Met Femke gaat het heel goed :d ze is een lekker dik bolletje en hartstikke gezond. Ze gaat binnenkort verhuizen van haar kooi naar een terra, ben benieuw hoe ze dat vindt
Veldhoven, een jaar geleden
Moderator: Sylvia.
- Lindaa
- Hamsters: Ridley
- Leeftijd: 29
Re: Veldhoven, een jaar geleden
Heey Naahma jij hebt toen een hamstertje voor mij meegenomen 
Met Femke gaat het heel goed :d ze is een lekker dik bolletje en hartstikke gezond. Ze gaat binnenkort verhuizen van haar kooi naar een terra, ben benieuw hoe ze dat vindt
Mylo, jij hebt dan denk ik de mama van mijn Mini! En jouw nichtje dan haar broertjeMylo schreef:Ik heb hier een heel lief syrtje uit Veldhoven! Ze is bij mij gekomen met haar zoon (die naar mijn nichtje is verhuisd) en ze gaat nog als een speer!
Ze is ontzettend lief en een mega aandacht-trekkertje , als je 's avonds de kamer binnen loopt , hangt mevrouwtje aan de tralies te bedelen en ze rust niet eerder voor ze wat lekkers heeft gekregen.
Ik hoop dat ze nog een tijdje bij ons blijft!
-- di mei 08, 2012 10:01 pm --
Ja! Jouw beestje herinner ik me echt nog heel goed! Wat een schatje was datLindaa schreef:Heey Naahma jij hebt toen een hamstertje voor mij meegenomen
Met mijn robbies gaat het echt super! Volgensmij hebben ze het heel erg naar hun zin hier. Ik zal deze week eens wat foto's maken. 
Ik vind het erg interessant om te lezen hoe het met alle Veldhovenhamsters gaat! Ik vind het nog steeds heel speciaal en geweldig dat zoveel mensen zich voor deze beestjes hebben ingezet!
Ik heb er hier vijf gehad, inderdaad gehad...bah, baal er nog van! Ik had 1 syrtje, hij overleed al snel aan bloedmijt (ondanks de behandelingen die ze uit voorzorg al gehad hadden bij Hilda en bij mij). Hij zat er helemaal onder. Daarna ben ik veel aan het ontsmetten en behandelen geweest, maar het mocht niet baten...! Eentje (Koetje) zag ik steeds slechter en slechter worden (in een paar uur tijd) en heb ik toen in laten slapen. Daarna nog mn best gedaan voor de laatste drie, maar blijkbaar hadden ze zo'n slechte start gehad dat ze helemaal geen weerstand hadden ofzo... Ook zij zijn overleden aan de bloedmijt
. Ik vind het nog steeds zo vervelend!! Stomme bloedmijt!
Qua karakter waren ze allemaal heel verschillend, twee waren er heel tam geworden (en ik had een zwak voor Sokje, dat was zo'n scheetje!!!
) die mis ik echt nog! Ik had er ook eentje bij (Molletje) die in het begin heel wat gekrijsd heeft en uiteindelijk is ze een stuk rustiger geworden. De laatste (Dolly) daar kon ik eigenlijk niks mee en heb ik ook zo gelaten.Ze mocht lekker hamster zijn. Ze was zo ontzettend bang voor mn handen! Als ik haar vast had (voor de bloedmijtpipetjes), was ze zó bang dat ze zelfs twee keer is gevallen (gelukkig had ik haar boven haar bak vast), ze was zoooo ontzettend druk en bang! Heel sneu.
Eentje is naar mijn zusje gegaan. Hij leeft nog. Het is een grappig beestje, maar heeft wel wat mankementen. Hij is ineens heel oud geworden (terwijl we dachten dat hij nog erg jong was toen hij kwam), heeft een flinke bochel, krijgt geen harde nootjes meer open, heeft last van een ontstoken oogje, maar rent nog wel in zijn radje!
Ik heb er hier vijf gehad, inderdaad gehad...bah, baal er nog van! Ik had 1 syrtje, hij overleed al snel aan bloedmijt (ondanks de behandelingen die ze uit voorzorg al gehad hadden bij Hilda en bij mij). Hij zat er helemaal onder. Daarna ben ik veel aan het ontsmetten en behandelen geweest, maar het mocht niet baten...! Eentje (Koetje) zag ik steeds slechter en slechter worden (in een paar uur tijd) en heb ik toen in laten slapen. Daarna nog mn best gedaan voor de laatste drie, maar blijkbaar hadden ze zo'n slechte start gehad dat ze helemaal geen weerstand hadden ofzo... Ook zij zijn overleden aan de bloedmijt
Qua karakter waren ze allemaal heel verschillend, twee waren er heel tam geworden (en ik had een zwak voor Sokje, dat was zo'n scheetje!!!
Eentje is naar mijn zusje gegaan. Hij leeft nog. Het is een grappig beestje, maar heeft wel wat mankementen. Hij is ineens heel oud geworden (terwijl we dachten dat hij nog erg jong was toen hij kwam), heeft een flinke bochel, krijgt geen harde nootjes meer open, heeft last van een ontstoken oogje, maar rent nog wel in zijn radje!
3 katten, 9 konijnen, 3 muizen en 2 gerbils.
Mylo, zijn dit ze?

En Bloes, dat nestje had ik inderdaad ook, hier moet Lucky tussen zitten dan:

En Bloes, dat nestje had ik inderdaad ook, hier moet Lucky tussen zitten dan:

- BrittS
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 31
Ik heb ook een zwart witband langhaartje uit Veldhoven, erg lief maar toch schrikkeriger dan de 'normale' hamsters. Ze doet het verder echt uitstekend, ziet er mooi uit en is erg actief.
God Looked around his garden and found an empty space
he then looked down upon the earth and saw your tired face.
he put his arms around you and lifted you to rest
God's garden must be beautiful, he always takes the best.
he then looked down upon the earth and saw your tired face.
he put his arms around you and lifted you to rest
God's garden must be beautiful, he always takes the best.
Ik heb vorig jaar via gerbil.nl een rusje gekregen, Pacha Mama. Het is een pittige tante maar supertam en lief. Ze gaat zo op m'n hand liggen slapen:) Ik hoop dat ik nog een tijdje van haar mag genieten. Helemaal nu mijn syr Nacho (geen veldhovenhamster) afgelopen maandag plots is komen te overlijden.
Dit dus! Ik heb het verhaal destijds wel meegekregen en vond het echt verschrikkelijk, en was al bang dat veel het niet zouden halen... Geweldig om te horen dat het ook met heel veel beestjes gewoon goed gaatjojojo schreef:Ik vind het erg interessant om te lezen hoe het met alle Veldhovenhamsters gaat! Ik vind het nog steeds heel speciaal en geweldig dat zoveel mensen zich voor deze beestjes hebben ingezet!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Wat leuk dat er nog zoveel Veldhoven hamsters een goed leventje leiden. Het was een bijzondere tijd toen, iedereen was er maar druk mee.
Van Esther uit Lisse heb ik een jaar geleden 2 Veldhoven dwergjes overgenomen. Nelson, een zwart/wit campbelli en Floddertje, een mandarijn. Beide hamsters hebben behoorlijk bloedluis gehad in de zomer, maar zijn daar gelukkig heel goed doorheen gekomen. Het is daarna ook niet meer terug gekomen (wel een heel gedoe, pffff).
Ze zijn allebei echt superlief! Nooit bijten, geen van beide, wat ik best bijzonder vind gezien hun achtergrond. Ze zijn ook heel aanhankelijk en nieuwsgierig, komen meteen even kijken als ik roep of ritsel in de beukensnippers. Ze weten natuurlijk dat daar altijd wat lekkers achteraan komt.
Nelson is wat mager, altijd geweest en ondanks wat extra "dikmakers" zet hij niet echt aan. Misschien hoort dat bij campbelli's? Ik weet het niet. Hij krijgt genoeg te eten, als ik z'n bak verschoon ligt hij zo ongeveer op een bedje van voer te slapen. Floddertje is daarentegen een gezellige ronde mandarijn, zoals het hoort. Lekker mollig.
Haar naam (door Esther gegeven) dankt ze aan het feit dat ze in het begin wat flodderige ontlasting had, beetje dunne poepjes, die ze overal achter liet. Na een paar maanden was dat over, ze heeft nu normale keuteltjes. Ze zijn allebei goed gezond en ik hoop dat ze nog een tijdje bij me blijven.
Dit is Nelson

En dit Flodderje (sorry, heb zo geen betere foto, ben niet zo'n fotograaf)

Van Esther uit Lisse heb ik een jaar geleden 2 Veldhoven dwergjes overgenomen. Nelson, een zwart/wit campbelli en Floddertje, een mandarijn. Beide hamsters hebben behoorlijk bloedluis gehad in de zomer, maar zijn daar gelukkig heel goed doorheen gekomen. Het is daarna ook niet meer terug gekomen (wel een heel gedoe, pffff).
Ze zijn allebei echt superlief! Nooit bijten, geen van beide, wat ik best bijzonder vind gezien hun achtergrond. Ze zijn ook heel aanhankelijk en nieuwsgierig, komen meteen even kijken als ik roep of ritsel in de beukensnippers. Ze weten natuurlijk dat daar altijd wat lekkers achteraan komt.
Dit is Nelson

En dit Flodderje (sorry, heb zo geen betere foto, ben niet zo'n fotograaf)

-
Asher
- Hamsters: Enano
- Leeftijd: 36
hey, dit is precies het topic waarvoor ik weer eens op het hamsterforum kom 
was al benieuwd hoe het andere Veldhovenaren is vergaan..
LadyGuardian heeft 4 Veldhovenaren vanaf Hilda(degerbil.nl)voor mij in Steenwijk gebracht.
3 zwart bonte Campbelli-mannen en 1 mandarijn-kleurige rus(had ik om gevraagd, want ik ben dol op mandarijn).
De Belli's werden; Liberté, Egalité & Fratenité(Bert, Ed & Fred
) en het Rusje Enano ^^
Mijn Campbelli's hadden alle 3 mijt en waren erg mager, dus daar heb ik wat werk aan gehad. Enano was een klein humpie, maar die groeide razend-snel
In het begin was er met het 3-tal niks aan te vangen; krijsen, bijten, springen e.d. , maar na verloop van tijd begon vooral Fraternité steeds nieuwsgieriger te worden, kwam ook om aandacht vragen en wilde ook wel opgepakt worden.
Met z'n 3en in een groot aqua van 120 lang beviel ze prima, wel met 4 loopwielen en verschillende huisjes want constant bij elkaar op de lip zitten vonden ze niet noodzakelijk. Eten verzamelen was wél echt een gezamenlijke bezigheid; zag ik die 3 zwart-witte pluisjes weer in ganzenmars achter elkaar aan scharrelen
Helaas is het na 4 maanden toch mis gegaan en vond ik Fraternité dood en onder het bloed in de kooi, gelukkig wel helemaal compleet...ik vermoed dat ie ruzie had met Liberté, want dat was de felste van het stel. Bert en Ed zijn dus als duo verder gegaan en dat met succes. Ze hadden overigens vrij weinig ruzie, wel eens een kibbel-partij maar nooit echt vechten ofzo.
Ed had héél weinig met mij; die wilde het liefst met rust gelaten worden. Bert was wel nieuwsgierig, maar zover als ik met Fred was ten tijde van diens dood ben ik met hem nooit gekomen.
Liberté & Egalité zijn eind januari en half februari overleden.
Enano scharrelt nog steeds rond, echt een heerlijk brutaal ventje
Begin dit jaar dacht ik even dat ie me ook ging verlaten, hij werd heel mager en kreeg een bult vlak onder z'n oog. "Gelukkig" bleek het een abcesje te zijn. Inmiddels is ie weer een stevig bolletje, dol op aandacht en z'n loopwieltjes
Ik zal binnenkort eens foto's maken van het kleine ventje ^^
was al benieuwd hoe het andere Veldhovenaren is vergaan..
LadyGuardian heeft 4 Veldhovenaren vanaf Hilda(degerbil.nl)voor mij in Steenwijk gebracht.
3 zwart bonte Campbelli-mannen en 1 mandarijn-kleurige rus(had ik om gevraagd, want ik ben dol op mandarijn).
De Belli's werden; Liberté, Egalité & Fratenité(Bert, Ed & Fred
Mijn Campbelli's hadden alle 3 mijt en waren erg mager, dus daar heb ik wat werk aan gehad. Enano was een klein humpie, maar die groeide razend-snel
In het begin was er met het 3-tal niks aan te vangen; krijsen, bijten, springen e.d. , maar na verloop van tijd begon vooral Fraternité steeds nieuwsgieriger te worden, kwam ook om aandacht vragen en wilde ook wel opgepakt worden.
Met z'n 3en in een groot aqua van 120 lang beviel ze prima, wel met 4 loopwielen en verschillende huisjes want constant bij elkaar op de lip zitten vonden ze niet noodzakelijk. Eten verzamelen was wél echt een gezamenlijke bezigheid; zag ik die 3 zwart-witte pluisjes weer in ganzenmars achter elkaar aan scharrelen
Helaas is het na 4 maanden toch mis gegaan en vond ik Fraternité dood en onder het bloed in de kooi, gelukkig wel helemaal compleet...ik vermoed dat ie ruzie had met Liberté, want dat was de felste van het stel. Bert en Ed zijn dus als duo verder gegaan en dat met succes. Ze hadden overigens vrij weinig ruzie, wel eens een kibbel-partij maar nooit echt vechten ofzo.
Ed had héél weinig met mij; die wilde het liefst met rust gelaten worden. Bert was wel nieuwsgierig, maar zover als ik met Fred was ten tijde van diens dood ben ik met hem nooit gekomen.
Liberté & Egalité zijn eind januari en half februari overleden.
Enano scharrelt nog steeds rond, echt een heerlijk brutaal ventje
Begin dit jaar dacht ik even dat ie me ook ging verlaten, hij werd heel mager en kreeg een bult vlak onder z'n oog. "Gelukkig" bleek het een abcesje te zijn. Inmiddels is ie weer een stevig bolletje, dol op aandacht en z'n loopwieltjes
Ik zal binnenkort eens foto's maken van het kleine ventje ^^
In loving memory; Noortje, Bloem, Humphrey, Rudolph, Tempest, Lily, Darcy , Charlie & Olaf
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 42
Komt Nelson uit het nestje dat Esther thuis had? Dan is het een broertje van mijn Rick!Helga schreef:Wat leuk dat er nog zoveel Veldhoven hamsters een goed leventje leiden. Het was een bijzondere tijd toen, iedereen was er maar druk mee.
Van Esther uit Lisse heb ik een jaar geleden 2 Veldhoven dwergjes overgenomen. Nelson, een zwart/wit campbelli en Floddertje, een mandarijn.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
-
blossomgirl
Ik heb hier ook ardig wat hammies gehad, opgehaald bij Het Knagertje. Daarvan weet ik dat er 2 overleden zijn - 1 van de kleintjes (nestje van 6), en het moedertje (Mama Beer, later Jaimy genoemd) is kort geleden overleden. Pappa Beer leeft nog hier. Hi is niet tam, en zal dat ook nooit zijn, maar dat vinden wij niet nodig. Wel is hij inmiddels rustig genoeg dat je zonder problemen hem in een reismandje kan krijgen om de kooi te kunnen verschonen. Ik pak hem dan niet op, maar ik laat hem zelf een mandje instappen. 
Ik vind het wel erg leuk om te weten hoe het gaat met alle Velhoven hamstertjes. Ik hoop dat nog meer mensen zullen posten!
Ik vind het wel erg leuk om te weten hoe het gaat met alle Velhoven hamstertjes. Ik hoop dat nog meer mensen zullen posten!
Gezond, 100% natuurlijk voer voor hamsters en ratten.
http://www.ratrations.nl
http://www.ratrations.nl
Dat weet ik niet. Weet wel dat Esther meer van die zwart/witjes had, dus het kan best wel.I schreef:Komt Nelson uit het nestje dat Esther thuis had? Dan is het een broertje van mijn Rick!Helga schreef:Wat leuk dat er nog zoveel Veldhoven hamsters een goed leventje leiden. Het was een bijzondere tijd toen, iedereen was er maar druk mee.
Van Esther uit Lisse heb ik een jaar geleden 2 Veldhoven dwergjes overgenomen. Nelson, een zwart/wit campbelli en Floddertje, een mandarijn.
- Niepie
- Hamsters: 2 syrtjes 1 dwergje
- Leeftijd: 37
Leuk om alle verhalen te lezen! Maar er zijn vast en zeker meer verhalen, dus mensen: kom maar op!
Zo te horen hebben toch veel hamsters last gehad van bloedluis
. Ook de mijne hebben hier last van gehad, wel alleen de twee dwergjes, het syrtje niet. Op het moment dat ik dacht dat ik de bloedluis hadm bestreden, kwam hij later toch weer om het hoekje kijken
.
Na een nieuwe poging heb ik ze gelukkig wel allemaal kunnen bestrijden!
Zo te horen hebben toch veel hamsters last gehad van bloedluis
Na een nieuwe poging heb ik ze gelukkig wel allemaal kunnen bestrijden!
* Groetjes van alle knagertjes hier in huis *
Dit leek me wel een relevant bericht om dit onderwerp even een schopje te geven:
Zonder al te veel oude discussies op te rakelen kan ik nou niet zeggen dat ik hier erg rouwig om ben. Het leek er toch sterk op dat ze niet echt de capaciteit hadden om de opgevangen dieren de minimale verzorging te geven, althans, niet de knaagdieren toen.
Overigens gaat het met O.J. (de "laatste" dwerg van de opvang-actie) prima!
http://www.ed.nl/regio/veldhoven/115243 ... -kwijt.ecePapegaaienpark raakt opdracht ministerie kwijt
VELDHOVEN - Het papegaaienpark in Veldhoven vangt geen in beslag genomen vogels of knaagdieren meer op voor de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Het onderdeel van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie heeft het contract met de stichting Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien onlangs per brief opgezegd, aldus de onlangs aangetreden interim-directeur Frank Meijer. "Als eerste hebben wij ons administratieve werk niet goed gedaan.
Daar kwam nog bij dat Libéma zich terugtrok uit de onderhandelingen over een overname. Ze hadden onder meer geen behoefte aan de opvang van in beslag genomen vogels. Vanwege alle ophef die daarna ontstond heeft het ministerie besloten het contract op te zeggen", aldus Meijer.
Het NOP ving al jaren in beslag genomen dieren op voor de overheid. Dat varieerde van een partij van 1500 knaagdieren tot een groep van driehonderd zangvogels.
Zonder al te veel oude discussies op te rakelen kan ik nou niet zeggen dat ik hier erg rouwig om ben. Het leek er toch sterk op dat ze niet echt de capaciteit hadden om de opgevangen dieren de minimale verzorging te geven, althans, niet de knaagdieren toen.
Overigens gaat het met O.J. (de "laatste" dwerg van de opvang-actie) prima!