Bliss is 12 januari 2 jaar geworden
Langzaam aftakelen - ineens erg bijten?
Moderator: Sylvia.
- BrittS
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 31
Langzaam aftakelen - ineens erg bijten?
Bliss is langzaam aan het aftakelen, oogjes plakken dicht, pootjes worden stram, ze wordt mager, slaapt eigenlijk alleen nog maar.. Ik haal haar er elke avond eventjes uit om haar op haar zandbakje te zetten zodat ze gaat plassen, haar wat drinken te geven met een spuitje en te zorgen dat ze wat brinta naar binnen krijgt. Dit gaat al een tijdje zo en het gaat eigenlijk prima. Tot ik haar net eruit wilde halen, ze probeerde me eerst al te bijten toen ik haar voorzichtig wakker maakte: oke, het is niet leuk als je oud bent en wakker gemaakt wordt, dus dat vond ik nog niet zo heel raar (al heeft Bliss me nog nooit gebeten).. Toen ik haar eenmaal bij me had en ze wakker begon te worden viel ze mijn vinger aan? En niet 1 hap, nee meerdere harde happen uit mijn duim. Zo hard dat het bloedde en het begint nu blauw te worden om de wondjes heen. Toen heb ik haar even op mijn bureau gezet en begon ze lekker te 'lopen', voor zover dat nog gaat (Bliss moet en zal doorgaan tot het einde
). Toen ging ze dus ineens overal in bijten wat ze tegenkwam. Ook mijn broek heeft nu 2 kleine gaatjes. Wat is dit voor raar gedrag? Zal ze ergens pijn hebben of zal ze gewoon 'dement' worden? Moet eerlijk zeggen dat ik me er toch wel vervelend over voel..
God Looked around his garden and found an empty space
he then looked down upon the earth and saw your tired face.
he put his arms around you and lifted you to rest
God's garden must be beautiful, he always takes the best.
Re: Langzaam aftakelen - ineens erg bijten?
Ik denk dat ze niet meer goed ziet en alles als eng en vreemd ziet... Ik denk dat je haar beter met rust kunt laten en haar niet meer wakker moet maken. Leg eten en water ed zo dicht mogelijk bij haar in de buurt. Ze zal aan haar laatste eindje zijn en dan is rust eigenlijk het enige wat ze willen. Lopen (of wat er voor door moet gaan) zal nu meer een soort vluchtgedrag zijn en op zoek naar een veilige plek. Want veilig zal ze zich niet meer voelen in een open ruimte... Tenslotte is hun instinct zo dat ze zich niet in open veld begeven als ze niet meer goed kunnen vluchten voor roofdieren. Door te bijten geeft ze ook gewoon het niet meer te willen.
- SILVERlight
- Hamsters: Rosa
- Leeftijd: 29
denk ook wel dat het einde eraan zit te komen voor haar.
enigste wat je nu nog kan doen is zorgen dat ze overal makkelijk bij kan en lekker laten slapen
ik hoop dat je nog een tijdje van haar mag genieten
enigste wat je nu nog kan doen is zorgen dat ze overal makkelijk bij kan en lekker laten slapen
ik hoop dat je nog een tijdje van haar mag genieten
Poeps, mijn katje <3
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3
Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3
ik hou van jullie jongens!
- BrittS
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 31
In vluchtgedrag bij Bliss geloof ik niet echt, ze was gister ook duidelijk niet aan het vluchten. Ze liep even lekker rond en beet in alles wat ze tegenkwam, verder niet zoveel raars te merken.
Hoop voor het beessie zelf dat het niet te lang meer duurt.
Hoop voor het beessie zelf dat het niet te lang meer duurt.
God Looked around his garden and found an empty space