te dik?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Wapper
Hamsters: Wapper, Kruimel en Zok
Leeftijd: 36
Contacteer:

te dik?

Bericht door Wapper »

Hoi,

Ik heb even gezocht in de topics maar ik kon het niet vinden.
Mijn vraag is of mijn rusje te dik is. Hij is 84 gram, terwijl mijn anderer rusjes tussen de 40 en 60 zitten.
Als ze te dik is wat moet ik er dan tegen doen? Ze krijgt bijna geen tussen doortjes.

Groetjes Wapper

Ik heb dyslexie dus let niet op de spel fouten

Trotse "moeder" van Wapper, Kruimel en Zok
MissCoupe
Leeftijd: 44

Re: te dik?

Bericht door MissCoupe »

Ik heb zelfs een rusje gehad die nog wel wat zwaarder woog. Als ze al bijna geen tussendoortjes krijgt kan je er verder niet veel aan doen. Hamsters kunnen immers niet op dieet. Misschien kan je haar s avonds wat langer laten lopen! Zodat ze wat meer beweging krijgt?
Ik vergeet jullie nooit lieverds... Vlieg & Monster & Beertje & Mika & Poes
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Bericht door _mona_ »

Aan de hand van gewicht is daar weinig over te zeggen. 84 is veel voor gemiddelde russen, maar dat betekend niet de hij te dik is. Hij kan ook gewoon groot zijn.
Kijk naar de hamster zelf. Een rus hoort een mooi bolletje te zijn zonder dat je vetkwabben achter de pootjes ziet. Als je een foto plaatst kunnen wij eventueel mee beoordelen.
Als hij echt de dik is kan je hem best op dieet zetten. Dik zijn is namelijk niet gezond. Haal zonnebloempitten, pompoenpitten en gedroogd fruit uit het voer, dat zijn dikmakers.
Je kan ook kijken voor voer met alles in 1 brok. Dat heeft bij Jigglypuff erg goed geholpen. :-)
Zorg ook dat hij veel beweging heeft. Laat hem regelmatig loslopen/in de ren. Als ze te dik zijn hebben ze vaak weinig energie en zullen ze niet lang rondlopen. Laat hem dus meerdere keren per dag voor een korte tijd uit, dan verbeterd zijn conditie ook.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Wapper
Hamsters: Wapper, Kruimel en Zok
Leeftijd: 36
Contacteer:

Bericht door Wapper »

https://plus.google.com/photos/11179218 ... 2053512497

Hier staan fotos van Wapper op. Ik zal inderdaad naar ander voer kunnen kijken. Ik heb nu voer van vitakraft waar van alles in zit.
maar ze vind het zo lekker..vooral de zonnebloem pitjes, die zijn er als eerste uit.
Ik heb dyslexie dus let niet op de spel fouten

Trotse "moeder" van Wapper, Kruimel en Zok
Nina92
Leeftijd: 32

Bericht door Nina92 »

Niet iedereen kan je foto's zien, alleen mensen met een google account ;)

Het is een beetje lastig te beoordelen vanaf de foto's maar hij ziet er goed gevuld uit :P Ik zou er in ieder geval proberen voor te zorgen dat ie niet nog meer aankomt.
Vrijwel alle hamsters vinden zonnebloempitjes erg lekker, maar dat zijn juist dikmakers. Ik meng zelf mijn voer en zorg er voor dat er niet zoveel zonnebloempitten in zitten. Ze krijgen ze wel eens als snoepje.
Sometimes the smallest things take up the most room in your heart ♥
Plaats reactie