kortom: weten jullie plekken waar de hamster zich veilig voelt en wat voor mij handig is voor tijdens het hok verschonen?
waar laat je je hamster als je zijn hok schoonmaakt?
Moderator: Sylvia.
waar laat je je hamster als je zijn hok schoonmaakt?
waar laten jullie je hamster als je zijn hok gaat verschonen? ik heb naast een hamster ook een hond, een parkiet en 2 cavia's en ik ben bang dat de hond de hamster grijpt als ik hem los laat rennen in de keuken
ik stop hem nu, het klinkt heel zielig, in een doos
ik wil misschien een extra kooitje gaan kopen waar hij in kan zitten als zijn kooi verschoont moet worden, maar hokken zijn best duur
kortom: weten jullie plekken waar de hamster zich veilig voelt en wat voor mij handig is voor tijdens het hok verschonen?
groetjes van shirley en de rest van onze beestenboel;)
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Re: waar laat je je hamster als je zijn hok schoonmaakt?
Ik zou een transportbakje kopen. Die kosten niet zo veel (rond de 10€), en daar zitten ze veilig in. Hamsters zijn knaagdieren en zouden de doos kunnen kapot knagen.
Het is ook ontzettend handig om te hebben als je eens naar de dierenarts moet, of je hamster om een andere rede moet vervoeren.
Het is ook ontzettend handig om te hebben als je eens naar de dierenarts moet, of je hamster om een andere rede moet vervoeren.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
-
lisaa00
- Hamsters: Billy
- Leeftijd: 32
Ik heb een traliekooi, en zet het tralie gedeelte op de grond, daar gaat mijn hamster in (met de deurtjes dicht natuurlijk) en kan ik rustig de onderbak schoonmaken!
Laatst gewijzigd door lisaa00 op 06 mei 2012, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
liefde voor mijn kleine hamster Billy!
- summerstars
- Leeftijd: 33
Ik heb een plastic aquarium. Best klein dus. Voor een rusje nog wel te doen, maar voor een syr is het eigenlijk te klein. En ik heb een reismandje achtig hokje. Meestal liggen ze toch alleen maar te slapen als ik het hok verschoon. Maar ik durf ze niet alleen te laten in de ren.
Hier heb ik volgens mij iets van 6 euro voor betaald, dus je zou eens kunnen kijken bij de intratuin of een dierenwinkel.

En het reismandje heb ik op een kleedjesmarkt bij mijn supermarkt gevonden voor 3 euro, dus dat is ook een tip!
Verder vind ik een schoenendoos niet zielig, zolang je hamster zich vermaakt met wat lekkers of een wcrol heeft om in te kruipen. Het is toch maar voor een kwariertje ofzo. Maar pas wel op dat hij of zij zich niet heel snel er doorheen knaagt.
Hier heb ik volgens mij iets van 6 euro voor betaald, dus je zou eens kunnen kijken bij de intratuin of een dierenwinkel.

En het reismandje heb ik op een kleedjesmarkt bij mijn supermarkt gevonden voor 3 euro, dus dat is ook een tip!
Verder vind ik een schoenendoos niet zielig, zolang je hamster zich vermaakt met wat lekkers of een wcrol heeft om in te kruipen. Het is toch maar voor een kwariertje ofzo. Maar pas wel op dat hij of zij zich niet heel snel er doorheen knaagt.
-
gabbertje63
- Hamsters: Hummer & Isabella
- Leeftijd: 30
- Contacteer:
Ik heb een hamsterbal!
Niet om (zomaar) los te lopen, alleen als ik ga verschonen mag die erin lopen.
(1x 1 á 2 weken)
Niet om (zomaar) los te lopen, alleen als ik ga verschonen mag die erin lopen.
Liefs,
Manuela
Isabella de Syrische hamster.
Hummer de Russische dwerghamster.
Bello & Hercules de cavia mannen.
Boy & Justin de woefjes.
Rust zacht lieve Woody 29-08-2012
Rust zacht lieve Gabbertje 30-12-2010
Manuela
Isabella de Syrische hamster.
Hummer de Russische dwerghamster.
Bello & Hercules de cavia mannen.
Boy & Justin de woefjes.
Rust zacht lieve Woody 29-08-2012
Rust zacht lieve Gabbertje 30-12-2010
Gewoon een reiskoffertje, is handig en je kan het dichtdoen, zodat de honden er niet bij kunnen. Ook handig als je eens naar de dierenarts moet ofzo...
- ricoentanja
- Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
- Leeftijd: 52
Ik laat Lee dan altijd spelen in onze toiletruimte, wel eerst vrijgemaakt van allerlei toiletspullen
en heb daar dan allerlei speelgoed, huisjes en voer verstopt
Blijkbaar vindt hij dit wel leuk,
Gruss Tanja
Blijkbaar vindt hij dit wel leuk,
Gruss Tanja
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
- MissMiniver
- Hamsters: Brownie en Biscuit
- Leeftijd: 34
Ik zet ze in een transportbakje 
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥
Ik zet Lucky in het traliegedeelte op tafel en dan kan ik de onderbak schoonmaken. Als dat klaar is, leg ik daar lekkere dingen neer. Dan is ze daar zoet mee (eten en heen en weer slepen) en kan ik de plateaus schoonmaken. Soms komt ze me voor de handen lopen. Nou ja, dan werk ik om haar heen.
En als ze slaapt kan ik ook wel de plateaus doen. Tegen de tijd dat ze slaapdronken uit haar buis komt kijken wat er aan de hand is, ben ik al klaar.
En als ze slaapt kan ik ook wel de plateaus doen. Tegen de tijd dat ze slaapdronken uit haar buis komt kijken wat er aan de hand is, ben ik al klaar.
Ook hier gaan ze in een transportbakje.
In de Ferplast combi 1, heb ik samen met Saartje gekregen. De kooi was natuurlijk veel te klein, dus een andere kooi gekocht. Nu gebruik ik hem nog steeds als ik de hamsterkooien verschoon.
Groetjes Tamara
Syr, Bruno
Rusjes, Gucci & Diesel
† Bailey,Saartje,Dotka: 'lieffies baasje mist jullie!'
Syr, Bruno
Rusjes, Gucci & Diesel
† Bailey,Saartje,Dotka: 'lieffies baasje mist jullie!'
- Bolino
- Hamsters: Domme
- Leeftijd: 30
Ligt eraan.. als je een kleine kooi hebt die je in een kwartiertje schoonmaakt kan het geen kwaad lijkt mij. Zet wel een huisje in de doos dat hij/zij kan slapen. En zorg dat ie je wel kan zien om hem niet bang te maken. Als je er langer mee bezig bent, kan je hem in de ren zetten als je die hebt of in zo'n transportbox.
Greetz. Bolino! ( ^.^ )"
Slaap zacht; Humpie, Snuf, Mini Cooper
http://www.fresha.net
Een website gebaseerd op Freeware en Shareware. Je kan er meer dan 200 gratis programma's direct downloaden!
Slaap zacht; Humpie, Snuf, Mini Cooper
http://www.fresha.net
Een website gebaseerd op Freeware en Shareware. Je kan er meer dan 200 gratis programma's direct downloaden!
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 42
Verplaatst naar Huisvesting
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Ik heb een curverbox waar ik normaal al het eten, lekkers, hooi, speeltjes en andere hamsterspullen indoe. Als ik de kooi schoonmaak gaat alles eruit, alleen wat speeltjes en een huisje erin en dat laat ik haar daarin. Ook strooi ik meestal wat voer daar rond, dan heeft ze wat te doen (: Of ik leg een stukje appel neer.
Liefs Sannah
&
♥ katten Jip&Janneke en paardje Kamillo
Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
&
♥ katten Jip&Janneke en paardje Kamillo
Rust zacht m'n kleine lieve Sokje♥
-
.:Frances:.
- Hamsters: George en Jefferson
- Leeftijd: 28
In de ren (:
Mijn syrtje gaat in het traliegedeelte van de kooi, want ik ben bang dat hij uit de ren kan klimmen als ik even niet oplet.
Ik vind een schoenendoos ook niet zielig hoor, zolang hij maar wat te doen heeft
Mijn syrtje gaat in het traliegedeelte van de kooi, want ik ben bang dat hij uit de ren kan klimmen als ik even niet oplet.
Ik vind een schoenendoos ook niet zielig hoor, zolang hij maar wat te doen heeft
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus