Stel dat je ze neemt dan gelijk een aantal velletjes wcpapier geven dan kan ze een nestje maken. Laat je weten hoe het afloopt?xCaitlin schreef:Ooh oops hahakweet het niet, misschien krijgt ze stress van die verhuizing&moet ze net bevallen als ze nog aan het wennen is in haar nieuwe verblijf enz, omdat ze echt een tonnetje is ;o maar het zal wel goed komen hoop ik haha! Dat klinkt allemaal wel leuk, tam maken enz
Hammie in de dierenwinkel, Nemen of niet?
Moderator: Sylvia.
Re: Hammie in de dierenwinkel, Nemen of niet?
- xCaitlin
- Hamsters: Chanel♥Sushi♥Muffin♥Saartje♥
- Leeftijd: 27
Jaa dat zal ik zeker doen! Ik laat nog wel iets wetenx
Een moment met mijn hamster is een moment om nooit te vergeten!
Love Sushi, Muffin, Saartje&Gigi<3 R.I.P Chanel 2011 beste vriendje ;(
-
- Hamsters: Japer, Syrtje
- Leeftijd: 49
Ik heb al mijn hamsters (behalve Muis) uit de dierenwinkel gehaald en de een leefde langer dan de ander maar ze zijn bijna allemaal lekker oud geworden, niks mis mee. Maar dat "geluk" kun je ook bij hamsters van fokkers hebben. Soms heb je gewoon geen fokkers bij de hand of in de buurt, soms is een dierenwinkel gewoon makkelijker. En ook ik ben verliefd geworden op mijn laatste hamster, uit de dierenwinkel. Een blik van het beestje en ik was verkocht. Ik heb er nog over nagedacht maar ik moest gewoon terug. En ik heb er nog steeds geen spijt van gehad 
Iedereen kan wel zeggen dat dierenwinkels zo verkeerd zijn maar jij moet doen wat je hart je ingeeft, anders krijg je er misschein spijt van. Het is alleen de vraag of je een zwanger beestje mee wilt nemen en een nestje zelf wilt "opvoeden" maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Iedereen kan wel zeggen dat dierenwinkels zo verkeerd zijn maar jij moet doen wat je hart je ingeeft, anders krijg je er misschein spijt van. Het is alleen de vraag of je een zwanger beestje mee wilt nemen en een nestje zelf wilt "opvoeden" maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
04/09/2009 - Gina, zwarte rus - toen 6 mnd.
28/06/2010 - Muis (Syr) - geb. 12 mei 2010.
11/04/2011 - Giocchi, witte rus - zeven weekjes jong.
Snowy kwam uit België, daarna Finna.
04-02-2017 - Ben en Jerry, twee campbelli's van Hamstery Patches.
Succes!
En tja.. ik heb altijd een dubbel gevoel. Je steunt de verkeerde mensen ermee, maar die diertjes kunnen er niks aan doen. Uit principe kun je er fel tegen zijn maar elk dier die je ''red'' is er weer 1 denk ik dan.
Ik heb zelf ook wel een paar dierenwinkelhamsters gehad en superlieve dieren, geen rare ziektes etc.
En tja.. ik heb altijd een dubbel gevoel. Je steunt de verkeerde mensen ermee, maar die diertjes kunnen er niks aan doen. Uit principe kun je er fel tegen zijn maar elk dier die je ''red'' is er weer 1 denk ik dan.
Ik heb zelf ook wel een paar dierenwinkelhamsters gehad en superlieve dieren, geen rare ziektes etc.

- xCaitlin
Ik ga der vandaag halen! Hopelijk is ze er nog of is ze niet bevallen in die dierenmishandeling-Centra want dat zou ik erg vinden, maar dan maak ik een andere gelukkig want er zaten er 4 bij haar in de kooi ik laat meer weten straks of morgen!X
-
- Hamsters: Japer, Syrtje
- Leeftijd: 49
Nou, nou "dierenmishandeling-centra"... beetje overdreven niet?
04/09/2009 - Gina, zwarte rus - toen 6 mnd.
I schreef:Maar in jouw geval heb je je syrtjes bij een particulier vandaan. Dat is in mijn ogen toch iets anders dan een dierenwinkel, een puur commerciële instelling, gericht op winst maken. Negen van de tien keer komen de dieren bij een leverancier vandaan, die fokt om aan de vraag te voldoen. (Ja, en sommige winkels werken wel samen met serieuze fokkers, maar hier in mijn omgeving kan ik ze niet aanwijzen, de grote dierenwinkels hier bestellen (!) hun dieren bij Animal Fun. Hun website zegt mij al genoeg: http://www.animal-fun.nl)
Ik vind dat dierenwinkels sowieso geen dieren meer zouden moeten verkopen, alleen nog dierbenodigdheden. Want zolang er door nog zoveeeel mensen gedacht wordt zoals jij denkt, gebeurt er nog helemaal niks en blijven mensen bewust (en onbewust) broodfok bij dit soort grootschalige leveranciers steunen.
Bah, nog heel even over die site. wat náár om te zien zeg. Dan ga je naar 'hamsters' en dan krijg je 'voor dit Product is geen foto beschikbaar; ... Product? seriously !?
Nouja, het klinkt wel alsof de dierenwinkel waar je dat zwangere vrouwtje wil halen het niet helemaal goed doet, en ik snap het dilemma wel!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
- xCaitlin
Vind je het normaal dat ze in een kooi nog kleiner dan een A4 blad zitten met zijn 4e? Zonder rad, slaaphuisje &wat nest materiaal? maar te zwijgen over de rest van de dieren, bij de vissen zijn er zelf een hele boel dode die nog steeds niet opgeruimd zijn zag ik toen straks terwijl we hun erop gewezen hadden dat de vissen dood waren. De eigenaares van de winkel zei dat 'Ik heb niks met die kleine beesten, een konijn zou ik misschien nog net oppakken, maar de rest maakt me eigenlijk niet uit wat daar allemaal mee gebeurd' Puur dierenmishandeling dus.Creepy schreef:Nou, nou "dierenmishandeling-centra"... beetje overdreven niet?
Ik heb het hamstertje! Ze werd heel ruw gepakt door iemand die daar werkt, ze beet niet naar hem, krijste niet, en legde zich niet op haar ruggetje, dus het is een lieverdje! Ik ben heel blij met de schoonheid, Ik heb haar 'Guess' genoemd

Jaa jaa! Guess vind ik een heel leuk merk, en het is lekker vlot uit te spreken

Ik heb een paar foto's maar ik wou haar niet te veel storen.. &Heb haar niet proberen op te pakken alleen maar voor een foto te maken, dus probeerde ik het via het glas. Alleen mijn camera is een beetje wazig dan..

Er is een foto van haar hoofdje bij!
Helaas een boel wazige..

Foto's:

Hahaha, Komt die kleine niuewsgierige Muffin er weer bij hoor

Vraagjes:
Als ze slaapt zie je haar hele rug kloppen (ademen) zouden dat de ukken kunnen zijn? Of is dat haar ademhaling?
Wat voor kleur heeft ze?
Wat een schatje, ik snap dat je daar verliefd op bent geworden. En ze heeft het zo goed getroffen dat ze nu bij jou is. En als ze kleintjes krijgt komt het heus goed. Geef haar maar snel wat velletjes wcpapier dan kan ze lekker een nestje maken.
- xCaitlin
Jennie@ Dat vond ik ook al! Ik was de velletjes wc-papier helenaal vergeten!! ;o Dankjewel
Alleen.. Stel dat ze ukken krijgt, waar moet ik er mee naartoe
Dat is ook iets waar ik mee zit.. Zeker heb ik genoeg kooien, maar toch..

Ja je kunt ze niet allemaal houden. Maar laten we eerst maar eens afwachten of er ukkies komen en hoeveel het er zijn.
Houd ons wel op de hoogte en je mag me ook altijd een pbtje sturen als er iets is.
Houd ons wel op de hoogte en je mag me ook altijd een pbtje sturen als er iets is.
-
- Hamsters: 3 nezen 2 robs 2 syren 1 rusje
zo, dat is echt een paradijsje voor dr, aangezien ze eerst op nog geen A4'tje zat!
Wauw, mooi hok! En inderdaad, wacht het rustig af, als het zover is kan je een pagina maken op het forum en dan kom je misschien al wel een heel eind!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
-
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Leuk ding
Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat je hem toch genomen hebt... Je zegt dat de diertjes daar zo slecht behandeld worden, en door deze hamster te kopen heb je weer een plaatsje vrij gemaakt voor een nieuwe.

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat je hem toch genomen hebt... Je zegt dat de diertjes daar zo slecht behandeld worden, en door deze hamster te kopen heb je weer een plaatsje vrij gemaakt voor een nieuwe.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
- xCaitlin
Mona@ jaa dat weet ikwel, maar stel dat ze jongen heeft komen die daar nog bij te zitten&krijgen die jongen misschien ook jongen&word het nog krapper.. Want de robo's zitten daar met een stuk of 7
Ik was aan het denken voor haar te wegen, maar ik doe dat maar beter niet.. Ze is er pas& mij helemaal niet gewend dus laat ik dat maar.
Vraagje: gister lag zij nog te slapen& de rest was als een gek in hun rad aan het rennen.. Ik wist even niet wat k moest doen, de kooi van haar ergens anders zetten of haar laten staan, ik heb hem laten staan..
-- 17 mei 2012 11:36 --
Nou, Een vriendin van me wil der wel 1 alleen haar moeder moet nog ja zeggen, het kan niet anders, ze is zwanger want opzij heeft ze allemaal bulten

Ik was aan het denken voor haar te wegen, maar ik doe dat maar beter niet.. Ze is er pas& mij helemaal niet gewend dus laat ik dat maar.
Vraagje: gister lag zij nog te slapen& de rest was als een gek in hun rad aan het rennen.. Ik wist even niet wat k moest doen, de kooi van haar ergens anders zetten of haar laten staan, ik heb hem laten staan..
-- 17 mei 2012 11:36 --
Nou, Een vriendin van me wil der wel 1 alleen haar moeder moet nog ja zeggen, het kan niet anders, ze is zwanger want opzij heeft ze allemaal bulten