Rode pus bij ogen van oude hamster.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Hagelslag
Leeftijd: 29

Rode pus bij ogen van oude hamster.

Bericht door Hagelslag »

Hoi,
ik heb een logeerhamster, van een vriendin die eigenlijk geen hamster wil, en er dus ook niet echt naar om kijkt. De laatste tijd gaat het iets beter, ze heeft een wat groter hok van mij te leen en een groter rad en alles, dus het beestje zit er al beter bij. Deze hamster was dus ook niet helemaal tam, wat ook niet te verwachten was natuurlijk, maar ik heb met rubber handschoenen en snoepjes het beestje handtam gemaakt. Het blijk een schatje te zijn, ookal is deze al 3 waarschijnlijk, ze weet niet meer hoe oud hij is..

Naast een enorme bochel heeft Dinges, zo heet hij, ook wat rode pus bij zijn ogen. Ik heb geprobeert er een foto van te maken, maar dat is lastig want hij is nog steeds heel druk enzo. Ook probeerde ik het met mijn vingers uit zijn ooghoeken te halen, ook niet makkelijk, omdat hij dus niet helemaal tam is. Ik weet dat je eigenlijk met een watten staafje met lauw water het weg moet halen, maar dat gaat dus niet lukken. Iemand andere suggesties? En omdat hij een wat vette vacht heeft, en zichzelf de héle tijd zit te krabben heb ik hem chincilla zand gegeven, waar hij soms wel wat in rolt en graaft, moet dit er uit ivm zijn ogen?

Ik hoop dat jullie Dinges kunnen helpen!

Groetjes Iris en mijnkleinemeisjeGemma<3
camila..
Hamsters: fenna
Leeftijd: 34

Re: Rode pus bij ogen van oude hamster.

Bericht door camila.. »

zit die zogenoemde bochel ook bij zijn oog?

anders zou je kunnen gaan denken richting een gezwelletjhe van het oog
Hagelslag
Leeftijd: 29

Re: Rode pus bij ogen van oude hamster.

Bericht door Hagelslag »

Nee, die bochel zit in zijn rug, omdat hij altijd een te klein radje heeft gehad!
Groetjes Iris en mijnkleinemeisjeGemma<3
Plaats reactie