kan vlas als bodembedekking?
Moderator: Sylvia.
-
laetitia98
- Hamsters: -
- Leeftijd: 27
kan vlas als bodembedekking?
hoi ik heb een vraag: Kan vlas als bodembedekking?
Ik bedoel dat vlas dat ze ook wel veel als stal bedekking gebruiken voor paarden..
Ik bedoel dat vlas dat ze ook wel veel als stal bedekking gebruiken voor paarden..
Re: kan vlas als bodembedekking?
Ik zou het niet weten eerlijk gezegt ... Ene kant zeg ik van; ja. Want het absorbeert wel goed.
Maar aan de andere kant, een beetje graven en stuift ontzettend (het merk dat we hier gebruiken voor de paarden in ieder geval wel).
En gezien het bij mij al pijn doet; een stukje in me oog ben ik bang dat het hamstertje het ook snel in zn oog krijgt, of in ieder geval irritaties.
Ik heb het zelf ook overwogen maar ben toch voor zaagsel gegaan.
Maar aan de andere kant, een beetje graven en stuift ontzettend (het merk dat we hier gebruiken voor de paarden in ieder geval wel).
En gezien het bij mij al pijn doet; een stukje in me oog ben ik bang dat het hamstertje het ook snel in zn oog krijgt, of in ieder geval irritaties.
Ik heb het zelf ook overwogen maar ben toch voor zaagsel gegaan.
Laatst gewijzigd door xCiiss op 01 mar 2012, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
† R.I.P. La Russel's Ayron 13-01-2012 ~ 22-09-2013 †
- Saskia1982
- Leeftijd: 43
- Contacteer:
Ik gebruik al een paar jaar vlas als bodembedekking..
Daarnaast een flinke pluk hooi en wc papier
Zelf ben ik allergisch voor stof en bij mij bevalt vlas in dat opzicht ook prima..
Maar ik denk dat het net als met zaagsel per merk verschillend kan zijn..
Daarnaast een flinke pluk hooi en wc papier
Zelf ben ik allergisch voor stof en bij mij bevalt vlas in dat opzicht ook prima..
Maar ik denk dat het net als met zaagsel per merk verschillend kan zijn..
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Russische Dwerghamsters, facebookgroep
Saskia's Russische dwerghamsters
Mijn russen op facebook
Mijn russen op facebook
-
jessietje87
- Hamsters: Singa
- Leeftijd: 38
Ook ik gebruik vlas. Bevalt prima. Hiervoor had ik zaagsel, maar dat was toch een stuk stoffiger!
Persoonlijk vind ik dit een stuk fijner. En tot nog toe (gelukkig) geen oogproblemen gezien!
Persoonlijk vind ik dit een stuk fijner. En tot nog toe (gelukkig) geen oogproblemen gezien!
Zolang de mensen denken dat dieren niet kunnen voelen, zullen de dieren voelen dat mensen niet kunnen denken.
-
Marit-Nora
- Hamsters: Cooper
- Leeftijd: 29
welk merk en hoe duur is een pak vlas bij jullie ?
bij ons is het zaagsel bijna op, 'n keer iets anders zou niet verkeerd zijn.
bij ons is het zaagsel bijna op, 'n keer iets anders zou niet verkeerd zijn.
Groetjes Marit,
Rust zacht!
syrtjes: Nora, Knabbel.
rusjes: Snuitje, Snowy.
Rust zacht!
-
jessietje87
Mijn vriend haalt t altijd bij van Deursen diervoeders in st. Oedenrode. Dat is zo'n groot pak wat ook voor paarden wordt gebruikt en kost ongeveer 8 euro 
Als dit te ver weg is zou je eens kunnen kijken voor een diervoeder groothandel bij jou in de buurt
Als dit te ver weg is zou je eens kunnen kijken voor een diervoeder groothandel bij jou in de buurt
Zolang de mensen denken dat dieren niet kunnen voelen, zullen de dieren voelen dat mensen niet kunnen denken.
-
Marit-Nora
- Hamsters: Cooper
- Leeftijd: 29
ik zal het wel eens vragen aan ons pap, ik woon zelf in Someren.
hebben ze deze ook bij de boerenbond ofso ?
hebben ze deze ook bij de boerenbond ofso ?
Groetjes Marit,
Rust zacht!
Rust zacht!
Ik had nog even op hun site gekeken. Zowel voor vlas als zaagsel.jessietje87 schreef:Mijn vriend haalt t altijd bij van Deursen diervoeders in st. Oedenrode. Dat is zo'n groot pak wat ook voor paarden wordt gebruikt en kost ongeveer 8 euro
Bij zaagsel staat vermeld dat je 36 pakken moet afnemen (elke tussen de 19 - 20 kilo). Neem aan dat dit niet geld voor vlas dan?
Verhalen van de bruine http://epicdazzle.tumblr.com/
-
jessietje87
O wat raar? Ik denk dat ze die particulier ook wel los zullen verkopen dan hoor. Zal dat niet meer voor bedrijven gelden?
Wij hebben altijd maar 1 pak, daar doen we met 2 hamsters behoorlijk lang mee. Dus ik weet niet beter dan dat 1 pak gewoon kan.
Bij de boerenbond en dergelijke zullen ze het inderdaad vast ook hebben. De prijzen zijn daar vaak alleen hoger dan wanneer je het rechtstreeks bij de groothandel haalt. Alleen tja de naam zegt het al; je hebt dan wel een grote verpakking
Wij hebben altijd maar 1 pak, daar doen we met 2 hamsters behoorlijk lang mee. Dus ik weet niet beter dan dat 1 pak gewoon kan.
Bij de boerenbond en dergelijke zullen ze het inderdaad vast ook hebben. De prijzen zijn daar vaak alleen hoger dan wanneer je het rechtstreeks bij de groothandel haalt. Alleen tja de naam zegt het al; je hebt dan wel een grote verpakking
Haha daarom! En 8 euro voor zo'n groot pak valt allemaal wel mee.
Ik hou ze even in gedachten hoor
Ik hou ze even in gedachten hoor
- Saskia1982
- Contacteer:
Wij betalen 7,50 per pak, inclusief verzenden (maar dan wel minimaal 10 balen vlas)
Wij halen het gewoon bij iemand met paarden die vlas per vrachtwagen laat komen en overschot dus doorverkoopt aan mensen in de buurt..
Wij halen het gewoon bij iemand met paarden die vlas per vrachtwagen laat komen en overschot dus doorverkoopt aan mensen in de buurt..
Mijn russen op facebook
Mijn russen op facebook
En hoe groot zijn de pakken jij kunt bestellen? Wat zijn de verschillen tussen vlas en zaagsel?? (ik ken het materiaal vlas niet zo heel goed).
- Saskia1982
- Contacteer:
Rond de 20 kilo zijn ze, van die grote pakken die ze ook bij paarden gebruiken.
Grootste voordeel aan zaagsel is dat de hamsters daar betere nestjes in kunnen maken, wij geven ze daarom ook hooi en wc papier bij hun vlas.
Grootste voordeel aan vlas vind ik dat als je bijvoorbeeld een lekkend waterflesje heb dat het vocht niet langzaam door het hele hok trekt, maar bij vlas blijft het vocht dan op de plek waar het is.
Voor mij persoonlijk is het grootste voordeel dat ik op zaagsel nogal allergisch kan reageren, als ik dan de hamsterhokken verschoon loop ik een week te snotteren.
Met vlas heb ik daar vrijwel geen last van.
Grootste voordeel aan zaagsel is dat de hamsters daar betere nestjes in kunnen maken, wij geven ze daarom ook hooi en wc papier bij hun vlas.
Grootste voordeel aan vlas vind ik dat als je bijvoorbeeld een lekkend waterflesje heb dat het vocht niet langzaam door het hele hok trekt, maar bij vlas blijft het vocht dan op de plek waar het is.
Voor mij persoonlijk is het grootste voordeel dat ik op zaagsel nogal allergisch kan reageren, als ik dan de hamsterhokken verschoon loop ik een week te snotteren.
Met vlas heb ik daar vrijwel geen last van.
Mijn russen op facebook
Mijn russen op facebook
Zou aubiose eigenlijk niet beter zijn dan vlas?
- 333dulucia
- Hamsters: Syrtje: Luna
- Leeftijd: 32
Het is jammer dat er hier geen boerenbond of iets anders zit (alleen de ranzijn en van oosten) moet nu steeds van die kleine 46 liter pakjes van 5 euro halen (minihemp, supasoft bedding) had anders graag dat vlas uitgeprobeerd zeg! (scheelt enorm qua prijs met 3 hamsters..)
Helaas verkopen ze dit soort dingen ook niet op de exo
Helaas verkopen ze dit soort dingen ook niet op de exo