Einde in zicht?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
MissD

Einde in zicht?

Bericht door MissD »

Hi!

Ik heb een syr van bijna 2 en half, de laatste maanden zag ik al dat het wat minder met hem ging, maar dat is natuurlijk ook niet zo heel raar, want gezien zijn leeftijd is het al een oudje.

Nu komt ook mijn vraag, is hij op weg naar een ander plekje? Want de laatste week is hij uit zijn huisje gegaan, ergens anders gaan liggen en 2x in winterslaap geraakt terwijl hij voor die tijd nooit ergens anders ging liggen. Eten doet hij nog wel, in zijn kooi klimmen, lopen ED. Doet hij niet meer omdat hij te zwak is. Moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan, en dus laten liggen misschien omdat hij aan zijn einde is gekomen? Dat klinkt misschien zielig, maar zo bedoel ik dat natuurlijk niet! Ik gun hem natuurlijk een verder leven. Maar goed, heeft er iemand tips in wat ik kan doen?

MissD :zwaai:

Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Einde in zicht?

Bericht door Qudie<3Molley »

Als je het idee heeft dat hij pijn heeft, kan je hem misschien beter in laten slapen.
Mocht dat niet het geval zijn, zou je brinta aan kunnen maken met kittenmelk of koffiemelk, dat word vaak voor jonge, zwangere en oudere hamsters gebruikt.
Buiten dat ook gewoon eigen voer hoor.

Syrtjes gaan niet in winterslaap. Neem niet aan dat jij in huis de tempratuur onder de 10 graden hebt.
Ergens anders liggen is ook geen probleem hoor, dat doen die van mij ook. Luna lag bijvoorbeeld eerste 5 maanden in haar huisje, en nu is ze ondertussen al verwisseld van huisje, naar achter het radje, naar achter het huisje;)

En verder is het goed mogelijk dat hij aan het einde is gekomen, 2,5 is toch een mooie leeftijd voor een hamster.
Succes ermee!
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!
MissD

Bericht door MissD »

Hehe, Nee het is geen 10 graden in huis, maar trof hem vanochtend toch echt voor de 2e keer aan in winterslaap, hij voelt koud en er zit geen beweging meer in. Alsof hij dood is dus, ik heb nog 2 andere hamsters op de zelfde kamer staan en met hun is er niks aan de hand. Ik kan natuurlijk niet weten of hij pijn heeft, maar zo ziet het er niet uit in ieder geval. Hij loopt alleen wat moeilijk, kost teveel moeite. Brinta heb ik hem inderdaad al gegeven vanochtend, er zit verder nog wel gewoon leven in. Maar vond dit gewoon vreemd. Verder ziet hij er ook normaal uit, alleen een oogje gaat elke keer opnieuw dicht zitten nadat ik hem schoon gemaakt heb.
Qudie<3Molley
Contacteer:

Ontstoken oog?
Het lijkt me ook heeel onwaarschijnlijk dat hij in winterslaap is hoor.
Syrtjes gaan over het algemeen niet in winterslaap, rusjes wel;)

Ik zou zeggen doe wat goed voelt voor jou.
Hangmatjes!
MissD

Bericht door MissD »

Ok, nouja dan heb ik geen idee wat het dan kan zijn. Ik wacht verder wel gewoon af dan, bedankt voor je reacties Qudie!
ValeryD
Leeftijd: 31

Bericht door ValeryD »

Qudie<3Molley schreef:Ontstoken oog?
Het lijkt me ook heeel onwaarschijnlijk dat hij in winterslaap is hoor.
Syrtjes gaan over het algemeen niet in winterslaap, rusjes wel;)

Ik zou zeggen doe wat goed voelt voor jou.
Het is juist andersom, russen kunnen niet in winterslaap gaan en syren wel. Ik verwacht niet dat hij in winterslaap gaat, maar dat hij gewoon echt oud is. 2,5 jaar is echt oud voor een hamster. In oktober heb ik mijn rusje in laten slapen en zij heeft dezelfde symptomen als jouw syr, inderdaad dat ik haar 'ingeslapen' aantrof, ze wilde niet wakker worden en voelde koud aan. Pas na een tijdje werd ze wakker. Zoals ik al zei, rusjes kunnen niet in winterslaap gaan, dit heeft denk ik gewoon met ouderdom te maken. Betekend niet dat hij over een paar dagen per se dood is, mijn rusje heeft het ook nog een tijdje uitgehouden, uiteindelijk ging ze zo ver achteruit dat ik haar heb laten inslapen. Geniet gewoon nog van je hamster, maar ik zou er rekening mee houden dat hij erg oud is.
In de regenboogbrug ~ Scooby-dooby doo(Rus) ~ Stuffie(Rus) ~ Chibii(Rus) ~ Nimpie(Rus) ~ Drake(Robbie) ~ Kyle Broflovski(Syr) ~ Michelangelo(Robbie) ~ Josh(Robbie) ~ Jelly Bean(Rus) ~ Nymphia(Rus) ~ Bayleef(Camp) ~ Sakura(Syr)
Wynter
Hamsters: Hatter
Leeftijd: 38

Bericht door Wynter »

ValeryD
Leeftijd: 31

Bericht door ValeryD »

Dat weet ik, maar aangezien het hier om een syr gaat, leek mij die informatie niet nuttig voor dit topic.
In de regenboogbrug ~ Scooby-dooby doo(Rus) ~ Stuffie(Rus) ~ Chibii(Rus) ~ Nimpie(Rus) ~ Drake(Robbie) ~ Kyle Broflovski(Syr) ~ Michelangelo(Robbie) ~ Josh(Robbie) ~ Jelly Bean(Rus) ~ Nymphia(Rus) ~ Bayleef(Camp) ~ Sakura(Syr)
Qudie<3Molley
Contacteer:

@Valery, sorry je hebt inderdaad gelijk.
Was er niet helemaal bij, haalde ze door elkaar;)

Maar buiten dat, als de andere 2 niet in winterslaap gaan, lijkt het me wel onwaarschijnlijk dat het dat is..
Hangmatjes!
MissD

Bericht door MissD »

De andere 2 hebben inderdaad nergens last van. Ik heb hem deze ochtend weer zo aangetroffen, en elke keer op de zelfde plek. Ik vind het zielig hem in te laten slapen omdat hij buiten het onstoken oogje, niet ziek is ofzo.
En inderdaad ValeryD zo is het mijn hammie precies het zelfde.
Ik wacht nog even af, maar als hij het zo blijft doen, overweeg ik misschien toch hem in te laten slapen. Hij is gewoon echt aan zijn einde gekomen, de kleine schat :(
Bedankt voor de reacties!
TMeganV
Hamsters: Caesar

Bericht door TMeganV »

Nouja, dit klinkt ook niet heel gezond. Ik denk niet dat dit alleen door dat ontstoken oogje komt hoor.. Ik vind het persoonlijk zieliger dat hij elke dag zo goed als dood ligt te zijn.
Rust zacht Boris! ♥
MissD

Bericht door MissD »

Huh? Ik zeg toch ook niet dat het door het ontstoken oogje komt? Misschien moet je het topic wat beter lezen, hij is oud. Ik doe wat ik kan doen, hij is verder niet ziek. Ik kan hem in laten slapen, maar zo lang hij nog steeds genoeg kracht heeft er boven op te komen doe ik dat niet. Ik snap echt niet waar je dat vandaan haalt.
TMeganV
Hamsters: Caesar

Bericht door TMeganV »

Nee, zo bedoel ik het niet haha. Je zei 'omdat hij buiten het ontstoken oogje, niet ziek is ofzo'. Daardoor leek het alsof je bedoelde dat dat 'dood liggen' (bij gebrek aan een betere omschrijving) bij dat onstoken oogje hoorde. Het lijkt inderdaad alsof ik dat bedoel haha, ik ben nog niet zo lang wakker :lol: Miscommunicatie! Ik denk iniedergeval dat inslapen in dit geval beter is, dit is ook niks voor dat beestje. En hij heeft een hele mooie leeftijd bereikt! Maar het blijft natuurlijk een verdrietige beslissing.

-- 02 dec 2012 12:24 --

Oh, ben ik weer te snel. Het is natuurlijk jouw beslissing ;) Doe wat jij denkt dat goed is.
Rust zacht Boris! ♥
jilli-herpen
Hamsters: Fuzzy Snuffie Knabel

Bericht door jilli-herpen »

als je wil weten of hij in winterslaap is moet je even met de fohn op een lauwe stand over hem blazen als hij een beetje beweegt is hij in winterslaap

-- 06 dec 2012 19:33 --

als je wil weten of hij in winterslaap is moet je even met de fohn op een lauwe stand over hem blazen als hij een beetje beweegt is hij in winterslaap
Fuzzy is mijn goudhamster en Max mijn russische dwerghamster
Slaap zacht Snuffie Snuitje Knabbel
MissD

Bericht door MissD »

Nah, dat vind ik wat zielig moet ik eerlijk zeggen. Als ik hem op pak zie ik zijn pootjes en zijn snor haren wat bewegen, ik hou hem in mijn hand en warm hem op, dan is hij naar een tijdje al weer wat wakker. Maar bedankt voor de tip! Hij doet het ook al weer wat beter, wonder boven wonder!
En BTW, mijn hamster heeft toch meer de voorkeur voor een krul tang ;)
Plaats reactie