Vier ontzettend lieve blinde goud langhaar hamsjes uit de opvang het Knabbelthuisje, met een heel naar verhaal van verwaarlozing, waarbij ze met 8 hamsters in een klein vies kooitje zaten, en daar zo hebben gevchten dat veel van de hamsters een of zelfs beide oogjes zijn kwijtgeraakt...

Gisteren zijn deze lieverds door Eveline van het Knabbelthuisje helemaal vanuit Belgie bij Agnes gebracht (ik had smiddags cursus) en daar aan het begin van de avond door mij opgehaald, en nu logeren ze bij mij, tot mijn moeder ze maandag komt halen en ze bij haar een definitief thuis krijgen. Hun opvangnamen: Barry, Fonzie, Liz en Paula, mijn moeder had al bedacht ze te vernoemen naar 4 blinde componisten, helaas ben ik niet zo thuis in de componisten, en ben ik nu dus de namen die ze noemde alweer vergeten, op Johann Sebastian (Bach) na. Nou ja, die volgen dus nog later!
Gisteravond heb ik het viertal bij mij in hun logeerkooien geinstalleerd, en ze lijken heel tevreden. Wonder boven wonder zijn het alle vier echt ontzettend lieve en tamme hamsters, en allemaal ginen ze meteen lekker scharrelen in hun logeerkooi, de een lekker eten in zijn kokosnoot, de ander rennen in zijn radje, een derder klimmen en klauteren over haar huisje. Hun wonden zijn heel mooi geheeld, al zijn de kopjes van vooral Barry en Paula door hun verwondingen wel behoorlijk misvormd. Dat maakt dat deze hamsjes er misschien een beetje eng uit zien, maar het zijn echt geweldige lieverds!

Hier dan onze vier nieuwe aanwinsten!
Fonzie is het minst gehavend van dit viertal, hij heeft zijn oogjes nog wel, maar lijkt er niet echt meer me te zien, de oogleden zijn wel beschadigd, en als hij wakker is heeft hij meestal zijn oogjes nog gewoon dicht, alleen gisteravond heb ik ze even open gezien. Maar ook met het foto's maken op bed, onbekende omgeving, deed hij alles met zijn oogjes dicht. Ik denk dus niet dat hij nog ziet, ondanks dat hij zijn oogjes nog wel heeft. Hij heeft een prachtige lange vacht en is de meest actieve van het stel tot nu toe, en heeft vannacht dan ook een helehop drukte gemaakt!

Het ergst gehavend is Barry, het andere manneke, met behalve de schade aan zijn ogen, die bij hem zijn hele kopje misvormd heeft, ook kapotte oortjes. Daarnaast mist hij de teentjes van zijn rechter voorpootje... Ondanks dat alles is Barry echt een ontzettende lieve knuffel!

Van de dames is Liz de minst gehavende, hoewel zij wel haar beide oogjes mist. Liz is het meest dol op eten, gisteravond was dat ook echt het enige waar ze mee bezig was, genieten van haar uitgebreide maaltijdsalade, en ook tijdens de fotoshoot was het eten toch wel echt het meest interessant!

En dan last but not least, lieve Paula! Paula heeft net als Barry zoveel schade aan haar kopje, dat het kopje zelf ook misvormd is geraakt, en ook haar oortjes zijn beschadigd. Ze is een ontzettend lief en zachtaardig meisje, dat graag over en door haar kooi klautert!

En voor wie nu ook verliefd is, en nog een plekje over heeft voor een hamstertje dat een zwaar leven gehad heeft, en het zo verdient om een mooi leven tegemoet te gaan: in de opvang zitten nog 12 lotgenootjes van deze lieverds, waarvan sommigen 1 oogje missen, en de meesten hun beide oogjes nog gewoon hebben. Als het allemaal net zulke schatten zijn als dit viertal, zul je er zeker geen spijt van krijgen, en zeg nou zelf: deze diertjes verdienen toch een kans op een nieuw leven met een fijne kooi, en een lief baasje???