Nieuwe hamster slaapt veel

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Re: Nieuwe hamster slaapt veel

Bericht door Nona »

Een aquarium dempt het geluid, dat zal ook niet echt helpen. Bij een traliekooi merk je toch dat de hamster vaak wakker word als je een paar keer langs het hok hebt gewandeld en tegen hem praat. Ook went hij dan sneller aan je aanwezigheid en de geluiden en geuren, in een aqua zit ie meer geisoleerd dus dan kan het langer duren. Hier merk ik als ik 's avonds nieuw voer geef dat ze allemaal wakker worden en komen kijken, zeker als je dat steeds op een vast tijdstip doet.

Rhino01
Hamsters: Tripp
Leeftijd: 38

Bericht door Rhino01 »

Even een kleine update:

Gisteren was hij rond 21:30 wakker. Hij heeft een snoepje van me aangepakt :D
Ook heb ik een nootje voor zn neus gelegd wat hij heeft gepakt en heeft hij gezien dat ik zijn etensbakje gevuld heb :D

Ik heb het idee dat hij langzaam bij beetje wat nieuwsgieriger wordt en begint te wennen aan zijn nieuwe omgeving :D
Midgetmijnengeltje
Hamsters: Puca~12'8'14~Monster
Leeftijd: 24

Bericht door Midgetmijnengeltje »

Ik heb ook sinds 23 feb weer een hamster dit keer een syrische en deze slaapt ook inderdaad veel..
Ik maak haar iedere dag rond een uur of 3 wakker zodat ik haar in de joggingbal kan laten lopen maar ik moet altijd het dak van dr huisje afhalen...
Ik zal kijken of ik iets met deze tips kan:P
Pucaa mn lieve meisje,slaap zacht 12'08'14
Monstertje je bent zo leukk
isislovesnoopy
Hamsters: Ziza
Leeftijd: 25

Bericht door isislovesnoopy »

Waarom maak je je hamster wakker midget mijnengeltje? Het zijn nachtdieren dus je moet ze gewoon laten slapen hoor. Wat bedoel je met joggingbal?
Groetjes:
Isis,
mijn hamster ziza
mijn 3 duitse herders & mijn 2 konijnen!

R.I.P hamsters: Muesli, Snoopy, Pukkie, Lola, fluffy, brownie, speedy :(
Rhino01

Bericht door Rhino01 »

Hamsters zijn wel nachtdieren he ;)
Het is voor je hamster alsof iemand jou midden in de nacht wakker maakt om een blokje te gaan hardlopen
Sinned12
Hamsters: Yoka en Yora

Bericht door Sinned12 »

Rhino01 schreef:Het is helaas nog niet beter geworden ondertussen :(
Ik heb hem nu wel met de lichten uit al 2x rond 21:30 gespot. Ik heb toen het licht aangedaan en lief tegen hem gesproken. Ook wat lekkers bij hem in de buurt gelegd. Helaas ging hij beide keren binnen 5 minuten terug naar zijn holletje om niet meer terug te komen. Het lijkt net of hij niets van mij wil weten ook al is er niets voorgevallen, doe ik lief tegen hem, geef hem lekkers en komt hij praktisch handtam bij de fokker vandaan. :(

Wie heeft er advies of dit zelf ook meegemaakt???
Je hebt hem natuurlijk pas, de mijne is nu ruim een jaar oud en is nog steeds bang. Kan ook karakter van het beestje zijn.
Ik kan hem gelukkig wel voeren, en oppakken. Hij heeft me ook nooit gebeten en is best lief. Alleen wil hij liever geen aandacht, die ik af en toe wel geef natuurlijk :+:

De mijne is soms rond 6 uur/7 uur smorgens nog actief. Komt vaak na 0.00 uur pas opdagen.
Rhino01

Bericht door Rhino01 »

Ja hij blijft bang en durft alleen een yoghurtdrop aan te pakken verder niets. Deze snoepjes zijn natuurlijk niet echt gezond dus kan ik ook niet te vaak geven. Hij zit zich ook heel vaak te wassen omdat hij geen raad met de situatie weet. Maargoed ik blijf het rustig aan proberen om hem minder bang te krijgen.
Ikkimausi
Hamsters: Anneke, Sneezy

Bericht door Ikkimausi »

In wat voor kooi zit je lieverd?
Sneezy sliep ook heel veel en was vrijwel nooit wakker. Sinds gisteren zit hij in een grotere kooi en ineens veel activer. Nu heeft hij ook veel meer graafmogelijkheden.
Misschien dat je hamster zich ook wat verveeld?
Groetjes van onze muizels Ping, Lyra en Lumi,
Ons hamstertje Sneezy,
En natuurlijk de poezen Krieby, Zwartje en Luna.

Ps: Elke gevonden schrijffout mag behouden worden, graag goed verzorgen want ze worden met veel zorg gekweekt ;-P
Rhino01

Bericht door Rhino01 »

Mijn hamster zit in een aqua met afmetingen van 80x50. Ruimte en graafmogelijkheden genoeg dus. Ik heb eerder echt het idee dat hij niet weet wat hij met mijn aanwezigheid aan moet en misschien wel helemaal geen aandacht van me wil :(

Ik ga hem straks voor het eerst verschonen en dan even kijken hoe hij buiten zijn kooi op me reageert. Misschien kan ik hem dan een beetje aan mijn hand laten wennen en wie weet aaien of oppakken.

-- 03 maart 2013 17:18 --

Goed nieuws :D
Ik heb mijn hamster vandaag geaaid en opgepakt :D

Ik moest de kooi verschonen en heb hem eerst met een kopje gevangen en in een terrarium gedaan. Daar heb ik hem 5 minuten met rust gelaten en daarna een snoepje gegeven wat hij aanpakte. Op een gegeven moment is hij lekker gaan slapen.

Toen ik klaar was met de kooi moest ik hem helaas weer wakker maken, erg zielig. Toen hij eenmaal een beetje wakker was merkte ik dat ik hem makkelijk kon aaien. Hij reageerde totaal niet bang ofzo alleen beetje ontwijkend door in het zaagsel te gaan graven enzo. Daarna heb ik hem opgepakt, hij glipte alleen weg uit mijn grip dus heb ik hem even laten gaan. Vervolgens nog een keer en toen heb ik hem terug kunnen zetten in zijn kooi. Hij spartelde wel een beetje maar absoluut niet bijten ofzo. :D
Plaats reactie