdieren gered
Als het goed is zijn alle ratten weg nu. Muizen heb ik nog wel gezien her en der.
-
Asher
- Hamsters: Enano
- Leeftijd: 36
De ratten zitten toch al bij opvang Parzival en zullen ook deels naar Leusden gaan volgens mij?(althans, zo heb ik het begrepen op rattenforum)
In loving memory; Noortje, Bloem, Humphrey, Rudolph, Tempest, Lily, Darcy , Charlie & Olaf
Ja, Parzival, dat was het! 
-
Asher
- Hamsters: Enano
- Leeftijd: 36
snap best dat je het vergeten bent hoor, je hebt een enorm hectische dag gehad en waarschijnlijk een boel mensen gezien en nog meer dieren in handen gehad 
(maar 't is wel fijn om te weten voor de mensen die ratten zouden willen adopteren/opvangen waar ze heen zijn
)
(maar 't is wel fijn om te weten voor de mensen die ratten zouden willen adopteren/opvangen waar ze heen zijn
In loving memory; Noortje, Bloem, Humphrey, Rudolph, Tempest, Lily, Darcy , Charlie & Olaf
Je hebt een pm met informatie, hopelijk heb je er wat aananks schreef:Met wie kan ik even contact hebben over informatie voor hamsters.. mijn vriendin wil er morgen 1 of 2 gaan halen maar ik weet vrij weinig over die beestjes..
groetjes Marielle
Hey hoi,
Ik hoorde van mijn vriendin Hilda van Malsen dat er iemand uit Den Haag gaat halen morgen, lees dat nu ook in dit topic, hoe zit dat precies? Ik heb met Evelien gesproken en genoemd dat ik wel 2 muizen (rvouwen!) en eventueel een drachtige gerbildame wil overnemen en ben vrijdag in den bosch. Maar als iemand toch terug rijdt naar den haag is dat veel beter dan kunnen de beestjes hier direct in een goede kooi. Weet iemand wie dat is en hoe ik contact krijg? Thnx!
Ik hoorde van mijn vriendin Hilda van Malsen dat er iemand uit Den Haag gaat halen morgen, lees dat nu ook in dit topic, hoe zit dat precies? Ik heb met Evelien gesproken en genoemd dat ik wel 2 muizen (rvouwen!) en eventueel een drachtige gerbildame wil overnemen en ben vrijdag in den bosch. Maar als iemand toch terug rijdt naar den haag is dat veel beter dan kunnen de beestjes hier direct in een goede kooi. Weet iemand wie dat is en hoe ik contact krijg? Thnx!
-
knaagdierencentrum
- Contacteer:
weet iemand waar mijn mensen zich morgen moeten melden?
ze verwachten er rond 13 uur te zijn, en moeten nog weer 3 uur terug rijden..
Hier! Den Haag, Hier! Geertje gaat morgen rijden! Wij nemen de dieren extra erboven op mee.
Niet het park in gaan, dus NIET langs de kassa.knaagdierencentrum schreef:weet iemand waar mijn mensen zich morgen moeten melden?
Het is in een gebouwtje aan de parkeerplaats. Volg de mensen, kan haast niet missen.
- paper-neko-art
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 32
- Contacteer:
zet m op mensen morgen! ik wou echt dat ik wat kon doen ookal is het maar een tijdje opvangen mja zoals mijn moeder zegt "ga je een keer met iets beters bezig houden dan die achtelijke beesten" dus dat zit er niet in.. volgens haar woord ik alleen maar depresief van die trieste verhalen over mishandelde dieren.. denk eerder dat het door haar gezeur komt ahum anyhow veel succes morgen! ik ben in ieder geval onwijs trots op iedereen die zich voor de diertjes inzet ...helaas krijg ik overal nee te horen als ik vraag of ze intressen hebben in een hamster uit deze reddingsactie of iemand kennen die een hamster/muizen/gerbils zouden willen...
groetjes laura, Dante, Lucky
† hunny & hamtaro & henry †
---->♡ HENRY&MERCI ♡<-----
† hunny & hamtaro & henry †
---->♡ HENRY&MERCI ♡<-----
Wat kan ik al klaarzetten voor Den Haag, ongeveer? Want nogmaals, jullie kunnen niet zelf pakken, anders wordt het veel te druk, ik/Eveline haal ze en breng ze naar "voren" in het park.
-
Linda91
- Hamsters: Monster
- Leeftijd: 34
Via het rattenforum ben ik op de hoogte gesteld van de hamsters, muizen en gerbils die nog hulp nodig hebben. Ik heb zelf geen hamsters, maar ik wil wel graag helpen. Zelf heb ik ratten en stekelmuizen.
Ik zou dus eventueel als tijdelijke ''hamsteropvang'' kunnen fungeren voor ongeveer 3 hamsters. Ik heb de volgende kooien nog staan: mini duna, klein hamsterkooitje en een Jenny.
Ik vroeg me wel af hoe het zit met quarantaine. Is het verstandig om de hamsters nog even apart te houden ivm eventuele virussen ed? En hoe lang moeten ze ongeveer in quarantaine geplaatst worden. Afhankelijk daarvan kan ik wat hamsters opvangen in Utrecht.
Ik zou dus eventueel als tijdelijke ''hamsteropvang'' kunnen fungeren voor ongeveer 3 hamsters. Ik heb de volgende kooien nog staan: mini duna, klein hamsterkooitje en een Jenny.
Ik vroeg me wel af hoe het zit met quarantaine. Is het verstandig om de hamsters nog even apart te houden ivm eventuele virussen ed? En hoe lang moeten ze ongeveer in quarantaine geplaatst worden. Afhankelijk daarvan kan ik wat hamsters opvangen in Utrecht.
Ik wil een zwart hamstertje.. wie weet er hoe die heten?
Uhm drinken hamsters uit een flesje of uit een bakje?
Wat voor voer moet ik kopen.. ik heb voor mijn cavias beaphar kan ik die ook kopen in hamster variant of is dat niet voor elke hamster geschikt?
Wat moet de afmeting zijn van het hok?
Wat is fijn als bodembedekking? Zaagsel en hooi?
Wat is het verschil tussen een jongetje en een meisje behalve het geslacht.. merk je verder nog iets?
-- 01 mei 2011 23:12 --
Moeten we daar met hamsterkooi komen of wat is er handig?
Wat voor voer moet ik kopen.. ik heb voor mijn cavias beaphar kan ik die ook kopen in hamster variant of is dat niet voor elke hamster geschikt?
Wat is het verschil tussen een jongetje en een meisje behalve het geslacht.. merk je verder nog iets?
-- 01 mei 2011 23:12 --
anks schreef:Ik wil een zwart hamstertje.. wie weet er hoe die heten?
Moeten we daar met hamsterkooi komen of wat is er handig?
- LadyGuardian
- Hamsters: -
- Leeftijd: 37
Zwart hamstertje, groot of klein?
Meestal uit een flesje
Hebben apart voer nodig, kan gewoon de hamstervariant van beaphar
Voor een syrtje minimaal 60x40, maar mary of jenny's zijn het fijnst, die zijn 50x80. Voor dwergje 50x30, groter mag ook.
Zaagsel en wc-papier
Vrouwen zijn 1x in de 4 dagen willig en hebben dan apart geurtje, mannen zijn rustiger en hebben dit niet.
Meestal uit een flesje
Hebben apart voer nodig, kan gewoon de hamstervariant van beaphar
Voor een syrtje minimaal 60x40, maar mary of jenny's zijn het fijnst, die zijn 50x80. Voor dwergje 50x30, groter mag ook.
Zaagsel en wc-papier
Vrouwen zijn 1x in de 4 dagen willig en hebben dan apart geurtje, mannen zijn rustiger en hebben dit niet.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Pieno, vanaf hoe laat zijn jullie daar ongeveer? Ik neem mee naar Utrecht:
- alles wat Knorretje met Eveline heeft geregeld (5 die nu bij Eveline zitten en nog 11 andere beestjes)
- 2 syrtjes voor mezelf (liefst jong)
- 1 syrtje voor VixenFromHell
- 1 rusje voor Lindaa (voorkeur: vrouwtje)
Ik wil liefst zo vroeg mogelijk komen. Zijn jullie daar vanaf 10.00? Of eerder/later?
- alles wat Knorretje met Eveline heeft geregeld (5 die nu bij Eveline zitten en nog 11 andere beestjes)
- 2 syrtjes voor mezelf (liefst jong)
- 1 syrtje voor VixenFromHell
- 1 rusje voor Lindaa (voorkeur: vrouwtje)
Ik wil liefst zo vroeg mogelijk komen. Zijn jullie daar vanaf 10.00? Of eerder/later?