Ik was vandaag naar de dierenwinkel gegaan en heb een super schattige hamster op gehaald,
Ik was thuis en zag dat ie 2 verschillende oogjes had een rood oogje en een zwart oogje, is dat normaal en komt dat vaker voor ? Maak me er een beetje zorgen om maar het kan ook zijn dat ik me voor niks zorgen maak maar ik dacht laat het toch maar is vragen op HF
Iniedergeval ben ik super blij met mn nieuwe aanwinst fotos heb ik nog niet omdat ik nog even wil wachten hij is net een uurtje bij mij. Ivm stress wacht ik even ermee
Hoop dat iemand een antwoord op mn vraag heeft!
Greetz!!
<'3Keni&Binky Love u !♥ you are the key to my heart only you can open it ♥
Ik zou zowiso niet fokken met een hamster uit een dierenwinkel...
Odd eyed is niet erfelijk volgens mij, het heeft te maken met een tekening (van ds bijvoorbeeld) over het ene oog valt (zoiets dacht ik toch )
Groetjes van Mona, en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
O daar had ik overheen gelezen. Inderdaad geen goed plan om met dierenwinkel hamsters te fokken. Je weet niet welke erfelijke factoren/afwijkingen er in het spel zijn omdat je totaal geen info hebt over de ouderdieren. wie weet was er wel sprake van inteelt. Als je echt wilt fokken je goed inlezen en ouderdieren bij betrouwbare fokkers halen.
anonymous* schreef:Okee een vriendin heeft ook gefokt met dierenwinkel hamsters.
Daar was niks mee aan de hand er waren super jongen geboren.
Maar dat hoeft niet te zeggen dat bij jou ook alles goed gaat hoor
Zoals iedereen hier al zegt, je kent de achtergrond niet. Je kunt dan niet weten of hij echt gezond is of niet. Misschien draagt ze wel allemaal ziektes die ze door kan geven aan de jongen die daar weer erg ziek van kunnen worden. Hier op het forum zijn een hoop goede fokkers, en die kunnen je vast helpen aan een goed fokdiertje
Groetjes Frances Bellies George Washington en Thomas Jefferson Ratjes Bruce en Chuck Kat Lotje En egeltje Cactus
anonymous* schreef:okee dank jullie wel dan weet ik nu dat ik ze niet zomaar bij elkaar zet. ik ga deze week even met ze naar de DA om ze naa te laten kijken op ziekten.
Dat zou nog niks zeggen over de ziekten die eventueel in de lijn zouden kunnen zitten.
Groetjes van Kirsti en rusje Maple † Mimi, Ivy & Seven
helaas zijn genetische afwijkingen niet te vinden tenzij ze tot uitting komen... fokkers hier op het forum die een lijn hebben waar iets mis mee is bijv. suikerziekte in de lijn stoppen veelal met de lijn om dit soort ziektes te voorkomen..
natuurlijk is het altijd goed om je hamsters even te laten checken, maar zoals al gezegd word je hebt geen idee wie de ouders zijn geweest van je hamsters, wat voor ziektes, misvormingen e.d. er in de lijn zitten. het zou met vuur spelen zijn om daar mee te fokken. ook omdat er veel broodfok plaats vind onder de dierenwinkel hammies. wil je toch gaan fokken kijk eens rond hier op het forum, er zijn genoeg fokkers die je een betrouwbaar diertje uit hun eigen lijn met zwart op wit wie de ouders zijn e.d.