Nieuwe hamster agressief

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
MissD

Nieuwe hamster agressief

Bericht door MissD »

Hi,

Ik heb sinds zaterdag een nieuwe hamster, het is een dwergje maar heb geen idee welk soort, en hoe oud ze is. Heb haar in de dieren winkel gekocht en ze konden mij niet vertellen welke soort het was.

Ik heb zelf nog 3 andere hamsters, maar dat zijn syrtjes dus heb verder ook geen ervaring met een dwergje.

Nu is mijn vraag of er iemand weet waarom dit dwergje zo agressief kan zijn en wat ik aan kan doen, als ik er te lang blijf staan, er te lang tegen "praat" of mijn hand in de kooi stop begint ze erg hard te krijsen, ik kan haar zo dus niet tam maken, iemand eenige idee waar dit gedrag vandaan komt?

Bedankt alvast!

:zwaai:

Ties
Hamsters: Lev (rusje)
Leeftijd: 27

Re: Nieuwe hamster agressief

Bericht door Ties »

Ik zou hem eerste wat meer tijd geven om te wennen (+/- 3 daagjes extra) en dan nog een keertje proberen
Ilias
Leeftijd: 28

Bericht door Ilias »

Je moet eerst weten welke soort, kun je een foto plaatsen? :)
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Dat krijsen doet ze niet omdat ze agressief is, maar omdat ze doodsbang is. Nieuwe omgeving, nieuwe geuren, nieuwe mensen, ze is daardoor flink van slag. Ik zou haar even wat tijd gunnen om te wennen, daarna het contact opbouwen. Eerst wat praten, dan lekkers aanbieden en uit je hand laten eten. En dan kijken hoe ze reageert.

Ik vermoed trouwens dat je een Russische dwerghamster hebt. Ik ken geen andere dwerghamstersoort die krijst.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
MissD

Bericht door MissD »

Aaahw, ok ik snap het. Ik vind het moeilijk haar geen aandacht te geven, ze is zo schattig. Maar ik ga haar met rust laten, en het over een paar dagen opnieuw proberen.
Ik dacht dat het wel kon omdat ik er bij de syrtjes geen last van heb gehad.

Bedankt voor de reacties!
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

ik heb zon schreeuwert gehad. Sterker nog, ik kocht hem juist omdat die zo schreeuwde als je vinger in zijn kooi deed bij de dierenwinkel. Het is heel moeilijk om alleen naar hem te kijken in het begin. Als je veel tegen hem praat raakt die alvast gewend aan je stem. De mijne is heel goed tam geworden (zover je een hamster tam krijgt). hij bleef nieuwsgierig etc.

Misschien helpt het als je bv komkommer geeft, kun je haar aaien terwijl ze het eet. Werkt bij nieuwe hamsters bij mij perfect, ze zijn erdoor afgeleid.
groetjes Marielle
Plaats reactie