Roborovski hamster eigenaars.
Moderator: Sylvia.
- MissMiniver
- Hamsters: Brownie en Biscuit
- Leeftijd: 34
Re: Roborovski hamster eigenaars.
Ach Halotje
Hoe oud is hij inmiddels?
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥
Hij is twee jaar en twee maandjes.Dit is echt de ouderdom,zijn eetlust wordt ook iedere dag steeds minder.
Ik zag vanmorgen bij mijn andere oudje Luke,dat het achter zijn rechteroor nogal roze-rood uitzag dus ik pakte hem op en blijkt er een flinke bult in zijn nek zit,die zat er zaterdag toen ik hem nakeek nog niet.Dat wordt een afspraak met de dierenarts!
edit 06-06:
Ik ben vanmorgen bij de dierenarts geweest met Luke en de bult was een abces.De DA heeft hem opengesneden en leeggemaakt (yum).Ook heeft hij anti-biotica gegeven met een injectie.Ik hoop dat het hier bij blijft.
Ik zag vanmorgen bij mijn andere oudje Luke,dat het achter zijn rechteroor nogal roze-rood uitzag dus ik pakte hem op en blijkt er een flinke bult in zijn nek zit,die zat er zaterdag toen ik hem nakeek nog niet.Dat wordt een afspraak met de dierenarts!
edit 06-06:
Ik ben vanmorgen bij de dierenarts geweest met Luke en de bult was een abces.De DA heeft hem opengesneden en leeggemaakt (yum).Ook heeft hij anti-biotica gegeven met een injectie.Ik hoop dat het hier bij blijft.
Sinds 3weken zitten mijn robbies in een aqua. Het is de beginnerskooi van mijn gerbils. Dat had ik veeeel eerder moeten doen.
Zo geweldig ik het vond, dat ik vorig jaar weer robbies had. Zo weinig plezier beleefde ik met ze in de duna waar ze zaten. wat ik ook deed, ze bleven heel erg schuw. Ik zag ze zelden. Nu ze in de aqua zitten, zie ik ze dikwijls als ze overdag wakker zijn soms ook in hun loopradje etc. echt superleuk. Ze zijn al 1,5jaar oud. Wat vliegt de tijd zeg!
Zo geweldig ik het vond, dat ik vorig jaar weer robbies had. Zo weinig plezier beleefde ik met ze in de duna waar ze zaten. wat ik ook deed, ze bleven heel erg schuw. Ik zag ze zelden. Nu ze in de aqua zitten, zie ik ze dikwijls als ze overdag wakker zijn soms ook in hun loopradje etc. echt superleuk. Ze zijn al 1,5jaar oud. Wat vliegt de tijd zeg!
groetjes Marielle
Ik heb 1 roborovski dwerghamster
hij heet Abeltje en hij is 3 maanden oud.
hij is erg lief, een beetje brutaal :p & hij vind altijd wel iets nieuws om te ontdekken.
Abeltje houdt vooral van zijn extra kamertje aan zijn kooitje.
ik had net een nieuw huisje voor hem gekocht en een nieuw voerbakje maar daar gebruikt ie het extra kamertje alleen maar voor :p
hij is niet bang als je naar hem kijkt ofzo maar vingers en handen vind hij (nog) een beetje eng.
ik moet nog een mooie foto maken, maar hij slaapt nu dus dat moet even wachten.
de foto stuur ik wel later (:
-- 11 aug 2012 16:54 --
hij snuffelt er zelfs niet aan :p
hij heet Abeltje en hij is 3 maanden oud.
hij is erg lief, een beetje brutaal :p & hij vind altijd wel iets nieuws om te ontdekken.
Abeltje houdt vooral van zijn extra kamertje aan zijn kooitje.
ik had net een nieuw huisje voor hem gekocht en een nieuw voerbakje maar daar gebruikt ie het extra kamertje alleen maar voor :p
hij is niet bang als je naar hem kijkt ofzo maar vingers en handen vind hij (nog) een beetje eng.
ik moet nog een mooie foto maken, maar hij slaapt nu dus dat moet even wachten.
de foto stuur ik wel later (:
-- 11 aug 2012 16:54 --
Mijn robo moet nog niks weten van de bananenchips die ik heb gekocht.Louserz schreef:Ik heb sinds kort twee Robo's, Knabbel en Babbel. Zijn erg schichtige en bange beestje, zijn ook helemaal geen handen gewend. Maar gisteren hebben ze voor het eerst een stukje bananenchips uit m'n vingers genomen.Wel weer steeds een gevecht om hen te grijpen om hen in een ander kooitje te steken zodat ik die van hen kan verversen. Had ik me flink aan mispakt!
hij snuffelt er zelfs niet aan :p
Abeltje <333
het kan zijn omdat je hem net hebt, of hij vindt het echt niet lekker. elke hamster heeft zijn eigen smaak. geen van mijn hamsters is gek op de bananenchips.
groetjes Marielle
Ja das waar, ik heb het net toen hij eindelijk uit zijn kamertje kroop nog eens geprobeerd.
ik hield een stukje in mijn hand en hij snuffelde eraan!
maar hij ziet het (nog) niet als eten :p
ik hield een stukje in mijn hand en hij snuffelde eraan!
maar hij ziet het (nog) niet als eten :p
Abeltje <333
-
Louserz
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 32
Hihi, al mijn hamsters zijn dol op bananenchips! Ik weet trouwens dat Robbies niet zo aan groenvoer zijn, maar geven jullie dit? En zo ja, wat eten ze graag bij jullie? Het enigste wat tot nu toe hier een succes was is macaroni en eventueel een stukje witloof.
Groetjes van Louise en een pootje van Syrtje Ginger!
† Slaapzacht Knabbel, Babbel, Flint, Sokka en Blue.
† Slaapzacht Knabbel, Babbel, Flint, Sokka en Blue.
Ik heb hem sinds gisteren en dit is het eerste wat ik uitprobeer qua snacks.
ik zal zo snel mogelijk een foto posten, en hopelijk ook een foto waar hij bananenchips eet
-- 11 aug 2012 18:55 --
Awwww, Abeltje heeft voor de eerste keer zijn nieuwe loopradje gebruikt.
hij moest even uitvinden hoe het moest want hij werd 3x nogal hard uit zijn radje geworpen.
Hier zijn dan de beloofde foto' s van Abeltje in het radje ((:
http://img62.imageshack.us/img62/6023/img0675ju.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/272/img0673zn.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/4536/img0671qz.jpg
ik zal zo snel mogelijk een foto posten, en hopelijk ook een foto waar hij bananenchips eet
-- 11 aug 2012 18:55 --
Awwww, Abeltje heeft voor de eerste keer zijn nieuwe loopradje gebruikt.
hij moest even uitvinden hoe het moest want hij werd 3x nogal hard uit zijn radje geworpen.
Hier zijn dan de beloofde foto' s van Abeltje in het radje ((:
http://img62.imageshack.us/img62/6023/img0675ju.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/272/img0673zn.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/4536/img0671qz.jpg
Laatst gewijzigd door I op 12 aug 2012, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Te grote foto's omgezet in links. Foto's mogen maximaal 640 x 640 zijn.
Reden: Te grote foto's omgezet in links. Foto's mogen maximaal 640 x 640 zijn.
Abeltje <333
leuke foto's!. grote kans dat die min. nog een paar keer uit zijn loopradje valt. Vooral toen ze jong waren vielen de mijne regelmatig eruit omdat ze veel te hard lopen. jij als baasje schrikt. Hun gaan weer vrolijk door, al vallen ze nog vaker dat ze niks.
@louserz, de mijne zijn gek op knaagdierbroodjes (wortelbroodje etc.) / knaagstokjes in diverse kleuren etc. echte groenten vinden ze helemaal niks.
alhoewel ze wel verslaafd zijn aan komkommer.
@louserz, de mijne zijn gek op knaagdierbroodjes (wortelbroodje etc.) / knaagstokjes in diverse kleuren etc. echte groenten vinden ze helemaal niks.
alhoewel ze wel verslaafd zijn aan komkommer.
groetjes Marielle
Haha dat is fijn om te weten.
ik ben net nog even gaan kijken bij Abeltje en hij was weer aan het rennen in zijn loopradje.
hij rende keihard en ging toen opeens stilstaan, daardoor ging hij een paar keer over de kop, en toen hij er eenmaal vanaf was gevallen keek hij een beetje verward naar het loopradje en ging toen weer vrolijk verder.
ik schrik tegenwoordig niet meer want dit is al de zoveelste keer dat hij eraf valt
hij is gelukkig superblij met zijn Silent Spinner ((:
ik ben net nog even gaan kijken bij Abeltje en hij was weer aan het rennen in zijn loopradje.
hij rende keihard en ging toen opeens stilstaan, daardoor ging hij een paar keer over de kop, en toen hij er eenmaal vanaf was gevallen keek hij een beetje verward naar het loopradje en ging toen weer vrolijk verder.
ik schrik tegenwoordig niet meer want dit is al de zoveelste keer dat hij eraf valt
hij is gelukkig superblij met zijn Silent Spinner ((:
Abeltje <333
Leuke foto's! Abeltje zal in het begin nog wel vaker over de kop gaan in zijn radje,het stoppen van het radje moet hij nog goed doorkrijgen.
Ik gaf ze in het begin weleens een stukje wortel of komkommer maar daar namen ze een paar hapjes van en dat was het.Daarom geef ik ze helemaal geen groenvoer meer.Er zijn genoeg andere dingen die wij eten en die zij ook lekker vinden zoals gekookte spagetti en macaroni.
Ik gaf ze in het begin weleens een stukje wortel of komkommer maar daar namen ze een paar hapjes van en dat was het.Daarom geef ik ze helemaal geen groenvoer meer.Er zijn genoeg andere dingen die wij eten en die zij ook lekker vinden zoals gekookte spagetti en macaroni.
Hij heeft de bananenchips vandaag bijna uit mijn hand gegeten, maar hij vond het geloof ik niet zo lekker ruiken :p
Toen ik de chips op zijn huisje legde beet hij er een stukje af maar hij vond het niet lekker.
Ik hoop dat de hamsters van mijn beste vriendin ze wel lekker vinden :ppp
Ik zal eens een stukje macaroni of spaghetti aan hem geven, vind hij hopelijk wel lekker :p
Toen ik de chips op zijn huisje legde beet hij er een stukje af maar hij vond het niet lekker.
Ik hoop dat de hamsters van mijn beste vriendin ze wel lekker vinden :ppp
Ik zal eens een stukje macaroni of spaghetti aan hem geven, vind hij hopelijk wel lekker :p
Abeltje <333
- Nieske
- Moderator
- Leeftijd: 39
- Contacteer:
Raspoetin is gek op bananenchips!
Maar hij wordt wel oud, bijna 2 jaar en 3 maanden. Je ziet het intussen wel een beetje aan hem. Ik ga vandaag denk ik een fotoshoot met hem doen, hij is wel een aandoenlijk oudje
Maar hij wordt wel oud, bijna 2 jaar en 3 maanden. Je ziet het intussen wel een beetje aan hem. Ik ga vandaag denk ik een fotoshoot met hem doen, hij is wel een aandoenlijk oudje
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
- melaniex
- Hamsters: 2 syrtjes. 1 robo.
- Leeftijd: 29
rob is er ook nog steeds maar word nu echt een oudje hoor..
hij is 1 jaar 7 maanden nu. Maar lijkt wat benauwder te ademen.
hij is 1 jaar 7 maanden nu. Maar lijkt wat benauwder te ademen.
Dit topic maar even een schopje, om Nella op de hoogte te houden 
Het gaat prima met Erwtje. Het is wel een hamster die zich vrij weinig laat zien. Minder althans dan ik gewend ben van eerdere robo's. Maar dat geeft niet hoor
Ik geef 'm wat ie nodig heeft, pak hem er verder nooit uit behalve met verschonen en laat 'm lekker z'n eigen gang gaan. Hij is verder wel heel lief, nog nooit gebeten of een poging gedaan of iets. Hij is ook errug netjes en laat alles heel en schoon.
Wat foto's van oktober en net:
Hij is inmiddels verhuisd naar een andere bak, met een glazen plateau (zaten eerst muizen in, maar ik heb er nog maar 3 dus die zitten samen in een andere bak). Beter dan de bak hiervoor, daar zat niks ingekit dus had ik zelf een plateau gemaakt van mdf en houten pootjes eronder (wilgenhoutjes). Maar dat werkte toch minder handig.

(dat op de bodem is cranberry)

Het gaat prima met Erwtje. Het is wel een hamster die zich vrij weinig laat zien. Minder althans dan ik gewend ben van eerdere robo's. Maar dat geeft niet hoor
Wat foto's van oktober en net:
Hij is inmiddels verhuisd naar een andere bak, met een glazen plateau (zaten eerst muizen in, maar ik heb er nog maar 3 dus die zitten samen in een andere bak). Beter dan de bak hiervoor, daar zat niks ingekit dus had ik zelf een plateau gemaakt van mdf en houten pootjes eronder (wilgenhoutjes). Maar dat werkte toch minder handig.

(dat op de bodem is cranberry)