Tam maken

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
dennisftw
Hamsters: lola

Tam maken

Bericht door dennisftw »

heey,

ik heb mijn nieuwe hamster sinds 2 dagen geleden het is een goudhamster van 3,5 maanden oud ik heb gister al een paar keer geprobeerd om hem tam te maken met de dingen die er hierop zijn te vinden hij is niet echt bang maar als ik mijn hand in de kooi dichtbij hem doe dan rend hij weg wel is hij een paar keer dichterbij gekomen om even te snuffelen aan me hand maar verder kwam die niet ik had ook een snoepje op mijn hand gelegd maar die pakte hij niet ik heb ookal een zakdoekje onder me oksels gehouden zodat ie aan me geur kan wennen en vaak tegen hem gepraat hij is wel heel nieuwschierig naar me als ik achter de computer zit blijft hij altijd wel even kijken naar me maar als ik dan me vinger een beetje door de tralie kooi wil stoppen zodat ie kan snuffelen is ie weer weg

heeft iemand misschien andere tips :D

ohh en btw het is een meisje en haar naam is : lola

Jennes2012

Re: Tam maken

Bericht door Jennes2012 »

Naar mijn weten doe je het al goed hoor,, gewokn geduld hebben :D
Wel leuk hoor. Leuke naam ook lola :D
Iedergeval veel plezier met je hammie :D
Emzzz
Hamsters: Zoë, Frits en Harry
Leeftijd: 37

Bericht door Emzzz »

Als je je hamster nog maar 2 dagen hebt is mijn tip: laat haar nog even lekker met rust. Je kan uiteraard wel al tegen haar praten en bij de kooi gaan zitten zodat ze aan je stem went. Maar met je hand in de kooi zou ik pas over een paar dagen doen.
Groetjes van Emma en de hamsters Pip en Zoë
dennisftw

Bericht door dennisftw »

dankjewel allemaal ik ga haar nog maar lekker een paar daagjes met rust laten :D
Emzzz
Hamsters: Zoë, Frits en Harry

Bericht door Emzzz »

Ik hoop dat het daarna beter gaat!
Groetjes van Emma en de hamsters Pip en Zoë
dennisftw

Bericht door dennisftw »

ja ik probeer af en toe ook haar rustig te aaien dat lukt heel soms maar vaak snauwd ze en rent ze weg maar het zal verder we4l goed gaan denk ik bedankt allemaal
Sabbie

Bericht door Sabbie »

Ik heb mijn hamster de eerste 7 dagen compleet met rust gelaten, behalve tegen haar praten en af en toe door de tralies aan mijn hand laten snuffelen. Na 2 dagen kan je niet verwachten dat het beestje al gewend is, die heeft echt minstens een week nodig om zichzelf op zijn gemak te voelen. Gewoon met rust laten dus!
dennisftw

Bericht door dennisftw »

het gaat al wat beter met het tam maken van lola nu net heb ik even een paar stukjes paprika gepakt en die lola gevoerd door haar kooitje ze was echter niet bang meer ze pakte zo de stukjes paprika door haar kooi heen ze vind paprika echt lekker heb ik wel gemerkt
Plaats reactie