hamster lijkt gezond [UPDATE 24/2]

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Vicious
Hamsters: Pantoffeltje

hamster lijkt gezond [UPDATE 24/2]

Bericht door Vicious »

Hallo,

mijn lieve pantoffeltje zit het niet mee. Mijn broertje is echt heel lastig en ik zat op de badkamer met de hamster (deur opslot) maar mijn broertje maakt de deur dan met de sleutel open om mijn te pesten. Ik had het niet in de gaten en was lekker bezig met pantoffel. KOmt mijn broertje binnenwandelen en STAAT hij op Pantoffel. Snel heb ik haar gepakt en terug in de kooi gezet. Ik zat echt te huilen van angst. Ik voelde me zoooo slecht maar ik kon er echt niks aan doen. Ik vraag me af: kan ik iets doen om mijn hamster zich beter te laten voelen? Ik zie helemaal niets en ze loopt normaal alles is goed maar moet ik misschien brinta bijvoeren of iets anders??

groetjes. :(
Laatst gewijzigd door Vicious op 24 feb 2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Mijn lieve Pantoffeltje since 13-10-12
Vicious

Re: hamster lijkt gezond

Bericht door Vicious »

Fijn, echt super bedankt voor je reactie. Mijn broertje heeft van mijn ouders ook al straf gekregen. Ik snap dat hun ook niet meer kunnen doen. Ik zal Pantoffeltje voorlopig een beetje met rust laten (natuurlijk wel lekker verwennen maar haar niet uit de kooi halen)

Toen het was gebeurd dook ze helemaal in elkaar. Is dat een schrikreactie? Ik weet niet of je het kan voorstellen maar haar hele hoofd leek ingedeukt. Heel raar, en het zag er heel erg naar uit. Alles lijkt verder goed te gaan. Hopelijk blijft dat ook zo. Heeft iemand anders nog tips??
isislovesnoopy
Hamsters: Ziza
Leeftijd: 26

Bericht door isislovesnoopy »

Lijkt het nu nog steeds of zijn hoofd is 'ingedeukt' ?
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
mijn 3 duitse herders & mijn 2 konijnen!

R.I.P hamsters: Muesli, Snoopy, Pukkie, Lola, fluffy, brownie, speedy :(
Vicious

Bericht door Vicious »

Nee. Het was alleen toen. Ik denk en hoop dat het niet meer terugkomt. Het zag er meer uit alsof ie helemaal in elkaar dook. Waarschijnlijk omdat de voet van mijn broertje zo snel kwam schrok Pantoffel heel erg
Vicious

Bericht door Vicious »

Ja, hij heeft 2 weken huisarrest. Hij is nog wel jong maar mijn ouders vinden dat hij dit écht niet moet vergeten. Hij moet ook een speeltje voor pantoffeltje halen, van zijn eigen zakgeld, dus dat vinden Pantoffel en ik wel heel erg leuk. Ik ben jullie advies op Pan lekker te verwennen al aan het opvolgen. Heb een stukje komkommer in kleine blokjes gesneden en er lekker pijnboompitjes en zonnebloempitjes bij gedaan. Als pantoffel wakker wordt zal ze hier zeker van smullen!
Ikkimausi
Hamsters: Anneke, Sneezy
Leeftijd: 38

Bericht door Ikkimausi »

Gelukkig dat je ouders je broertje straf hebben gegeven, hopelijk vergeet hij nu niet dat hij met diertjes moet oppassen.
Mss dat ze het zag aankomen en zich zo plat mogelijk maakte zodat ze het met wat geluk zonder veel problemen overleefde. Gelukkig dat die lieverds zich zo klein kunnen maken ;)
Verwen ze maar goed, maar ook goed opletten dat ze er toch niet iets aan overgehouden heeft. Sommige dingen zie je helaas pas heel laat.
Dus vanaf dat ze zich anders gedraagt zou best direct reageren ;)
Groetjes van onze muizels Ping, Lyra en Lumi,
Ons hamstertje Sneezy,
En natuurlijk de poezen Krieby, Zwartje en Luna.

Ps: Elke gevonden schrijffout mag behouden worden, graag goed verzorgen want ze worden met veel zorg gekweekt ;-P
Vicious

Bericht door Vicious »

Ja, ik houd haar nu extra goed in de gaten. Mijn lieve schatje vindt het wel interessant al die verwennerij. Hopelijk leek het erger dan het is. Ze loopt in ieder geval niet wankel of te huppelen, piept niet en ze wast zich nog vrolijk. Gewoon maar blijven hopen dat er niks ergs gebeurt. Was namelijk pas heel blij dat Pantoffel een half jaar was geworden :D Ik zal het hier de komende tijd nog wel even updaten.

-- 24 feb 2013 18:23 --

UPDATE 24/2/2012

Ik vroeg jullie of brinta bijvoeren nodig was maar jullie zeiden dat dat alleen bij zieke of te dunne hamsters nodig was. Nou heb ik een niet zo leuke ontdekking gedaan. Mijn lieve Pan is afgelopen donderdag een half jaar geworden. Ik heb haar gewicht en lengte opgemeten en dit is het :

Lengte: 7/8 centimeter (ze is een beetje een snelheidsduivel)
gewicht: 30 gram(!!!)

haar gewicht baart me zorgen. Ik heb haar wel vaker gewogen en ze was toen (2/3 maanden geleden 45 gram) Nou heb ik op het forum gelezen dat dit heel veel is voor zo'n hamster. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik haar dikker?

Met brinta maar waar koop je dat en hoe maak je dat. Moet ik haar ook meer pijnboompitjes geven?? Alstjeblieft. IK ben echt bang dat ze te dun wordt :(
xTamaraG
Hamsters: Tommie, chester, polly

Re: hamster lijkt gezond [UPDATE 24/2]

Bericht door xTamaraG »

Brinta kun je gewoon kopen bij de supermarkt. Gewoon een klein beetje brinta me wat koffiemelk of kattenmelk. GEEN gewone melk dit kunnen ze niet goed verteren door de lactose die er in zit. Sterkte en succes!
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Lijkt je hamster ook echt heel dun/mager? Zoniet dan is het niet nodig om zomaar brinta te gaan voeren, veel hamsters verliezen in de wintermaanden gewicht en dat is meestal niks om je zorgen over te maken.
Vicious

Bericht door Vicious »

Nee, ik vind haar er heel iel uit zien. Er is mij aangeraden om meelwormen bij te voeren. Dat lijkt me een goed idee. Ik zal haar nu nog geen brinta geven en als ik dat wel die dan zeker niet met gewone melk (fijn dat je dit zo hebt benadrukt xTamaraG)
Plaats reactie