Vraagje over gewicht.

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
femke307
Leeftijd: 27

Vraagje over gewicht.

Bericht door femke307 »

Hoi forummers! :zwaai:

Ik heb al een lange tijd niks meer gepost, maar ik heb toch een vraagje. Ik heb 3 hamstertjes, geen idee of jullie dat nog weten haha. Ze zijn allemaal heel erg dun, en eten bijna geen voer meer, ik heb echt al alle soorten voer geprobeert, gewoon eigen merk van de c1000, vitakraft, science selective, beaphar, hope forms, schepvoer. Eigenlijk alles, maar ze hamsteren het alleen maar, en eten het niet. Ik heb trouwens 1 syr ( die constant, eigenlijk als hij wakker is áltijd in zijn rad rent ) en 2 robbies. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Het is gewoon een normale temperatuur op mn kamer, en hun tandjes zijn niet te lang, dat heb ik allemaal al gekeken dus ik vindt het echt heel vreemd.....
;)

Haags Hopje
Leeftijd: 45
Contacteer:

Re: Vraagje over gewicht.

Bericht door Haags Hopje »

kan van alles zijn. maar als je denkt dat er medisch iets niet goed is dan zou de dierenarts kunnen helpen kijken wat het is.

een goede vocht opname is bijv ook een factor, drinken ze goed, krijgen ze vaak genoeg hun groente/fruit met vocht en vitamines.
Het zou ook nog iets in de darmen kunnen wezen, zoals wormen of is hun spijsvertering niet goed genoeg.
zijn ze wellicht al oud of zijn ze wel echt té dun of vind jij dat ze gewoon niet dik genoeg zijn?

plaats eens als voorbeeld wat foto's van je hamsters dan kunnen we het hier ook beter beoordelen.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Jaimz
Hamsters: Freya

Bericht door Jaimz »

Je zegt dat ze bijna geen voer meer eten,dus hebben ze dit altijd wel gedaan.Het kan inderdaad ouderdom zijn,dan worden ze meestal dunner maar het kan ook wat anders.
femke307
Leeftijd: 27

Bericht door femke307 »

Ja ik vind het zelf ook al super raar, ze drinken wel gewoon goed! Misschien kan het zijn dat ze vitamines te kort komen, want ik geef ze niet heel vaak groente/fruit. Ik zal ze vanavond wel wat geven. Eventueel naar de dierenarts hoeft niet persé want mijn moeder is dierenarts haha, dus zij kan ook altijd nog even kijken, bedankt! :-)
Jaimz
Hamsters: Freya

Bericht door Jaimz »

Laat je moeder dan maar even naar ze kijken.Die kan het beter beoordelen dan wij vanaf hier.
Geef ze niet teveel groente en fruit anders kunnen ze diarree krijgen.
Plaats reactie