Foto van je Kooi Topic, Deel 16

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Mimosa
Leeftijd: 32

Re: Foto van je Kooi Topic, Deel 16

Bericht door Mimosa »

Hoihoi, voor een dwerghamstertje hanteren wij hier op het forum de minimale maten van 50 x 30 cm. Misschien een leuk idee om opzoek te gaan naar een kooi die die maten heeft? Of groter natuurlijk. :)

paardje21991
Hamsters: Beer
Leeftijd: 27

Bericht door paardje21991 »

Tmrie schreef:Hai, ik heb sinds 6 weken een dwerghamster.
Nu heb ik een kooi (ik heb geen idee hoe die heet) met 2 verdiepingen..
Zelf vind ik hem te klein, ik houd graag van veel ruimte...
Nu ben ik benieuwd wat voor kooi jullie mij aanraden?

Leuke foto's en inrichtingen allemaal!
ferplast duna, ferplast mary zijn wat mij betreft echte aanraders :razz:
M-M-B1
Hamsters: James
Leeftijd: 28

Bericht door M-M-B1 »

Leuk hoe je dat gedaan hebt met die trappetjes en dat roze :+:
kimj
Hamsters: Geel wildkleur rusje
Leeftijd: 36

Bericht door kimj »

Up, ik wil foto's zien mensen! :mrgreen:
Groetjes,
Kim

† Chewy, Arrow, Enki, Amba, Yoshi & Moshi
spacemonkey
Leeftijd: 40

Bericht door spacemonkey »

Ianto's kooi
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb er gisteren 2 mary deurtjes ingezet omdat ik het toch handiger vind als hij langs voor open kan. Ik moet alleen nog eens een beter manier vinden om die deurtjes dicht te houden dan met een paperclip, want Mary-deurtjes zijn duidelijk niet gemaakt voor een Savic kooi :razz:
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Mooie kooi heb je en erg leuk ingericht, prachtig houten huisje heb je erin staan :D
Fardau
Hamsters: Rusje: Mini, Syr: Joekel
Leeftijd: 31

Bericht door Fardau »

Overzicht van de kooi
http://imageshack.us/photo/my-images/543/imag0302r.jpg/
Overzicht van de kooi
http://imageshack.us/photo/my-images/207/imag0303z.jpg/
Onder het plateau slaap ze, als je goed ziet zie je der sneutje er ook nog even uit steken.
http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 306ln.jpg/

Dat kleine huisje op het plateau plaste ze voorheen altijd in dus heb ik die er gewoon weer in gezet maar het zandjebakje is nu de plek om te plassen:)
Vind hem zelf nog wel iets kaal maar totaal geen inspiratie wat er nog meer in kan en leuk is.
M-M-B1
Hamsters: James
Leeftijd: 28

Bericht door M-M-B1 »

Leuk!!
HamsterParel
Hamsters: Parel en Evy

Bericht door HamsterParel »

Het lijkt wel trollenland voor al die hamstertjes in al die kooien ! mooi hoor!!
Rust zacht mijn lieve sterre R.I.P ( mijn allereerste liefste cavia )
Mijn super lieve parel en evy <- Mijn hamstertjessssssssss
Mendiee
Hamsters: Romeo.
Leeftijd: 34

Bericht door Mendiee »

Vandaag ben ik de hele middag bezig geweest met het schoonmaken van de kooien van Striper en Lucie. Ik had weer zin in een nieuwe inrichting ! :D

Lucie haar kooi - Ferplast Kios (alleen bij haar is er niet zoveel veranderd, alleen een schone kooi + spulletjes, schoon hangmatje en nieuw sla huisje)
Oh en haar hangmatje is nu omgedraaid, met de bloemetjes naar boven ! :)
Afbeelding

Striper zijn kooi - Ferplast Mary (het voerbakje staat nu op het huisje)
Meneer was alleen eventjes in de war van zijn nieuwe inrichting en toen hij zijn huisje had ontdekt, begon hij als een gek te graven. Daarna is hij lekker gaan slapen in zijn nieuwe huisje !
Afbeelding

Allebei de kooien
Afbeelding
Veel liefs van Syrtje Romeo! «
» Slaap zacht Aaliya, Striper, Lucie, Sammie, Dodi, Bijoux en Wolfie..
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Mooie kooien van Striper en Lucie :D Jouw Kios kooi lijkt wel een beetje op mijn criceti 15 kooi, alleen is jouw onderbak nog dieper zo te zien, kan je hamster lekker graven ;)

Gisteren waren ook mijn zoontje en ik door het mooie weer de hele middag bezig aan de kooien van Wall-e, ook weer helemaal schoon en nieuw ingericht. Dit keer eens zaagsel (ontstofte) genomen, wat aan het uitproberen, eerste keer had ik Barni-cottonclean, daarna Russel Bedding en nu dit. Ze plast enkel in haar wc-rolletjes, kartonnen doosje en op de plastic verdiepingen, dus na een maand heb ik haar hok pas verschoond en eigenlijk was alles nog héél schoon, maar heb nu toch maar alles vernieuwd en gewassen :lol:

Afbeelding
Mijn zoontje hielp goed mee met het verschonen en inrichten van Wall-e haar kooi en maakte zelfs een raket voor haar van een keukenrol :lol:

Afbeelding
Het resultaat van de grote kooi (criceti 15), mijn zoontje heeft het grotendeels zelf gedaan, met een beetje hulp van mij, ze kan zo van het ene hangmatje naar het hangmandje en zo via de buis naar haar kleine kooitje.

Afbeelding
Voorkant van de kooi, we hebben het hangmatje en hangmandje wel dichter tegen elkaar gezet nu, bang dat ze zou vallen en ik heb er nog meer zaagsel ingedaan, zodat ze beter kan graven en zachter zou neerkomen moest ze toch vallen.

Afbeelding
Haar kleine kooi, die aan de grote gekoppelt zit, met de zelfgemaakte raket van mijn zoontje erin en mijn jongste zoontje van 3 mocht hier het zaagsel indoen, vond hij ook erg leuk!

Afbeelding
Zijkant van de kooi met Wall-e op onderzoek in haar nieuw ingerichte kooi.

Afbeelding
Even via de buizen naar de kleine kooi gelopen om te eten en vertroetelt te worden door mijn beide zoontjes :zwaai:
kimlovehamster
Hamsters: coco-chanel

Bericht door kimlovehamster »

Wat een leuk hok, super tof!
Mendiee
Hamsters: Romeo.
Leeftijd: 34

Bericht door Mendiee »

@Wall-E : Wauw, mooie kooi zeg. Ook leuk gedaan met de koppeling naar de andere kooi toe ! Wat leuk dat je je kinderen hebt betrokken bij het schoonmaken en opnieuw inrichten van de kooien !
Ja, Lucie heeft een hele hoge onderbak, deze onderbak doe ik altijd lekker vol met Russel Bedding (Supreme). Sommige mensen vinden het vervelend dat de onderbak zo hoog is, omdat ze dan de hamster niet goed kunnen zien. Maar ik vind het belangrijker dat ze zich lekker kan uitleven en ik zie haar sowieso wel lopen 's avonds. Ze vind het graven heerlijk, ze maakt altijd hele gangenstelsels in haar kooi. Ik vind dat onwijs leuk om te zien, omdat dan echt haar instinct naar boven komt. :)
Veel liefs van Syrtje Romeo! «
» Slaap zacht Aaliya, Striper, Lucie, Sammie, Dodi, Bijoux en Wolfie..
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Mendiee, heerlijk juist dat je hamster lekker kan graven, ik vind het ook het allerbelangrijkste dat je diertje gelukkig is, niet of je hem nu wel of niet goed kan zien. Bovendien ga je toch vlak voor de kooi kijken als je hamster wakker is, tenminste, dat doen wij toch altijd en haar dan wat meelwormen bijv uit onze hand geven, dan zie je je diertje ook heel goed 8)
Wall-e graafde tot nu toe enkel wat in haar Russel Bedding, dezelfde bodembedekker die jij gebruikt, hiervoor had ik Barni cotton clean, daar graafde ze niet in, maar was wel lekker zacht. Nu heb ik er ontstoft zaagsel ingedaan, tot nu toe heeft ze nog niet gegraven daarin, even aankijken, anders gebruik ik voortaan de Russel Bedding, of ga nog eens experimenteren met weer iets anders :lol:
Tmrie
Hamsters: Spikie

Bericht door Tmrie »

Ik sta op het punt om :

Savic Hamsterkooi Hamster Heaven 80

te bestellen...

Toch een lichte twijfel, de tralies zijn 11 mm afstand.. en ik heb een dwerghamster, een rusje.

Hij is net wat groter dan de mary..

Koop ik een kat in de zak of zal dit een goede aankoop zijn...
Plaats reactie