Ik & mijn stiefvader wouden binnekort gaan beginnen aan een hamsterkast, maar we kunnen niet echt een geschikte kast vinden... Eerst had ik een Billy in gedacht maar die zijn zo ondiep.. Welke kast gebruiken jullie?
Dankjulliewel !
Liefs van Imme
† rust zacht liefjes Amor, Koesja & Wobbel.† ♥ ♥ Semmie de hond. ♥ Gjaelt de hond. ♥ Dunya de vis. ♥
Ik heb een ikea kast van 100 x 60 (l x b). Weet echt niet hoe hij heet, iemand anders heeft hem ooit omgebouwd en ik heb hem overgenomen.
Het werkt niet helemaal ideaal, maar wel veel beter dan aquaria. Waarbij d ehamsters altijd van boven benaderd moeten worden.
Let vooral op dat je een goede ventilatie installeert als je de deurtjes met bijv. plexiglas afsluit. 1 klein ventilatieroostertje vind ik zelf echt niet voldoende.
Esty schreef:Iedereen heeft het altijd maar over ikea kasten, maar kijk ook eens bij de kringloop! Daar heb ik mijn kast ook vandaan
Yep, die van ons ook. 25 eurries bij de kringloop. Eer dat hij geschikt was als hamsterkast ( met mijn perfectionistisch klussende mannetje ) waren wel echter wel 200 euro verder Maar het resultaat mag er zijn
Ik heb een kant en klare hamsterkast (die overigens voor gerbils gebruikt werd toen) gekocht via marktplaats voor 25 euries. Dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Groetjes Marjolein Punkie (? - begin 2005)
Sputnik (maart 2005 - 2007)
Luukje (januari 2009 - 19 april 2011)
Leentje (midden 2009 - 21 december 2011)
Bello (18 september 2009 - 18 maart 2012)