Hamster maakt heel vaak hetzelfde rare geluidje?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Re: Hamster maakt heel vaak hetzelfde rare geluidje?

Bericht door LadyGuardian »

Ik heb geen verstand van rusjes, maar weet dat syrtjes iefen, als ze op zoek zijn naar dingen zoals eten. Nou weet ik niet of dat bij rusjes een ander geluid is.
En als ze het niet constant doet, maar vaker met tussenpozen, denk ik niet dat er echt iets met de longen aan de hand is, maargoed, zoals ik al zei, ik ben geen russen kenner.

Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Grappig, nu weet ik eindelijk waarom Krispy soms zo'n ief-geluidjes maakt hahaha! Bij mijn rusje had ik dit geluidje nooit gehoord :razz:

-- 05 jan 2013 13:21 --

Hoe zouden ze dat geluidje maken eigenlijk? Want als hij dat doet en ik heb juist mijn hand op zijn plateau waar hij zit, dan trilt zelfs het hele plateau, dus het is niet enkel een 'geluidje' :razz:
Zippie
Hamsters: Zippie
Leeftijd: 26

Bericht door Zippie »

Ok, dat filmpje zit er niet in want ik ben altijd te laat om mn mobiel camera aan te zetten. Maar ik denk dat het tandenknarsen is...
Wat me ook al opviel is dat ze wat moeizamer dan normaal eet, bijvoorbeeld een zonnebloempitje, vroeger was dat gewoon hap hap stuk en nu deed ze er echt best wel lang over om dat pitje open te krijgen... Ik denk dat de tanden te lang zijn maar ik weet niet hoe ik in het bekje moet kijken :bloos:. Als ik het bekje probeer open te doen vindt ze het echt niet leuk en dan HAP.

Wat kan ik aan te lange tanden doen? en als jullie zeggen Dierenarts, hoeveel kost het dan ongeveer voor tanden laten slijpen/knippen? Ik had namelijk gehoord dat het belachelijk overdreven duur is.
Alvast bedankt!
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Waarschijnlijk betaal je dan meer voor het consult dan voor het knippen, dat is een fluitje van een cent. Ik kwam met één van mijn oudjes een tijd geleden om de paar weken bij de dierenarts en die deed het altijd voor niets omdat het toch bijna geen tijd kostte. Je zou even kunnen rondbellen om te kijken wat het kost. Een consult kost meestal tussen de 15 en 35 euro.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Zippie

Bericht door Zippie »

Dat is veel voor iemand die 13 is hoor, naja heeft iemand nog advies? Dat het misschien iets anders kan zijn o.i.d? Als ik zeker weet dat ze te lange tanden heeft, ga ik even proberen een dierenarts te vinden.
LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Bericht door LadyGuardian »

In de bek kijken alsnog. Misschien iets lekkers omhoog houden zodat je kan kijken. Maar als het de tanden zijn moet je echt naar een DA.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
isislovesnoopy
Hamsters: Ziza

Bericht door isislovesnoopy »

Je kan ook de mondhoekjes naar achter duwen, dan kan je de tanden ook zien, net zoals bij een konijn...
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
mijn 3 duitse herders & mijn 2 konijnen!

R.I.P hamsters: Muesli, Snoopy, Pukkie, Lola, fluffy, brownie, speedy :(
Zippie

Bericht door Zippie »

Ok, ik zal het proberen.
Plaats reactie