Hamster valt af, maar eet/drink goed

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Kopmuntkip
Hamsters: Diva, belle, Baloo, vinchenzo,
Leeftijd: 38

Hamster valt af, maar eet/drink goed

Bericht door Kopmuntkip »

Hoi hamstervrienden!

Ik heb een vraag over een van mijn hamsters en ik weet niet precies wat er aan de hand kan zijn.
Mijn hambo's Muis, een mooie MISLUKTE WITBAND(donker sepia) syr rond de jaar begint ineens flink af te vallen. 2 maanden geleden was ze 160 gram en nu is ze 105 gram. Ze eet hartstikke goed(hamstert en eet alles op,want ik controleer haar slaaphokje). ze drinkt naar mijn mening ook goed.
wat sowieso niet:
- Tandjes heb ik al bekeken, maar geen vreemde kromingen.

Misschien:
Vindt ze de nieuwe kooi niet fijn,want ze heeft sinds een korte tijd een nieuwe kooi???? Ze krijgt waarschijnlijk van de week een nieuwe.
Ze zit op dit moment in hamsterkast. (bovenste hok, een mooi rus, de middelste zit muis, de onderste zit een andere oudere mooie rus).
Of kan ik concluderen dat de hamster echt oud wordt en dat ze daarom afvalt?

Voordat ik naar de dierenarts wil gaan, wil ik kijken wat ik zelf kan doen.

Trotse eigenaar van Muis, Woelie en Pino(haha semi eigenaar:p)

Rust zacht; lieve zoef en Boelie
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Re: Hamster valt af, maar eet/drink goed

Bericht door mar77 »

Hoi,
Hamsters vallen niet af ivm een andere kooi. Misschien dat ze meer beweging heeft in de nieuwe kooi en daardoor magerder wordt.
Mijn rusje werd dikker toen die in kleinere kooi ging.
groetjes Marielle
tasschaa
Hamsters: Beau
Leeftijd: 34

Bericht door tasschaa »

het zou ook te maken kunnen hebben met de tijd van het jaar/ het weer. voordat de winter begint eten hamsters meer en komen ze wat meer aan om ze voldoede reserves te hebben voor de winter. in de winter gebruiken ze hun reserves meer waardoor ze dus kan afvallen.

al vind ik van 160 gram naar 105 wel een heel groot gewichtsverlies, is dit iets wat je opviel in de laatste tijd of gaat er geleidelijk steeds meer van haar gewicht af over langere tijd??
just be you, life`s to short to be somebody else

rust zacht Bubbles PeppersSammie
Kopmuntkip

Nee, we zijn er al achter! Ladybee is er mee naar de dierenarts geweest(ik moest werken).

een baarmoederontsteking(pus uit der poesje). Nu krijgt ze antibiotica en hopelijk gaat het beter(ik hoorde al net, knabbel knabbel)

mar77

Bericht door mar77 »

Arme Muis, sterkte.
Goed teken dat ze nu weer eet.
groetjes Marielle
paardje21991
Hamsters: Beer
Leeftijd: 27

Bericht door paardje21991 »

Ik heb ook ongeveer het zelfde probleem. Mijn russen ventje van 2 jaar valt erg af, en komt niet meer aan. Hij eet zijn droge voer nog wel een beetje, ik voer hem nu ook meer brinta bij en verschillende babypapjes. Dit gaat er goed in. ik weet dat het aan zijn leeftijd licht, maar ik vind het wel vervelend. Hij blijft maar doorvechten ipv alle tegenslagen die hij de laatste tijd heeft gehad. Hij is van 40gram naar 30gram gegaan. Het is nooit echt een grote, en dikke rus geweest. Maar ik vind het erg tegen vallen... Iedeen?
Kopmuntkip

mar77 schreef:Arme Muis, sterkte.
Goed teken dat ze nu weer eet.
jazeker! ze was net nog even uit haar kooi geweest en was meteen weer aan het hamsteren geslagen. Dat is altijd een goed teken. Daarnaast hoor je knabbel knabbel. Mijn vriendin geeft de antibiotica, maar muis vindt dat niet fijn:P
Ik heb ook ongeveer het zelfde probleem. Mijn russen ventje van 2 jaar valt erg af, en komt niet meer aan. Hij eet zijn droge voer nog wel een beetje, ik voer hem nu ook meer brinta bij en verschillende babypapjes. Dit gaat er goed in. ik weet dat het aan zijn leeftijd licht, maar ik vind het wel vervelend. Hij blijft maar doorvechten ipv alle tegenslagen die hij de laatste tijd heeft gehad. Hij is van 40gram naar 30gram gegaan. Het is nooit echt een grote, en dikke rus geweest. Maar ik vind het erg tegen vallen... Iedeen?
Ja, ik heb een rusje die echt af viel. Ik heb hem vol gevoerd met zonnebloempitten die normaal zijn voor vogels. zijn heel vettig, maar mijn hamster krijg ik er ook vet mee. het is al twee maal gelukt.
Je moet ook rekening houden, dat jouw hamster 2 jaar is en dit soort klachten kan krijgen.

Meteen een vraag aan de rest, zou een hamster bijvoeding mogen(die normaal mensen drinken, om bij te komen) of babyhapjes?

mar77

Bericht door mar77 »

@kopmuntkip, niemand vind antibiotica fijn haha.
bijvoeding? in die mensen-drankjes zit vaak extra veel suiker/vitamines. Dat is op mensennivo qua hoeveelheid, niet op hamsternivo lijkt mij.

@paardje, mijn rusje van 2jr en 3mnd is het ene moment dik, het andere moment slank. Ik heb er meer last van dan hij zelf.
Dat heeft die al sinds de zomer. Toen dacht ik dat het ouderdom was (heb zelden een rusje die relaxt de twee jaar heeft gehaald).
Hij is nog net zo vrolijk etc. als altijd.
groetjes Marielle
Plaats reactie